Toon posts:

Lame encoder

Pagina: 1
Acties:
  • 110 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
ik heb dus de encoder lame om me cd's te gaan encoden, nou is het probleem dat de cd's allemaal WMa zijn tegewoordig, of anders dan wav en Lame zoekt alleen .Wav hoe kan ik dit oplossen, want nou kan ik nog niet mijn cd's encoden.
of wie heeft er een encoder die dit wel kan
Alvast bedankt

• satcp
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Audio-cd bevat WAV noch WMA bestanden. De audio-data wordt uitgelezen door een audioripper naar WAV data die indien gewenst en als de software het ondersteunt meteen naar MP3 of een ander formaat omgezet kan worden.

Als je cd's op een professionele wijze wil omzetten naar mp3, lees dan zeker Snelstart handleiding voor Exact Audio Copy & LAME. Exact Audio Copy (EAC) is voor het Windows-platform de meest geavanveerde ripper die in tegenstelling tot vrijwel alle andere audio-extractiesoftware een degelijke foutdetectie en -correctie gebruikt. Wil je meer weten over waarom EAC superieur is aan andere programma's, lees dan Waarom Exact Audio Copy en niet bijvoorbeeld AudioCatalyst of AudioGrabber?.

Verwijderd

bietje spammen in ieder topic voor EAC :D

gaat te ver kerel

• satcp
  • Niet online
Ach is het mijn schuld dat vrijwel alle andere rippers op niets trekken? :P

• Kanarie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09:05

Kanarie

תֹ֙הוּ֙ וָבֹ֔הוּ

EAC is idd erg goed hoor :)

Hoewel ik laatst ook iemand over Plextools hoorde blaten :) Maar das weer alleen voor Plextor spelers.

We're trapped in the belly of this horrible machine. And the machine is bleeding to death.

• satcp
  • Niet online
THW Arie schreef op 31 maart 2003 @ 20:48:
Hoewel ik laatst ook iemand over Plextools hoorde blaten :) Maar das weer alleen voor Plextor spelers.
Dat zal ik dan ook wel weer zijn geweest :P. De nieuwste PlexTools versies gebruiken een zeer geavanceerde extractiemethode die met de juiste hardware eenzelfde kwaliteit toelaat als EAC, maar bij een veel hogere extractiesnelheid (de snelheid van EAC is voor velen een struikelblok). Dit is inderdaad enkel beschikbaar voor Plextor cd-spelers.

Verwijderd

Audiocatalyst en audiograbber kun je ook in sync mode laten rippen hoor...

Verwijderd

EAC + Lame = beste kwaliteit... Meerdere malen bewezen. Ik gebruik het zelf ook en ben een grote mierenn##ker als het om kwaliteit van MP3tjes gaat :-)

• satcp
  • Niet online
Verwijderd schreef op 31 March 2003 @ 20:56:
Audiocatalyst en audiograbber kun je ook in sync mode laten rippen hoor...
Dat is totaal niet hetzelfde als de secure modes die EAC en plexTools bieden. In sector sync mode detecteren AudioCatalyst en AudioGrabber even slecht fouten. Het doel van deze extractiemode is hardwareproblemen omzeilen, niet fouten herkennen.

Verwijderd

Heb in sync-mode net een keer een rotte mp3 met tik gehad. Die was ook te horen als de cd zelf afgespeelt werd. Bleef netjes aangegeven staan in audiocatalyst.

Ben wel met je eens dat lame een veel betere kwaliteit geeft dan xing, maar daar ging het nu even niet over.

Ik neem aan dat de TS inmiddels wel begrepen heeft dat ie een ripper nodig heeft die extra codecs ondersteunt.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

SatCP schreef op 31 maart 2003 @ 20:46:
Ach is het mijn schuld dat vrijwel alle andere rippers op niets trekken? :P
En hoe komt CDex er vanaf in the masters opinion? :+

