Toon posts:

Eenvoudige system restore maken

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoe kun je eenvoudig een system restore methode ontwikkelen?

Ik moet namelijk voor een school een stel laptops installeren, maar de technische dienst heeft niet zoveel verstand van pc's dus het moet eenvoudig voor de mensen op de school zijn.

Ik zou graag een (onzichtbare) partitie willen hebben waar een image van de hardeschijf staat. En dat je tijdens het opstarten bijvoorbeeld op "F12" kan drukken om de image zonder pardon weer terug te schrijven zodat je weer een kersvers systeem hebt.

Is zoiets mogelijk?

Verwijderd

Ik zou eens naar ReBorn kaartjes kijken. Anders misschien een image van de HDD op een bootable CDtje met Ghost.

[ Voor 48% gewijzigd door Verwijderd op 31-03-2003 20:16 ]

• Teddy
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 17:22
Reborn kaartjes passen niet in een laptop, "Reborn Laptop" daarintegen wel. Anders doe je het met Ghost o.i.d. en maak je de partitie onzichtbaar met Tweakui.

[ Voor 5% gewijzigd door Teddy op 31-03-2003 20:18 ]

• BIM
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 08-09 14:51

BIM

Nothing interesting

[te laat]Dus geen reborn kaartjes, want het zijn laptops.[/te laat]
Ik zou voor de bootable ghost cd gaan. (2e partitie voor documenten aanmaken, zodat je die niet kwijt bent bij het imagen)

[ Voor 6% gewijzigd door BIM op 31-03-2003 20:21 ]

Verwijderd

Reborn heeft ook software voor laptops, is dus een optie. Had ff over laptop heen gelezen. :)

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

Verwijderd

Topicstarter
OS is niet zo heel belangrijk, als hij een bepaalde partitie maar weer in zijn geheel terug kan zetten.
Waarschijnlijk is het het meegeleverde OS, dus ME of XP home.

Ik zal eens naar die reborn software kijken, maar vooral de prijs is belangrijk. Het is en blijft een school ;)

Zou je met Ghost ook een bootmenu kunnen maken zodat de image weer eenvoudig terug geschreven kan worden?

Oftwel, zou ik een "bootable cd" kunnen schrijven naar een partitie die ik met een bootmanager weer kan opstarten?

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 31-03-2003 22:04 ]

Pagina: 1