[DVD] Echt stille DVD(-rom) speler

Pagina: 1
Acties:
  • 109 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• BovenHond
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14-03 09:37
Ik ben al een tijdje op zoek naar een DVD speler voor in mijn computer. Het meest relevante topic dat ik kon vinden was van ongeveer een half jaar oud.

Programma's als CD-bremse en Nero-drivespeed herkennen niet iedere DVD-speler en bovendien ondersteunen niet iedere dvd-speler het fixen van de snelheid.

Ik heb nu een Aopen 16x48 (van Mycom) en die is echt te lawaaiig voor woorden zelfs in de luidruchtige scenes op een DVD kan je de speler er bovenuit horen komen. Om nog maar niet te spreken aan de schade aan mijn systeem die al die fibraties met zich mee brengt.

Dus .. wie weet er een 'echt' stille DVD-rom speler ter vervanging van mijn 16x48.. Wellicht overbodig maar ik gebruik Windows XP en soms Win98....

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Ik heb hier een LG liggen die verdomd snel en stil is, en mijn oude Creative 6xje heeft enkel een apart kraakje bij het opspinnen, maar is verder dood stil.

• BovenHond
Terw_Dan, Splöt... kan je het type van die LG posten. Die 'oude' kreatief zal wel niet meer te koop zijn..

Verwijderd

Ik heb ook een Aopen 16x/48x dvd-rom , dat ding is echt niet normaal. Maakt verschrikkelijk veel lawaai en cd's worden na 10 minuten erg warm :X

Ik heb ook een Sony 16x/40x dvd-rom gehad. Was erg stil , alleen jammer dat ie problemen had met mijn moederbord.

• iZi
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09-02 18:56

iZi

Leuker kan ik het niet maken..

In mijn "oude" pc had ik een LiteOn 16x48 DVD Speler zitten en die maakte een super lawaai. Die heeft mijn vriendin nu ;)

Ik heb nu een Toshiba 16x48 DVD Speler echt ongelofelijk stil....en ik vind hem nog beter werken dan die LiteOn.

[ Voor 4% gewijzigd door iZi op 31-03-2003 21:59 ]

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Matsu_matsu schreef op 31 March 2003 @ 21:46:
Terw_Dan, Splöt... kan je het type van die LG posten. Die 'oude' kreatief zal wel niet meer te koop zijn..
het is de GDR 8161B
en die Creative is eigenlijk een samsung drive naar ik begrepen heb.

Verwijderd

zo'n pioneer slicker is ook wel lekker rustig hoor je bijna niet. tenzij je dr natuurlijk een cd met enorme krassen instopt maar ja das logisch

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Verwijderd schreef op 31 March 2003 @ 23:38:
zo'n pioneer slicker is ook wel lekker rustig hoor je bijna niet. tenzij je dr natuurlijk een cd met enorme krassen instopt maar ja das logisch
Kreng wat ik heb maakt een verschrikkelijke herrie, zware hoge fluittonen als ik gewoon een DVD probeer af te spelen.
wordt derhalve maar zelden gebruikt.

• bratos
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09-12-2025

bratos

Meh.

die van samsung vond ik wel aardig stil. 16x, typenr weet ik niet meer helaas (niet van mij)

eerst kijken dan zeiken

• MokerHamer
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07-07-2025
Sony DDU 1621

deze werd in de "Tweakers.net Best Buy Guide: Editie Augustus 2002" aanbevolen
ik heb hem gekocht en ben er heel erg tevreden mee ik hoor m echt niet
en hij is ook nogsteeds te koop

DVD-speler: Sony DVD 16/40 - € 41,-

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/i.dsp/1028118291.jpg

Ook een DVD-speler kan in dit High End Game systeem niet ontbreken, dit aangezien er steeds meer games op DVD-rom uitkomen. Daarnaast kun je hier natuurlijk ook nog eens een film mee kijken. Onze keuze is gevallen op de Sony DDU 1621, vanwege het lage geluidsniveau

