Toon posts:

[ubb funtie] quote

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hey,

ik heb een probleempje, met deze code:

PHP:
1
2
3
<?
$show->topic = preg_replace( "#\\[quote\](.+?)\\[/quote\]#is", "<table border=\"0\" cellspacing=\"1\" width=\"100%\"><tr><td width=\"5%\"></td><td width=\"90%\" bgcolor=\"#eeeeee\" style=\"border: 1px solid #999999\"><font size=\"1\"><B>quote: </B><BR><BR><font size=\"2\">\\1</font></td><td width=\"5%\"></td></tr></table>", $show->topic); 
?>

Dit is een functie om een quote weer te geven. de variabele $show->topic is bijvoorbeeld: [ quote ]hallo![ /quote ]

dan krijg je in een mooi tabelletje de output:

----------
quote:

hallo!
----------

Nu wil ik het graag zo hebben, dat je kunt doen [ quote=webfreaky ]hallo![ /quote ]

en dat je dan krijgt:

----------
quote (webfreaky):

hallo!
----------

Ik heb al van alles geprobeerd, maar niks werkt. Ik hoop dat jullie me kunnen helpen ;)

Verwijderd

Topicstarter
owjah... dit heb ik dus al geprobeerd:
PHP:
1
2
3
<?
$show->topic = preg_replace ("/\[quote=(.+)\](.+?)\\[/quote\]/is", "<table border=\"0\" cellspacing=\"1\" width=\"100%\"><tr><td width=\"5%\"></td><td width=\"90%\" bgcolor=\"#eeeeee\" style=\"border: 1px solid #999999\"><font size=\"1\"><B>quote: (\\1) </B><BR><BR><font size=\"2\">\\2</font></td><td width=\"5%\"></td></tr></table>", $show->topic);
?>

dan krijg ik dit
Warning: Unknown modifier 'q' in c:\apache\htdocs\projectx\topic.php on line 134

[ Voor 61% gewijzigd door Verwijderd op 31-03-2003 20:43 ]

• CyberSnooP
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 31-03 16:47

CyberSnooP

^^^^ schrijft --->

En nou moeten wij jouw warnings maar even gaan oplossen?

|_____vakje______|

Verwijderd

Topicstarter
nee.. maar ik snap niet wat er fout gaat..

als iemand wil uitleggen hoe ik zoiets moet aanpakken, dan kan ik het zelf oplossen ;)

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 31-03-2003 20:46 ]

• Tom-Eric
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 25-03-2025
Probeer eens dingen te escapen. Als je bijvoorbeeld kijkt naar [/quote], escape de / dan.

i76 | Webdesignersgids | Online Gitaarlessen & Muziekwinkels

Verwijderd

Topicstarter
Tum|mut schreef op 31 March 2003 @ 20:52:
Probeer eens dingen te escapen. Als je bijvoorbeeld kijkt naar
, escape de / dan.[/quote]

thanks het is gelukt :P

GOT rulez ;) _/-\o_
Pagina: 1