Ik heb dus vorige week een piekspanning gehad door mijn pc, en mb + proc + geluidskaart + cdrom +HD allemaal kapot. Nu wil ik dus mijn scanner weer aansluiten op de nieuwe pc en die wilt het dus niet doen? het apparaat wordt niet eens gedetecteerd
. Zou de spanning via een usbkabel ook mijn scanner hebben geroosterd?? Mijn printer, modem, router werken wel nog naar behoren. Het is nu wel een winxp dat erop zit en ik heb wel gehoord dat daar compatibiliteitsproblemen zijn, maar herkent hij de scanner dan zelfs niet??
Verwijderd
Heeft de scanner ook nog een naam en typenummer? Iets duidelijker zijn a.u.b.
En ik denk dat die scanner ook kapot kan zijn door die piekspanning, als het grootste gedeelte van de interne componenten ook defect is geraakt.
En ik denk dat die scanner ook kapot kan zijn door die piekspanning, als het grootste gedeelte van de interne componenten ook defect is geraakt.
het maakt toch niet uit wat voor type het is?Verwijderd schreef op 31 maart 2003 @ 19:29:
Heeft de scanner ook nog een naam en typenummer? Iets duidelijker zijn a.u.b.
Hij vraagt of het mogelijk is dat er zoveel stroom door een USB kabel kan dat de print in de scanner geroosterd is.
En ik denk van wel. Misschien heb je recht op garantie van de maatschappij en anders van de verzekering?
Verwijderd
En als je verder leest zegt hij ook: "Het is nu wel een winxp dat erop zit en ik heb wel gehoord dat daar compatibiliteitsproblemen zijn, maar herkent hij de scanner dan zelfs niet??"Hennie-M schreef op 31 maart 2003 @ 21:26:
[...]
het maakt toch niet uit wat voor type het is?
Hij vraagt of het mogelijk is dat er zoveel stroom door een USB kabel kan dat de print in de scanner geroosterd is.
En ik denk van wel. Misschien heb je recht op garantie van de maatschappij en anders van de verzekering?
Dus zo gek is het niet om naar het merk en type te vragen.
Op de site van Canon zijn wel gewoon drivers te vinden voor dit type scanner (ben uitgegaan van een CanoScan N1220U) dus ik denk niet dat het probleem bij Windows XP ligt.
Je kunt eventueel de nieuwste drivers hier downloaden.
Je kunt de scanner natuurlijk altijd even testen op een andere PC met eventueel een ander (ouder) besturingssysteem.
Waardoor werdt de stroompiek veroorzaakt? Misschien is alleen de voedingsadapter van de scanner defect, dat kun je meestal het makkelijkst meten met een multimeter.
Ik zal morgen eens met de multimeter meten dan maar ik vrees ervoor. En anders hoop ik dat hij nog bij de rest van de pc kan voor de verzekering want we hebben de papieren al opgestuurt...
Verwijderd
Ik heb met mijn Canon 1250U2 soms dat ik de voedingsstekker er even uit moet trekken, en dan doet 'ie het wel weer.
Een piekspanning? Blikseminslag neem ik aan? Dat wordt als je een fatsoenlijke verzekering hebt in ieder geval gedeeltelijk vegoed, dan moet je meestal een verklaring hebben van een winkel oid dat ie idd kapot is.
Weet je trouwens zeker dat het de scanner zelf is? Het kan ook nog alleen z'n adapter zijn.
Weet je trouwens zeker dat het de scanner zelf is? Het kan ook nog alleen z'n adapter zijn.
[ Voor 19% gewijzigd door Pc123 op 31-03-2003 23:11 ]
er is alleen een usb kabel van de pckast naar de scanner dus alles loopt daar langs dus
heb op mijn andere pc geprobeert en lukt ook niet
heb op mijn andere pc geprobeert en lukt ook niet
Pagina: 1