Ik ben bezig met een FreeBSD server die dienst moet gaan doen als gateway, fileserver, firewall, dhcp-server, webserver, mailserver, database server and so on.
Hardware:
een siemens Nixdorf met een 40 Gig maxtor schijf erin
Nu heb ik hier een 2 siemens m35i, waarvan er een niet meer werkte.
uit deze ene heb ik een klein blokje gehaald waarde connector van accu naar printplaat op zit aan deze connector heb ik 2 draadjes gesoldeerd en met een adapter op 4,5 volt lijkt de gsm goed te werken.
de batterij geeft volgens de specs maar 3,6V maar bij nameten bleek dit wel meer te zijn.
Kunnen jullie met vertellen of deze "iets" te hoge spanning mijn gsm zal killen op den duur?
met het proggie scmxx kan ik dmv een datakabel en deze gsm sms versturen en uitlezen.
ik heb al allemaal functies in mijn hoofd. eerst een dll schrijven om sms te ontvangen en berichten uit de gsm in MySQL te zetten...
of liever nog .. een module die alle sms in de tabel m35i_uitgaande wegstuurd en zord dat alle inkomende in m35i_inkomende terecht komt.
maar daar denken we nog even over.
uiteindelijk wil ik de volgende mogeljkheden:
- sms when mail
- met een sms commando's draaien
- met "FILE: A6 A10 A1" files op de gewenste wegen op halen (icm lynx - dump en grep )
en bedenk zo nog maar legio mogelijkheden!
Hardware:
een siemens Nixdorf met een 40 Gig maxtor schijf erin
Nu heb ik hier een 2 siemens m35i, waarvan er een niet meer werkte.
uit deze ene heb ik een klein blokje gehaald waarde connector van accu naar printplaat op zit aan deze connector heb ik 2 draadjes gesoldeerd en met een adapter op 4,5 volt lijkt de gsm goed te werken.
de batterij geeft volgens de specs maar 3,6V maar bij nameten bleek dit wel meer te zijn.
Kunnen jullie met vertellen of deze "iets" te hoge spanning mijn gsm zal killen op den duur?
met het proggie scmxx kan ik dmv een datakabel en deze gsm sms versturen en uitlezen.
ik heb al allemaal functies in mijn hoofd. eerst een dll schrijven om sms te ontvangen en berichten uit de gsm in MySQL te zetten...
of liever nog .. een module die alle sms in de tabel m35i_uitgaande wegstuurd en zord dat alle inkomende in m35i_inkomende terecht komt.
maar daar denken we nog even over.
uiteindelijk wil ik de volgende mogeljkheden:
- sms when mail
- met een sms commando's draaien
- met "FILE: A6 A10 A1" files op de gewenste wegen op halen (icm lynx - dump en grep )
en bedenk zo nog maar legio mogelijkheden!
Every failure offers you a new opportunity! | Lokatie database|GoT - Notepad