Op bovenstaande tekst rust ©copyright,
niets uit deze tekst mag gequote worden zonder toestemming van de schrijver

• Game-Freak
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 28-02 01:11
Ik heb de LG DRD-816xB en die bevalt me uitstekend.
En is zeker ook stil, zelfs als de slede naar binnen gaat is ie stiller dan andere _/-\o_

Afbeeldingslocatie: http://www.gistron.com/img/producten/1044867392.jpg

iRacing Profiel

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Game-Freak schreef op 01 April 2003 @ 08:23:
Ik heb de LG DRD-816xB en die bevalt me uitstekend.
En is zeker ook stil, zelfs als de slede naar binnen gaat is ie stiller dan andere _/-\o_

[afbeelding]
Dat is degene die ik dus ook heb. ideaal ding :)

• barber
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Terw_Dan schreef op 01 April 2003 @ 11:55:
[...]

Dat is degene die ik dus ook heb. ideaal ding :)
Hmm, ik heb ook die DVD speler. Echter herkent hij ongeveer de helft van mijn originele DVD-ROM's niet. Nu kan het zijn dat Microsoft hun spullen op lage kwaliteit DVD'tjes zet, of ik heb toevallig een brakke speler. De DVD's doen het trouwens prima op mijn Pioneer 106S speler. Er is net een nieuwe firmware uit voor die GDR 8161B, misschien dat die mijn problemen oplost, anders maar terug naar de winkel ermee.

• icecreamfarmer
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 05-03 10:51

icecreamfarmer

en het is

heb een pioneer ding maakt ook bijna geen geluid (zeg maar stil)

ik zie ik zie wat jij niet ziet

• Jaap-Jan
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 00:03
MokerHamer schreef op 01 April 2003 @ 00:59:
Sony DDU 1621

deze werd in de "Tweakers.net Best Buy Guide: Editie Augustus 2002" aanbevolen
ik heb hem gekocht en ben er heel erg tevreden mee ik hoor m echt niet
en hij is ook nogsteeds te koop

DVD-speler: Sony DVD 16/40 - € 41,-

[afbeelding]

Ook een DVD-speler kan in dit High End Game systeem niet ontbreken, dit aangezien er steeds meer games op DVD-rom uitkomen. Daarnaast kun je hier natuurlijk ook nog eens een film mee kijken. Onze keuze is gevallen op de Sony DDU 1621, vanwege het lage geluidsniveau
Hmm, toevallig loopt er ook nog een topic over deze DVD-speler in DVD-Rom speler als vervanger van de CD-Rom Speler: mogelijk? . Als ik dat mag geloven dan leest hij CD-r's niet zo best.

[ Voor 3% gewijzigd door Jaap-Jan op 02-04-2003 12:54 ]

| Last.fm | "Mr Bent liked counting. You could trust numbers, except perhaps for pi, but he was working on that in his spare time and it was bound to give in sooner or later." -Terry Pratchett

• Chrizzly
  • Laatst online: 20-12-2025
icecreamfarmer schreef op 01 April 2003 @ 15:52:
heb een pioneer ding maakt ook bijna geen geluid (zeg maar stil)
Vast geen Pioneer 106S, want die is net een stofzuiger qua geluid.

• icecreamfarmer
  • Laatst online: 05-03 10:51

icecreamfarmer

en het is

nee het is een 117r

ik zie ik zie wat jij niet ziet

• The Third Man
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21:54

The Third Man

The Third Jellyfish

Er staat in de C'T van april 2003 een review van dvd-romspelers, met ook een diagrammetje met geluidsproductie. Link naar scan (650 KB): http://4ict.nl/~bastiaan/scandvd.png(is een beetje op een te hoge resolutie ingescand maar ik had maar heel ff de scanner tot mijn beschikking).

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

barber schreef op 01 April 2003 @ 15:47:
[...]