(puur uit nieuwsgierigheid en omdat CDex ook Lame trekt ;) maar makkelijker in gebruik is)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• satcp
  • Niet online
Verwijderd schreef op 31 March 2003 @ 21:06:
Heb in sync-mode net een keer een rotte mp3 met tik gehad. Die was ook te horen als de cd zelf afgespeelt werd. Bleef netjes aangegeven staan in audiocatalyst.
Een synchronisatiefout treedt enkel op wanneer de cd-romspeler simpel gezegd het spoor bijster raakt. Dit komt doorgaans door 2 oorzaken: hardware problemen (veel oudere en sommige goedkopere cd-romspeler hebben synchronisatieproblemen) of een zeer grote beschadiging zodat de cd-rom niet meer in staat is het spoor correct te hervatten.
Voor het eerste geval is de sync mode ingevoerd. Deze voert een sector synchronisatie uit om te controleren of de cd-romspeler de correcte sectoren leest. Dit heeft dus niets direct met foutdetectie of correctie te maken. Dit is enkel bedoeld om cd-romspelers met synchronisatieproblemen toch zonder synchronisatiefouten te laten lezen. Het heeft bij de meeste moderne cd-romspelers dan ook geen enkel nut meer om deze mode te gebruiken.
Voor het tweede geval is er geen oplossing. Te zwaar beschadigd is onherstelbaar. ook voor EAC en consoorten.

Het probleem zit 'em echter bij gewone leesfouten. AudioCatalyst heeft geen enkel mechanisme om die te detecteren.

Hieronder de resultaten uit testen die ik vorig jaar heb uitgevoerd: AudioGrabber (AudioCatalyst gebruikt een oude extractie engine hiervan) tegen Exact Audio Copy bij het inlezen van een artificieel beschadigde cd. De figuur toont hoe de beschadigingen verdeeld zijn over de verscheidene tracks op de cd. De eerste drie beschadigingen zijn puntvormig. De vijf daarop volgende zijn steeds groter wordende krassen loodrecht op de as van de compact disc. Dan volgt een dubbele kras en daarna drie beschadigingen in de draairichting van de cd. De laatste beschadiging is een compleet zwart gemaakt stuk cd. Sommige van deze beschadigingen zijn zo zwaar dat de cd-romspeler geen kans heeft om de track foutloos uit te lezen.

Afbeeldingslocatie: http://users.pandora.be/satcp/images/test-01.png

AudioGrabber

Tijdens het uitlezen geeft het programma "speed errors" op bepaalde tracks. Volgens de handleiding duidt dit echter niet noodzakelijk op leesfouten, en de resultaten in onderstaande tabel bevestigen dat. Er worden zowel snelheidsfouten aangeduid in tracks waarin geen fouten voorkomen als in tracks met fouten. Deze foutaanduiding is dus totaal onbetrouwbaar.

De testresultaten tonen dat AudioGrabber op geen enkele track leesfouten detecteerde terwijl na verificatie blijkt dat maar liefst twaalf tracks fouten bevatten.
De fouten manifesteren zich hoorbaar in de vorm van nauwelijks waarneembare tot duidelijk hoorbare tikken. Bovendien ontbraken er enkele monsters aan het einde van twee tracks.

Duidt de software leesfouten aan?Zijn er leesfouten in werkelijkheid?Opmerkingen
Track01NeeNee
Track02NeeNee
Track03NeeNee
Track04NeeNee
Track05NeeNee
Track06NeeNee
Track07NeeJa
Track08NeeJaAudioGrabber duidt snelheidsfouten aan.
Track09NeeJaAudioGrabber duidt snelheidsfouten aan.
Track10NeeJa
Track11NeeJa
Track12NeeJa
Track13NeeJa
Track14NeeNeeAudioGrabber duidt snelheidsfouten aan.
Track15NeeJaUitgelezen track heeft niet de juiste lengte.
Track16NeeJaAudioGrabber duidt snelheidsfouten aan.
Track17NeeJaAudioGrabber duidt snelheidsfouten aan.
Track18NeeJaAudioGrabber duidt snelheidsfouten aan. Uitgelezen track heeft niet de juiste lengte.
Track19NeeNeeAudioGrabber duidt snelheidsfouten aan.
Track20NeeNeeAudioGrabber duidt snelheidsfouten aan.
Track21NeeJaAudioGrabber duidt snelheidsfouten aan.

Het extractieprogramma AudioGrabber kan dus als erg onbetrouwbaar worden beschouwd, hoofdzakelijk omdat het niet aanduidt of er fouten zijn.

