Probleempje met Speedtouch 510

Pagina: 1
Acties:

• Arjan Scholl
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 05-05 18:58
Hallo mensen,

Ik was gister bij een kennis en hij heeft een klein probleempje met zijn ADSL verbinding, namelijk Planet ADSL dmv een Alcatel Speedtouch 510.

Hij draait Windows XP en nadat de pc is opgestart is komt de router als 'Internet Verbinding' bij de Netwerkverbindingen te staan. Nu het probleem...na een half uurtje ofzo is ie in ene foetsie :( internet doet het verder nog wel, maar het is gewoon raar dat ie dan in ene weg is.

Is er iemand bekend met dit probleem? En evt een oplossing zal mooi zijn natuurlijk ;)

PS. Ik weet zo niet welke firmware revisie er in de router zit, maar als ik daar ben (20:45) dan zal ik het exact nummer nog even posten als dit van belang is.

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 00:30
Ja, bij mij gaat ie ook weg, maar wat is het probleem. Dit komt wel vaker voor in WIndows XP, de oudere windows ossen hebben dit nieteens.

Alles werkt toch nogsteeds?

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

• brokenp
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 00:38
rechtermuisknop op je taakbalk, eigenschappen
niet actieve pictogrammen opruimen

• Xander
brokenp schreef op 31 maart 2003 @ 20:27:
rechtermuisknop op je taakbalk, eigenschappen
niet actieve pictogrammen opruimen
De TS zei dat hij bij netwerkverbindingen verdween.....

• Arjan Scholl
XanderH schreef op 31 maart 2003 @ 20:33:
[...]

De TS zei dat hij bij netwerkverbindingen verdween.....
Dit is niet zozeer een probleem, maar wel raar. En als er een oplossing voor is wil ik die graag weten aangezien de oudere windows versies volgens jou geen problemen hadden.

edit: De systeemsoftware in de router is trouwens van versie 4.0.2.0.0, ik weet niet of er een nieuwere beschikbaar is?

edit2:
XanderH schreef op 31 March 2003 @ 20:37:
[...]

Nee, de oudere versies lieten dat icoontje helemaal niet zien.
Dus ik mis het niet echt.
Maar die kennis van mij heeft het liever wel dus ;) Als het kan...hehe

[ Voor 40% gewijzigd door Arjan Scholl op 31-03-2003 20:41 ]

• Xander
arjanscholl schreef op 31 March 2003 @ 20:35:
[...]

Dit is niet zozeer een probleem, maar wel raar. En als er een oplossing voor is wil ik die graag weten aangezien de oudere windows versies volgens jou geen problemen hadden.
Nee, de oudere versies lieten dat icoontje helemaal niet zien.
Dus ik mis het niet echt.

• Brothar
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-02 09:14

Brothar

meester

Ik vermoed het volgende ('k heb geen XP, vandaar slechts een vermoeden):
- bij opstarten maakt PC/XP verbinding met Speedtouch 510 (om Internet-verbinding tot stand te brengen)
- na half uur is dat weg, omdat XP denkt dat er geen verbinding/datatransport is. (wat wat is het nut cvan het blijven zien van alle ooit bestaan hebbende en niet meer actieve icoontjes ?)

Als je nu de 510-verbinding niet meer ziet, tik dan 's bij je web-browser het IP-nr van de 510 in.
Ik durf te wedden dat als je daarna kijkt bij netwerkverbindingen, de 510 er weer bij staat (er is nl. net datatransport geweest).

eagle

• Arjan Scholl
Brothar schreef op 31 March 2003 @ 20:42:
Ik vermoed het volgende ('k heb geen XP, vandar slechts een vermoeden):
- bij opstarten maakt PC/XP verbinding met Speedtouch 510 (om Internet-verbinding tot stand te brengen)
- na half uur is dat weg, omdat XP denkt dat er geen verbinding/datatransport is. (wat wat is het nut cvan het blijven zien van alle ooit bestaan hebbende en niet meer actieve icoontjes ?)

Als je nu de 510-verbinding niet meer ziet, tik dan 's bij je web-browser het IP-nr van de 510 in.
Ik durf te wedden dat als je daarna kijkt bij netwerkverbindingen, de 510 er weer bij staat (er is nl. net datatransport geweest).
Helaas, het icoontje in de taakbalk en ook het icoontje bij Netwerkverbindingen verdwijnt zowieso ook al zit je online tv te kijken (constant datatransfer). Dat was ook het eerste waar ik aan dacht eigelijk. De icoontjes komen ook niet meer automatisch terug. Wat ik wel heb uitgevonden is als je netwerkkaart uitschakeld en opnieuw inschakeld wordt de DSL verbinding opnieuw herkend door XP. Maar eigelijk is dit te omslachtig voor die kennis van me, aangezien hij er niet zo heel veel verstand van heeft en het liever simpel heeft wat me ook lijkt te moeten kunnen.

[ Voor 1% gewijzigd door Arjan Scholl op 31-03-2003 20:51 . Reden: typos :( ]

• Brothar
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-02 09:14

Brothar

meester

Ja, maar bij on-line TV-kijken is die 'router ' - je bedoelt daarmee hoop ik de 510, of heb je náást de 510 ook een router in dat netwerk ? - alleen doorgeefluik (vermoed ik). Kan 't zijn dat XP dan zegt: je hebt geen directe communicatie, weg icoon.
En dat doet me dan vragen: is dit geen XP-instelling ?

[ Voor 5% gewijzigd door Brothar op 31-03-2003 21:00 ]

eagle

• Arjan Scholl
Die router bedoel ik idd de 510i mee ja... misschien heb je gelijk dat ie dan weg is...maar hij komt ook niet terug als ik direct contact maak met de 510i via Internet Explorer of de ingebouwde ftp server.

• Arjan Scholl
Sorry, ik kom toch nog even terug op dit topic want ik ben er nog niet uit. Heeft iemand nog een ideetje? Is dit gewoon 'normaal' voor windows xp en is dit te veranderen of?

• yohan
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 27-07 20:06
Normaal is het niet want ik heb ook de Speedtouch 510 onder XP...

"I'm not a cynic. I get up every morning hoping to find an honest man." - [Jack McCoy, Law & Order]

• Arjan Scholl
Yohan schreef op 06 April 2003 @ 21:31:
Normaal is het niet want ik heb ook de Speedtouch 510 onder XP...
Hmm, in ene schiet mij iets te binnen, maar ik zou zo niet weten of het daar aan ligt. Hij heeft ook nog gewone dialup verbindingen die die ook nog gewoon kan gebruiken (via Webvox ISDN) dit doet hij weliswaar niet maar misschien heeft t er iets mee te maken.
Pagina: 1