Hmm, ik heb ook die DVD speler. Echter herkent hij ongeveer de helft van mijn originele DVD-ROM's niet. Nu kan het zijn dat Microsoft hun spullen op lage kwaliteit DVD'tjes zet, of ik heb toevallig een brakke speler. De DVD's doen het trouwens prima op mijn Pioneer 106S speler. Er is net een nieuwe firmware uit voor die GDR 8161B, misschien dat die mijn problemen oplost, anders maar terug naar de winkel ermee.
Hmmm, kreng leest hier alles.
Alleen nog niet geprobeerd met DVD-R en DVD+R omdat mijn fikker nog niet binnen is.

• BovenHond
Lekkere Kwal schreef op 02 april 2003 @ 17:40:
Er staat in de C'T van april 2003 een review van dvd-romspelers, met ook een diagrammetje met geluidsproductie. Link naar scan (650 KB): http://4ict.nl/~bastiaan/scandvd.png(is een beetje op een te hoge resolutie ingescand maar ik had maar heel ff de scanner tot mijn beschikking).
Ik neem aan dat het zwarte de laagst gemeten geluidsproductie in bedrijf is. En het grijze de hoogst gemeten waarde.

"So Sony it will be !!!"

thanx een boel...

• The Third Man
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21:54

The Third Man

The Third Jellyfish

Matsu_matsu schreef op 02 april 2003 @ 20:54:
[...]

Ik neem aan dat het zwarte de laagst gemeten geluidsproductie in bedrijf is. En het grijze de hoogst gemeten waarde.

"So Sony it will be !!!"

thanx een boel...
Nee, je leest niet goed, er staat "Lawaai DVD/CD" en bij elke dvd-speler zoiets als 2,3/10,8, dus dat betekent 2,3 Sone voor DVD en 10,8 bij CD.

• TimMer
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Japie_17 schreef op 02 April 2003 @ 12:33:
[...]

Hmm, toevallig loopt er ook nog een topic over deze DVD-speler in DVD-Rom speler als vervanger van de CD-Rom Speler: mogelijk? . Als ik dat mag geloven dan leest hij CD-r's niet zo best.
Van mij mag je dat geloven ;) , maar ik heb hem zelf ook en hij eet werkelijk alles, met of zonder beschadigingen. :)

• MokerHamer
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07-07-2025
Japie_17 schreef op 02 April 2003 @ 12:33:
[...]

ik heb in deze drive echt alles kunnen lezen
heb nog nooit een cdtje die het niet deed in dat ding gehad

Op bovenstaande tekst rust ©copyright,
niets uit deze tekst mag gequote worden zonder toestemming van de schrijver

Verwijderd

Lekkere Kwal schreef op 03 april 2003 @ 02:00:
[...]
Nee, je leest niet goed, er staat "Lawaai DVD/CD" en bij elke dvd-speler zoiets als 2,3/10,8, dus dat betekent 2,3 Sone voor DVD en 10,8 bij CD.
klopt,
dus voor puur dvd's moet je de asus hebben. deze speler heeft namelijk door of je een dvd aan het afspelen bent (dan is hij stil) of dat je een dvd aan het rippen bent (dan is hij snel en dus niet meer zo stil)

als het je ook om cd's gaat dan moet je de sony hebben

p.s.
ik heb hier de nieuwste pioneer, de dvd-120, en die leest dvd-r en dvd+r beide heel snel +/- 9 speed. en het geluid bij dvd's afspelen is ook stil te noemen.

• Devilsown
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 11-08-2025
Tot mijn verbazing kan ik zowel hier als op internet in het algemeen weinig vinden over goeie, stille dvd-spelers voor de pc. Gezien de populariteit van de HTPC zou je dat toch wel verwachten?

Als iemand meer vergelijkingstesten heeft, zoals hierboven, post die dan ajb.

Volgens mij is de Asus wel een goede keuze (ik snap die post hierboven niet helemaal, hij leest toch ook cd's?!).