Exact Audio Copy

Niet minder dan achttien van de eenentwintig tracks worden foutloos ingelezen door Exact Audio Copy en ook de foutaanduiding is onberispelijk. De tracks die als correct ingelezen aangeduid zijn bevatten geen fouten.

Duidt de software leesfouten aan?Zijn er leesfouten in werkelijkheid?Opmerkingen
Track01NeeNee
Track02NeeNee
Track03NeeNee
Track04NeeNee
Track05NeeNee
Track06NeeNee
Track07NeeNeeFoutcorrectie door herlezen.
Track08NeeNeeFoutcorrectie door herlezen.
Track09NeeNeeFoutcorrectie door herlezen.
Track10NeeNeeFoutcorrectie door herlezen.
Track11NeeNeeFoutcorrectie door herlezen.
Track12NeeNeeFoutcorrectie door herlezen.
Track13NeeNeeFoutcorrectie door herlezen.
Track14NeeNeeFoutcorrectie door herlezen.
Track15NeeNee
Track16JaJa
Track17JaJa
Track18NeeNee
Track19NeeNee
Track20NeeNee
Track21JaJa
BackSlash32 schreef op 31 March 2003 @ 21:10:
En hoe komt CDex er vanaf in the masters opinion? :+
(puur uit nieuwsgierigheid en omdat CDex ook Lame trekt ;) maar makkelijker in gebruik is)
CDex heb ik vroeger ook al eens getest maar m'n opinie is er vrij verdeeld over. Het programma presteerde qua foutloos uitlezen niet beter dan de doorsnee burst-copy-mode extractiesoftware, maar de foutmaskering is dan weer erg goed. Dus het programma leest ongeveer evenveel tracks foutief in als AudioGrabber, maar de meeste fouten zijn onhoorbaar dankzij de Paranoia foutcorrectiebibliotheek. Als de software wat meer moeite zou doen om de fout op de cd te trachten herlezen zoals EAC doet zou het even goed of zelfs beter dan EAC uit de test komen. maar natuurlijk verlies je dan alle snelheidsvoordeel.

Overigens is de tijd dat EAC enkel bruikbaar was voor kernfysici al lang voorbij. De huidige versies zijn na configuratie minstens even eenvoudig in gebruik als CDex en AudioGrabber.

De audio-extractie-engine van PlexTools is de meest geavanceerde van het moment. In m'n testen was dit programma in staat om 'zwaargewicht kampioen EAC' te verslaan! En bovendien met een groot verschil in snelheid. Ook CDFreaks heeft PlexTools als winaar aangeduid. Het zwakke punt van PlexTools is dan weer dat de software hardware vereist die 100% correcte C2-informatie kan leveren. EAC aan de andere kant kan zelfs een wrak van een cd-rom nog correct laten lezen :)

[ Voor 1% gewijzigd door satcp op 28-04-2003 21:06 . Reden: typo ]

Verwijderd

ik gebruik vooral Audiograbber met de LAME encoder. Werkt perfect bij mij..

Verwijderd

SatCP, je hebt me overtuigd. Nu maar eens gaan kijken of ik EAC ergens kan "vinden".
Bedankt voor de uitleg.

Verwijderd

Topicstarter
dank je voor alle informatie, het is allemaal gelukt...! en goeie kwaliteid muziek! tanx for all!

• Andamanen
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

Andamanen

Trotse eilandengroep

Verwijderd schreef op 31 March 2003 @ 22:36:
SatCP, je hebt me overtuigd. Nu maar eens gaan kijken of ik EAC ergens kan "vinden".
Bedankt voor de uitleg.
EAC is gratis:
http://www.exactaudiocopy.de/

Verwijderd

Verwijderd schreef op 14 April 2003 @ 16:37:
dank je voor alle informatie, het is allemaal gelukt...! en goeie kwaliteid muziek! tanx for all!
Heerlijk offtopic, maar je icon zuigt echt grote tijden met die 83 kb.

Kijk ik heb uhm ff netjes geresized voor je, 3 kb is veel leuker :)
Wel ff zelf hosten...
Afbeeldingslocatie: http://home.quicknet.nl/qn/prive/j.de.vlieger/neal.jpg
Pagina: 1