[ATI9700]Waarom AA niet uit kunnen zetten?

Pagina: 1
Acties:

• n00bs
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16-08 04:53

n00bs

Het is weer Zomer!

Topicstarter
Ik heb het al meerdere malen al gevraagd, alleen tot nu toe geen antwoord kunnen vinden, als je bij advanced properties kijkt heb je wel de mogelijkheid om AA en AF van mode te veranderen maar OFF/DISABLED staat er gewoon niet :?

Het is bij mij voor AA: Application Preference (waar je niets aan hebt, want het gaat dus nu altijd in games aan). 2x, 4x en 6x

en voor AF: Preference (waar je niets aan hebt, want het gaat dus nu altijd in games aan). 2x, 4x, 8x en 16x

Met Rage3d tooltje is er ook geen mogelijkheid om AA uit te zetten

Ik gebruik de laatste Catalyst drivers met control panel onder WinXP

[ Voor 7% gewijzigd door n00bs op 31-03-2003 20:31 ]

Verwijderd

logish da je geen antwoord voor krijg.. zie je nickname.. maardan zonder S he. lol. wat voor puter heb je enzo??????/ lees ook de forum FAQ es door. aan dat info hebben we niks aan.(nou haast weinig aan)

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Topicstarter
;) over die nick zullen we maar niet beginnen... n00b ben ik trouwens absoluut niet op IT gebied ;)

Aan die info zou je genoeg moeten hebben, ik bedoel rest van de hardware bepaald niet of ik wel of geen optie heb om AA en AF te disablen ;)

ATI kaarten had ik nooit eerder mee gewerkt. bij NVIDIA had je altijd de optie om AA en AF te disablen, lijkt me logisch dat dit met elke kaart kan. Dus ook bij ATI kaarten.

Speciaal voor jou ;):
Sapphire 9700 -> 9700pro flashed
ASUS A7v133 (oud ik weet 't)

De rest van de hardware lijkt mij totaal niet relavant

[ Voor 41% gewijzigd door n00bs op 31-03-2003 20:47 ]

• chucky666
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

bij mij staat ie op applic pref. :)
maar in spellen die ik speel staat ie dan niet aan.
tenminste nooit wat van gemerkt ;)

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

• The Bad Seed
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17-08 08:42

The Bad Seed

Chaotic since 1983

chucky666 schreef op 31 maart 2003 @ 20:47:
bij mij staat ie op applic pref. :)
maar in spellen die ik speel staat ie dan niet aan.
tenminste nooit wat van gemerkt ;)
Bij mij (met ati 9000, maar de drivers zijn toch hetzelfde) staat ie ook op application preference. Zolang je in je gameopties aa niet aanschakelt staat het dan ook niet aan (bij mijn weten toch niet)

Hail to the guardians of the watchtowers of the north

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Topicstarter
Hmz hmz ;) maar VEEL games (die ik speel) hebben niet de mogelijkheid om AA aan/uit te zetten. En ik zie op zeker dat het aanstaat ;)

Voorbeeld is Unreal2, vind maar eens de AA en AF optie :) niet dus ;)

• chucky666
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

n00bs schreef op 31 March 2003 @ 20:58:
Hmz hmz ;) maar VEEL games (die ik speel) hebben niet de mogelijkheid om AA aan/uit te zetten. En ik zie op zeker dat het aanstaat ;)

unreal 2 heb ik ook :)
en ik zie toch echt wel verschil als ik zeg bij game ,of dat ik het ook daadwerkelijk aanzet ;)

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

• Carel
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 16-08 23:33
Gewoon AA en AF op Application Preference vinkjes zetten en meer kan je niet doen. Als het goed is, is het dan bij vrijwel elk spel dit uit tenzij het spel het afdwingt, maar dat gebeurd volgens mij nergens standaard.

• KneoK
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13:22

KneoK

Not in a million lightyears

n00bs schreef op 31 maart 2003 @ 20:58:

Wat mij logisch lijkt is dat als het spel zelf geen ondersteuning biedt voor AA en AF dat je het dan via je display drivers doet. Doe je dit niet dan zou je (ook in Unreal 2) geen AA of AF gebruiken.

De redenatie lijkt mij in ieder geval logisch en op mijn 9700Pro heb ik dus ook geen AA of AF als ik het niet via de display drivers doe, die dan dus gewoon op Application Preference staan.

Maar zorg eens dat je ALLES van deze drivers weghaalt (dus sowieso via Add/Remove Programs de drivers en control panel) en Cat3.0 of 3.1 probeert. Ik heb zo gigantisch veel over problemen met 3.2 (dus de nieuwste) gehoord en gelezen dat dit misschien ook wel weer een bugje is...

Verwijderd

Je zou Rivatuner kunnen proberen (als je 'm aan de praat krijgt, lukt mij niet) want daar kan je de antialiasing uitschakelen...

Maar, ik heb een Radeon 9700 en heb AA uit staan en dat merk ik ook in alle 3D spellen die ik speel... ik heb wel "last" van karteltjes.
Pagina: 1