Voor mij is het belangrijk dat dat ding stil is, alles vreet, en regio vrij te hacken (en als het effe kan, zwart, maar dat wordt moeilijk :)

[ Voor 11% gewijzigd door Devilsown op 04-04-2004 12:35 ]

• Helox-in-a-box
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 18:20
je kan ook je huidige dvd-speler eventueel afremmen met dit progje:
http://www.cd-bremse.de

als ik mn dvd speler op 16x cdrom en 4x dvdrom zet dan hoor je em niet meer. (nec nd2500)

• strandbal
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 22:45

strandbal

Was het maar zo'n feest.

Ik heb een BenQ drive. Met cdtjes hoor je 'm nog wel beetje rondzoeven, maar met DVDtjes is 'ie aardig stil. Hij vibreert ook niet, zoals mijn oude Aopen 16x drive wel deed :| Wat een baggerdrives zijn dat, van Aopen.

Hier stond een dode link.

• swampy
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 12-02 18:26

swampy

Coconut + Swallow = ?

Plextor PX-116A, heerlijk stille DVD-rom speler... :-) met de uitgebalanceerde kwaliteit van Plextor en een Sanyo ( geloof ik ) laatje!

Helaas nog redelijk onbekend dat Plextor ook CD-roms en DVD-roms maakt... want het zijn top spelertjes...dat zeker...

En zoals natuurlijk komen ze NOOIT In de grotere testen voor...natuurlijk he... plextor bestaat niet he...tuurlijk!

[ Voor 48% gewijzigd door swampy op 04-04-2004 12:41 ]

There is no place like ::1

• dlmh
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:43

dlmh

Lo-Fi

swampy schreef op 04 april 2004 @ 12:39:
Plextor PX-116A, heerlijk stille DVD-rom speler... :-) met de uitgebalanceerde kwaliteit van Plextor en een Sanyo ( geloof ik ) laatje!

Helaas nog redelijk onbekend dat Plextor ook CD-roms en DVD-roms maakt... want het zijn top spelertjes...dat zeker...

En zoals natuurlijk komen ze NOOIT In de grotere testen voor...natuurlijk he... plextor bestaat niet he...tuurlijk!
Hier ook de Plextor PX-116A. Idd voor afspelen van DVD's ERG stil, CD's wel iets minder... ik miste de Plextor drive ook al in die test, jah! Toch raar, Plextor is toch wel één van de betere en bekende merken...

“If a cluttered desk is a sign of a cluttered mind, of what, then, is an empty desk a sign?” - Albert Einstein

• swampy

swampy

Coconut + Swallow = ?

SerialThrillaZ schreef op 04 april 2004 @ 12:45:
[...]

Hier ook de Plextor PX-116A. Idd voor afspelen van DVD's ERG stil, CD's wel iets minder... ik miste de Plextor drive ook al in die test, jah! Toch raar, Plextor is toch wel één van de betere en bekende merken...
Ook op Tweakers.net hoor..of Tomshardwarelab enzo.... het is alsof geen enkele persoon de drive serious neemt... nu ja... het zijn topdrive-jes moet ik zelf zeggen. Blijkbaar is het voor sommige te moeilijk te begrijpen dat CD-brander makers ook DVD-roms kunnen maken!

Verwijderd

tja ik heb hier ook een Plextor PX-116A, en die is eigenlijk doodstil. m'n koeling komt er nog bovenuit, ding ondersteund echt de gekste dingen, heeft alleen 1 nadeeltje, heb de RPC crack na 6 maanden nog steeds niet gevonden....

hij is wel ietsjes duurder dan andere spelers, maar hij is het dubbel en dwars waard.

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 04-04-2004 12:52 ]

• Devilsown
Hey, die Plextor is nog in het zwart te krijgen ook! :)

Ik begrijp dat hij alleen niet zo stil is met CD's? Das wel minder, want ik zal hem ook veel gebruiken voor het afspelen van audio cd's, en dan wil je hem gewoon niet horen. Het zou ideaal zijn als die dingen bij het afspelen van films of audio cd's gewoon langzamer zouden draaien dan met gewone data (dat zou je eigenlijk software matig moeten kunnen regelen.
En geen DVD region free is ook wel een minpunt.

