Toon posts:

UTP/USB netwerk adapter.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Om mijn oude pc als server in te stellen in een netwerkje van 2 pc's,
ben ik bezig met een adapter, van UTP naar USB. Op de als server in te stellen pc draait OS 98SE, op de client XP Home. Het oude pc-tje heeft ISA aansluitingen en dit soort kaarten zijn moeilijk te krijgen, vandaar deze optie. Na de installatie van de drivers voor het gebruik van de apdapter doet het volgende zich voor: de pc's zien elkaar, maar geen internet. Na het opnieuw instellen en draaien van netwerk wizzard onder XP heb ik in zijn geheel geen verbinding meer. De pc's zien elkaar niet, wel heb ik internet op mijn oude pc, hier heb ik een netwerkkaart geinstalleerd. Wie heeft er een idee hoe ik op deze wijze een netwerk aan de praat krijg???

woody_ede.

• Mitch
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 15-01 23:26
kun je wat duidelijker zijn ? je hebt het over twee verschillende oude pc's :?
Welke prtocollen heb je geïnstalleerd, wat zijn je ip nummers, subnet, gateway ?
Hoe zitten je computers aan elkaar geknoopt ?
oh, en groeten is niet nodig, dat doen we hier automagisch :)

Verwijderd

Topicstarter
De 'oude pc' is als host ingesteld, het internet komt hierop binnen via een 10mbps kaartje. De client met XP heb ik via een crossover kabel (UTP)en de adapter op de USB poort van de 98SE comp ( oude comp) hangen. Ip op de host, op de usb kaart is 192.168.0.1 op de client is het ip op een netwerkkaart ( UTP) 192.168.0.2, sub op beide comp's is 255.255.255.0, en gateway op de client is het ip van de host. DNS staat ingestelt op de client en host volgens gegevens provider. Op de host heb ik internet ingesteld volgens gegevens provider, dit werkt. Eerder had ik het netwerk anders lopen, ik heb nu client en host omgedraait. Dit vanwege enkele progjes die 24/7 online staan op de nieuwe host.