Promise: detecting uitzetten, hoe?

Pagina: 1
Acties:

• Major 7
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19-09-2024
Ik wil dat bij het booten niet zoveel tijd besteed wordt door de Promise Utra 133 TX2. Die wil elke keer disken detecten.
Nou had ik van iemand gehoord dat je dat kon uitzetten, maar ik kan nergens vinden hoe dat moet.
Kan iemand me vertellen hoe?
T.i.a.

UNFAQ --- Unfrequently Answered Question

Verwijderd

zou inderdaad wel handig zijn, kheb een onboard promise raid controller, en die zoekt ook elke keer schijven als ik boot, is vrij irri aan het worden.. misschien wel fijn om te weten jah..

• Kleintje81
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 01-03 15:18

Kleintje81

Blaat

Onboard promise raid is meestal uit te zetten met in de bios optie: "Boot from other devices" of zoals bij de A7N8X deluxe dmv een jumper onboard.

Naar mijn weten doen de losse PCI Promise controllers dit detecten altijd, hetzelfde is bij een SCSI controller.

BF2 stats Systemen

Verwijderd

Dit detecten is opzich wel handig. Anders kan je niet zo lekker gebruik maken van je HD's.

Je bedoelt waarschijnlijk het uitzetten van de hele controller omdat je hem niet gebruikt :? Dit kan in het BIOS. Zie hiervoor de manual van je moederbord.

• Major 7
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19-09-2024
Het betreft hier een pci-kaart .
Ik zou willen dat hij de disk die er altijd op zit 'onthoud' zodat hij niet hoeft te detecteren.

[ Voor 61% gewijzigd door Major 7 op 31-03-2003 21:02 ]

UNFAQ --- Unfrequently Answered Question

• Weezer-DC
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22-03 23:35
Major7 schreef op 31 March 2003 @ 21:00:
Het betreft hier een pci-kaart .
Ik zou willen dat hij de disk die er altijd op zit 'onthoud' zodat hij niet hoeft te detecteren.
Dat is helaas niet mogelijk,
niet met de goede kaartjes iig ;)

Je bent niet de enige die dit wil namelijk :D

• Chrasher
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 17-03 00:31

Chrasher

Tevree met z'n PS5

Het enige wat je kan doen tijdens het detecteren is op ESC drukken. Scheelt in ieder geval veel "kostbare" seconden. ;)

PSN-id: Chrasher

Pagina: 1