Dat bremse programma is me wel bekend, maar schijnt geloof ik niet met alle merken te werken. Ik zie de Plextor ook niet in het lijstje staan. Zou een van jullie dat kunnen testen mbt CD's?

Ps. Voor region free, is dit niet wat je zoekt: http://forum.rpc1.org/vie...877&highlight=plextor+116

Daar staat dat de Plextor 116A een Pioneer-DVD120 is.

[ Voor 24% gewijzigd door Devilsown op 04-04-2004 13:24 ]

• swampy

swampy

Coconut + Swallow = ?

Devilsown schreef op 04 april 2004 @ 13:12:
Hey, die Plextor is nog in het zwart te krijgen ook! :)

Ik begrijp dat hij alleen niet zo stil is met CD's? Das wel minder, want ik zal hem ook veel gebruiken voor het afspelen van audio cd's, en dan wil je hem gewoon niet horen. Het zou ideaal zijn als die dingen bij het afspelen van films of audio cd's gewoon langzamer zouden draaien dan met gewone data (dat zou je eigenlijk software matig moeten kunnen regelen.
En geen DVD region free is ook wel een minpunt.

Dat bremse programma is me wel bekend, maar schijnt geloof ik niet met alle merken te werken. Ik zie de Plextor ook niet in het lijstje staan. Zou een van jullie dat kunnen testen mbt CD's?

Ps. Voor region free, is dit niet wat je zoekt: http://forum.rpc1.org/vie...877&highlight=plextor+116

Mmm... efkes testen...nu ja...heb hem geflasht en hij word nog steeds herkent als een PX116A.... niet slecht. Straks efkes kijken met PlexTools of er iets verandert is!

Geen Regio inderdaad ...mmmm... mogelijkheden openen zich!

Oh de Plextor is iets anders dan de Pioneer... het laatje... dat is bij de plextor uitgebalanceerd ( heeft plextor veel research gekost )

[ Voor 10% gewijzigd door swampy op 04-04-2004 14:02 ]

Verwijderd

Devilsown schreef op 04 april 2004 @ 13:12:

het werkt prima idd. en dat het een pioneer-dvd120 is.. hmmm die heb ik in mn andere bak zitten... maar persoonlijk vind ik die minder fijn, hij ondersteund minder...

• Devilsown
Verwijderd schreef op 04 april 2004 @ 13:43:
[...]

het werkt prima idd. en dat het een pioneer-dvd120 is.. hmmm die heb ik in mn andere bak zitten... maar persoonlijk vind ik die minder fijn, hij ondersteund minder...
En kan je ook met cd-bremse het afspelen van cd's stil maken?

Heeft iemand trouwens een zwarte Plextor? Zo ja, zou je het volgende kunnen verifieren?
The black ones I have encountered so far are A2 versions which are inferior to the single A version when it comes to DAE (the A2 revision caches audio data and does not support C2 whereas the A revision does not cache and supports C2).
(van het cdfreaks forum)

En hij schijnt niet met DVDshrink samen te werken..

[ Voor 40% gewijzigd door Devilsown op 04-04-2004 14:42 ]

• Helox-in-a-box
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 18:20
ja cd-bremse ondersteunt ook cd-readspeed, je kan instellen wat je cd speed is en als het ook dvds ondersteunt, kan je dvd speed instellen.

• Devilsown
Helox-in-a-box schreef op 04 april 2004 @ 15:22:
ja cd-bremse ondersteunt ook cd-readspeed, je kan instellen wat je cd speed is en als het ook dvds ondersteunt, kan je dvd speed instellen.
Dat snap ik, maar de vraag is, werkt het ook met de Plextor 116a? :)

Ik las namelijk ergens dat de snelheiden van de plextor 116a niet te regelen zijn met software.
Pagina: 1