Toon posts:

inspire 5.1 + Live! 5.1

Pagina: 1
Acties:
  • 31 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een inspire 5500 set (met externe decoder dus). Nu heb ik hierbij ook een Live5.1 kaart gekocht voor in mn pc. Sluit ik deze echter op elkaar aan (Digitale out op kaart --> Coaxial in op externe decoder) heb ik alleen maar links en recht geluid? Ook al staat in windows alles op 5.1

hoe kan dit?

MJee

• JWO
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:20

JWO

omdat de live5.1 geen dolby digital kan encoden..

er komt een standaard 2-kanaals pcm signaal uit de digital out..

Verwijderd

Quote: omdat de live5.1 geen dolby digital kan encoden.. |:(

De Sound Blaster Live 5.1 kan WEL dolby digital weergeven. (de oude Sb live 1024 niet) Ik ben zelf ook in het bezit van een SB live 5.1 & Inspire 5500.

Kijk eens naar de instellingen van je windows of je de signalen digitaal doorstuurt

(bij volume regeling -> geavanceeerde instellingen -> alleen digitale uitvoer)

belangrijk bij het afspelen van een DVD of de signalen digitaal worden doorgestuurd door je dvd software. (standaard staat dat meestal uit)

(Kijk bij mediaplayer extra -> opties -> dvd -> geavanceerd -> enable s/pdif output)

Want als je het goed is moet je dolby digital lampje op de externe decoder dan branden bij het afspelen van een Dolby Digital singaal.

Ohja let ook goed op hoe je die decoder hebt aangesloten er zat bij de Inspire een speciaal kabeltje bij voor de SB live 5.1 en die moet je dan ook gebruiken.

Succes

• JWO
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:20

JWO

correctie, de "oude" sblive 1024 kan net zo goed Dolby digital weergeven :)

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08-08 19:58

Dit topic is gesloten.