[VCD] klein foutje op de cd

Pagina: 1
Acties:

• Glenfiddich
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08:16
Ik heb een probleempje met een film die iemand mij gegeven heeft. De film is in videocd formaat opgenomen op 2 cd's. Er zit echter een klein 'defectje' op cd 1, waardoor ik de film niet meer kan afspelen. Media Player opent hem niet (zegt dat de file corrupt is), en andere mediaspelers openen hem ook niet. Ik heb ook geprobeert om het bestand in VirtualDub te openen, maar daar zegt ie dat er een keyframe defect is, en hij wil hem niet openen.

Heeft iemand een oplossing?

Catch a smile out there!

Verwijderd

Plextools?

Defectje = kras?

• Glenfiddich
Ik weet niet wat het defectje is. Ik zie geen krasjes op de cd. Misschien is er een bitje verkeerd gebrand ofzo? :?

Catch a smile out there!

Verwijderd

Je hebt geen Plextor brander in de buurt?

• Glenfiddich
Nee, ik heb een Acer brander. Maar wat is er met die plextor branders? want ik ken wel iemand die wel een plextor heeft.

Catch a smile out there!

• Flame17
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 07-01 21:01

Flame17

Captur EDC 130

VCD,dat is toch Mpeg1?

Om die af te spelen heb je dus nodig Mpeg plugin voor je mediaplayer en Virtual Dub kan niet overweg met Mpeg volgens mij.

Dus gebruik de software van je DVD speler( bijv Power DVD) en speel hem daarin af.

Windows11 Enterprise 64 bit@SSDKingston 300, AMD Ryzen 7 5700G, Sapphire RX460 4gb, Corsair DDR4 16 gb.

Verwijderd

Arno schreef op 01 April 2003 @ 00:42:
VCD,dat is toch Mpeg1?

Om die af te spelen heb je dus nodig Mpeg plugin voor je mediaplayer en Virtual Dub kan niet overweg met Mpeg volgens mij.

Dus gebruik de software van je DVD speler( bijv Power DVD) en speel hem daarin af.
Yup vcd is mpg1! Virtualdub kan mpg gewoon inlezen en openen dus kan het daar ook wel mee over weg neem ik aan.

Ik heb vaak vcds op verschillen pcs gedraait, gewoon het dat bestand van de cd openen, heeft bij mij nog nooit problemen gegeven.
Pagina: 1