Brander defect, of is het softwarematig?

Pagina: 1
Acties:

• eborn
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 13:05
Sinds een paar dagen lijkt mijn LiteOn 8x4x32 brander defect. Van het een op het andere moment pikt hij geen cd's meer. De brandsoftware kan hem prima vinden, maar zodra ik er een lege cd in gooi loopt alles vast. De brander maakt dan een herhalend, zacht 'knarsend' geluid. Ik kan hem, na enig aandringen, nog wel met de knop opengooien. Hierna draait alles weer prima. Maar als ik de CD er weer in doe herhaalt het verhaal zich.

Het gekke is ook dat hij wel normaal cd's leest (hoewel, misschien iets moeilijker dan normaal). Maar bijv. een CD-R(W) die met dezelfde brander gemaakt is wordt perfect afgespeeld.

Het ligt ook niet aan het merk cd's, want ik heb nu al een paar doosjes Platinums zonder problemen gebrand.

Kan het misschien ook slijtage zijn? Ik heb de brander al weer twee jaar, maar hij is niet echt heel veel gebruikt. Maximaal zo'n honderd keer denk ik.

Verwijderd

Heb je er mischien een van die nieuwe beschermde audio-cd's in gehad ?
Deze jagen de speler volledig op tilt. Reboot helpt dan meestal wel meteen.

Verwijderd

Dit probleen heb ik ook gehad! Een zacht zwaar zoemend geluid. Ik kreeg gelukkig gewoon meteen garantie, het is niet softwarematig maar hardwarematig dus. Mijn brander brandde geen enkele cd meer maar las wel alles.

• eborn
Verwijderd schreef op 31 March 2003 @ 21:13:
Heb je er mischien een van die nieuwe beschermde audio-cd's in gehad ?
Deze jagen de speler volledig op tilt. Reboot helpt dan meestal wel meteen.
Nee, ik hoop (bijna) nooit cd's, dus dat kan het niet zijn :)

• eborn
Verwijderd schreef op 31 March 2003 @ 21:17:
Dit probleen heb ik ook gehad! Een zacht zwaar zoemend geluid. Ik kreeg gelukkig gewoon meteen garantie, het is niet softwarematig maar hardwarematig dus. Mijn brander brandde geen enkele cd meer maar las wel alles.
Hmm, jammer genoeg zit mijn brander niet meer in de garantie. En je hebt ook van die clean cd-rom's. Zou dat misschien kunnen helpen?

Verwijderd

eborn schreef op 31 maart 2003 @ 21:22:
[...]
Nee, ik hoop (bijna) nooit cd's, dus dat kan het niet zijn :)
Ik ook niet :o
Nou ja, was te proberen.

• _MaLa_
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-12-2022
eborn schreef op 31 March 2003 @ 21:06:
Sinds een paar dagen lijkt mijn LiteOn 8x4x32 brander defect. Van het een op het andere moment pikt hij geen cd's meer. De brandsoftware kan hem prima vinden, maar zodra ik er een lege cd in gooi loopt alles vast. De brander maakt dan een herhalend, zacht 'knarsend' geluid. Ik kan hem, na enig aandringen, nog wel met de knop opengooien. Hierna draait alles weer prima. Maar als ik de CD er weer in doe herhaalt het verhaal zich.

Het gekke is ook dat hij wel normaal cd's leest (hoewel, misschien iets moeilijker dan normaal). Maar bijv. een CD-R(W) die met dezelfde brander gemaakt is wordt perfect afgespeeld.

Het ligt ook niet aan het merk cd's, want ik heb nu al een paar doosjes Platinums zonder problemen gebrand.

Kan het misschien ook slijtage zijn? Ik heb de brander al weer twee jaar, maar hij is niet echt heel veel gebruikt. Maximaal zo'n honderd keer denk ik.
Ik heb 2 weken geleden een 40x liteon opgestuurd voor rma het beestje brande soms wel cds die in alles spelers goed te lezen was maar ook soms cds die hij alleen zelf kon lezen of sommige dvd spelers/cdspelers heel vreemd in iedergeval, nu plextor gekocht en alles loopt weer perfect, had altijd veel schik van liteon maar dan krijg je zoiets...

• eborn
_MaLa_ schreef op 31 March 2003 @ 21:26:
Ik heb 2 weken geleden een 40x liteon opgestuurd voor rma het beestje brande soms wel cds die in alles spelers goed te lezen was maar ook soms cds die hij alleen zelf kon lezen of sommige dvd spelers/cdspelers heel vreemd in iedergeval, nu plextor gekocht en alles loopt weer perfect, had altijd veel schik van liteon maar dan krijg je zoiets...
Tja, we hebben hier allemaal een LiteOn, en ze werken allemaal perfect. Behalve die van mij nu dus :) En kijk, een nieuwe is 'maar' € 60, maar het zou leuk zijn als ik 'm weer aan de praat kreeg :)

Verwijderd

Een schrale troost, een nieuwe 48 x brander kost gelukkig nog "maar" 50 euro.

Edit: lol twee gedachten 2 posts ;)

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 31-03-2003 21:29 ]

• _MaLa_
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-12-2022
eborn schreef op 31 maart 2003 @ 21:27:
[...]
Tja, we hebben hier allemaal een LiteOn, en ze werken allemaal perfect. Behalve die van mij nu dus :) En kijk, een nieuwe is 'maar' € 60, maar het zou leuk zijn als ik 'm weer aan de praat kreeg :)
jah is vreemd ik was ook weer de enige in mij omgeving :) maar ik hou er niet van als ik niet zeker weet of een cd het overal wel doet... Waren ook al heel wat cds gebrand met die liteon maar daar moet hij tegenkunnen

Enige voordelen die ik ondekt heb na de liteon gebruikt te hebben is dat plextor de cd lade wat steviger is kwa loopwerk en stevigheid en hij maakt veel minder lawaai met branden en lezen.
Pagina: 1