Toon posts:

VMWare, een OS installeren

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Vraagje,

Ik zal wel iets fout doen maar ik weet niet wat. Ik heb VNWare geïnstalleerd. Virituele pc aangemaakt en nu wil ik win98 installeren. Met een bootdisk de virituele pc opgestart. Maar eenmaal zo ver kan ik geen enkele schijf aan. Ik heb dus wel een stuk schijf gereserveerd en ook een dvd/cdrom speler. Als ik ga zoeken in de configuratie kan ik deze ook geen drive letter geven :?
Ik weet het niet meer..

Wat doe ik fout? En hoe kan ik nou wel een drive aan?

Verwijderd

Je hebt al fdisk gedaan?

Verwijderd

Heb je ook geen CDroms dan ? De hd zul je wel moeten fdisken.

Verwijderd

Topicstarter
heuh.... *daar zegt ie wat*

je bent een schat :)

Verwijderd

Topicstarter
oke HD kan ik nu aan.. maar de cd-rom niet :s
Nog tips?

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
- je hebt een cd speler ingesteld in vmware?
- die wordt ook in het bios herkend?
- heb je dan een cdrom driver voor dos geladen?
beetje meer info nodig ;)

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

Verwijderd

Win98 cd is bootable?
*maak partities aan mbv fdisk.exe (minimaal een primaire partitie, en activeer deze)
*formatteer de aangemaakte partitie(s)
*ga het vmware bios in van je guest mbv F2, verander bootsequence naar cdrom-first (mbv page_up/page_down, of +/-),
en boot nu van je win98 cd waarna je kunt installen

Verwijderd

Topicstarter
win98 is helaas niet bootable
nu stuit ik ook op volgend probleem: ik kan in de bios nergens de opstart volgorde vinden :?
ik heb overal gezocht en alle opties gehad. De cd-rom is er wel en zit op de secundary domain controller.

Verwijderd

Topicstarter
Ow trouwens ook driver geladen ja :)

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op 31 maart 2003 @ 20:54:
De cd-rom is er wel en zit op de secundary domain controller.

:?

VMware is net als een echte pc, die boot volgorde zit er echt wel in hoor. Installatie verloopt bijna net als een echte pc..

.. hey, it's a virtual PC.
Verwijderd schreef op 31 March 2003 @ 20:54:
Ow trouwens ook driver geladen ja :)

Zou je voortaan even Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/got/images/icons/edit.gif kunnen gebruiken? Bvd :)

[ Voor 30% gewijzigd door blackd op 31-03-2003 20:56 ]

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

Verwijderd

het VMware BIOS heeft een menuutje genaamd BOOT
(Main, Advanced, Security, Power, Boot, Exit).

het device dat bovenaan staat heeft de hoogste prioriteit en wordt dus het 1e bootdevice.
Aangezien je win98 cd niet bootable is, mag je naar www.bootdisk.com gaan en een eigen bootdisk aanmaken dmv een image te downloaden van een standaard win98 rescue diskette.

dan diskette erin, default bootsequence is diskette/harddisk/cdrom, dus diskette wordt als eerste gepakt.
Win98 cd er ook in, en dan in je win98 menu kiezen voor "boot with cdrom support".

Kijk goed welke driveletter er door MS-DOS van win98 wordt toegewezen
(Drive D: = MSCD001) --> D: dus

vervolgens:
D:
CD WIN98
SETUP.EXE

en voila, je zit in win98 setup.

Verwijderd

Topicstarter
Ik had een bootdisk gedownload van bootdisk.com maar ik zal er nog eens een maken want Ik krijg dus inderdaad niet de keuze tussen wel of geen cd-rom ondersteuning.
En inderdaad, bij boot kon ik de opstartvolgorde veranderen! Dat had ik al eerder geprobeerd met 'n' zoals rechts in beld stond maar dat werkte niet. - en + echter wel :D

Als het niet luktmet een bootdisk neem ik morgen wel een bootable cd-rm van win98 mee van mn werk. Moet lukken.

THNX!
Pagina: 1