[PC SPeakers] Brom 50 Hz?

Pagina: 1
Acties:
  • 115 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 00:04

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Topicstarter
Ik heb hier een paar labtec speakertjes (2.1) op mijn pc aangeloten. Helaas geven ze een behoorlijke brom die veel erger wordt als ik de subwoofer aanraak. Na een tijdje op GoT rond te hebben geneusd kwam ik tot de conclusie dat het waarschijnlijk een 50 Hz brom is. In de FAQ worden oplossingen gegeven dmv het solderen van condensatoren etc echter gaan de topics allemaal in op coax. Mijn speakers zijn gewoon met een headphone jack (ala walkma koptelefoonaansluiting) op elkaar aangesloten. Mijn vraag is nu, is dit inderdaad een 50 Hz brom veroorzaakt door een aardlus en zo ja, hoe deze te verhelpen. Werkt de condensator truc dan ook gewoon?

Ik heb dus de faq gelezen en de search gebruikt.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 06:52

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Kan je ze aarden aan een verwarming ofzo? Een aardlus kan je ook oplossen met een galvanisch filter. Ik heb er hier eentje liggen om m'n video aan m'n PC te koppelen, want soms heb ik last van een aardlus. Middels zo'n filter geen last meer. Wellicht een idee? Kost ong € 15.

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Verwijderd

Onderling aarden. Stukje ijzer van je speakertjes verbinden met een ijzerdraadje met het ijzer van je pc. Volgens mij moet dat gewoon werken.

Verwijderd

Heb je je PC op een geaard stopcontact aangesloten ?
Zo nee, even een draadje leggen tussen je kast en de verwarming of natuurlijk aansluiten op een geaard stopcontact. :*)