Laser printer verticale lijntjes

Pagina: 1
Acties:
  • 167 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Gabriel_Knight
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 08:18
Goedendag,

Ik heb sinds een 1/2 jaar een brother 1450 laserprinter, waarmee ik nu zo'n
2500 printjes op de economy stand heb gemaakt.

Het probleem is nu, dat er op iedere pagina, een drietal verticale zwarte
lijntjes ontstaan op de print.

Ik heb geprobeerd de corona te reinigen, evenals de drum, maar niets helpt,
ik blijf die zwarte lijntjes zien. Ik hoor van sommige mensen dat ik de drum
(die 20000 afdrukken zou mee moeten gaan) moet vervangen, maar ik heb pas
2500 afdrukken gemaakt, dus dat lijkt me sterk.

Wie weet raad

Verwijderd

even door elkaar heen schudden. wil vaak helpen.

alleen de toner cartridge niet de printer die is te zwaar.

[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 31-03-2003 19:47 ]

• Sn3akz
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 27-11 13:47
Toch zou het kunnen... Als ik het zo lees is het net alsof de drum op die plek de lading niet vast houd... Maf... Ik hou dit draadje even in de gaten... ben benieuwd :)
Verwijderd schreef op 31 maart 2003 @ 19:46:
even door elkaar heen schudden. wil vaak helpen.
De toner bedoeld ie ;)

[ Voor 35% gewijzigd door Sn3akz op 31-03-2003 19:47 ]

• Gabriel_Knight
ik heb de toner geschud, en het maakt niets uit :(

• ZeRoC00L
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Staan die lijntjes over het hele vel ??? Dan heb je kan dat je fuser vuil / beschadigd is.

[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Soms (met de nadruk op soms) wil het afdrukken van een geheel zwarte pagina weleens helpen. Verder de gebruikelijke schoonmaakbeurt uiteraard (maar zo slim was je al :) )

ARME AOW’er

• Gabriel_Knight
Die lijntjes staan over het hele vel, en het vreemde is, dat het er langzaam steeds meer worden. Je ziet nu 3 lijntjes duidelijk, maar als je goed kijkt, kan je al 5 lijntjes zien, het worden er in de laatste weken steeds meer en meer die je steeds duidelijker gaat zien

Verwijderd

Als er geen beschadigingen op de drum te zien zijn dan zou ik echt naar de fuser gaan kijken. Kans is groot dat die kapot is. er is ook nog een kans dat de transfer rol smerig is, dat is zo'n schuimrubber rol die vlakbij de toner zit

• Gabriel_Knight
Qua beschadigingen op de drum, moet ik je het antwoord schuldig blijven. Ik zie over de gehele drum wel lijnen lopen (slijtagelijnen) maar weet niet of dat niet normaal zou zijn. Wat is precies die fuser die je bedoelt, en waar vindt ik die. Is die transferrol soms die rol aan het einde zit, en warm wordt gemaakt en zo dus de hars van de inkt smelt?

• lameeuw
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20-12 01:18

lameeuw

Ik doe niet gek, ik ben gek.

probeer eens een nieuwe toner :? (hielp bij mij wel).

☐ Geschift - ☑ Totaal geschift De Totaal Geschiften 767420

• Timmert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Timmert

Dipstick

Inderdaad. Op mijn werk hebben we een 1230 en een 1470, beide printers hadden deze klacht. Na het vervangen van de toner was het opgelost :)

• Gabriel_Knight
Het vreemde is, dat de toner nog lang niet lijkt op te zijn. Ik heb net als test een a4 grote foto afgedrukt, die er prima uitziet, op die lijntjes na dan.

Misschien dat iemand kan controleren hoe zwaar de toner module is, zodat ik kan wegen of deze leeg is

[ Voor 26% gewijzigd door Gabriel_Knight op 01-04-2003 13:27 ]

Verwijderd

maak een afdruk, en als het papier er half in zit zet je de printer uit.
Er staat nu een deel van de afdruk op je papier, dit is nog niet door de fuser gegaan (toner ligt er los op). zie je nu ook lijnen ?
zo ja - drum beschadigd = vervangen. zo nee - fuser beschadigd = repareren of weggooien.
Mijn gok is de eerste, je ziet de lijntjes dan ook op de drum staan.

• Gabriel_Knight
Ik zie nu op het half geprinte papiertje ook inderdaad die lijnen lopen, dus dan zou misschien de drum kapot zijn.

Ik heb het Brother Nederland voorgelegd, en die zeiden dat na 2500 afdrukken de toner gewoon op is, en ik die gewoon moet vervangen (hoewel ik nog pikzwarte pagina's kan afdrukken) De toner kan officiel 3000 pagina's mee.

Als de drum kapot is zou dat vreemd zijn, aangezien deze 20.000 afdrukken mee kan gaan, en nu pas 2500 afdrukken heeft gehad

Verwijderd

De toner gaat officieel 3000 mee, maar dat is met 6% vlakvulling, dus dat ie met 2500 op is is dan normaal.
De drum is niet echt kapot, maar eerder beschadigd, dit kan diverse oorzaken hebben.

Misschien kun je hem claimen bij Brother?
Pagina: 1