Toon posts:

Ghost 2003 crasht HDD kaduuk?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi iedereen,

Tijdens het ghosten source quantum fireball 13 gb naar destination WD400Jb crashte mn pctje. Als gevolg hiervan wordt de quantum niet meer herkend in de ide detectie. Welke combinatie van hdd's ik ook probeer en in welke master/slave setting dan ook en welke ide-channel combinatie, alleen met 2 of 3 hdd's, altijd als de quantum er aan hangt blijft de pc hangen in ide-detectie.

iemand enig idee?

voor het geval dat het nodig is:
1800xp, chaintech zenith, 2x256mb ddr pc2100

• RawPeanut
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 15-05-2023

RawPeanut

Nog niet gare aardnoot

Lijkt me dat het gewoon simpelweg toeval was, het enige wat ghost doet is een harde schijf bit voor bit uitlezen en wegschrijven. Dat hij daarna niet meer gezien word is iets puur hardware matigs, denk niet dat Ghost hiervan de oorzaak is.

[ Voor 1% gewijzigd door RawPeanut op 31-03-2003 19:00 . Reden: typo ]

Canon Digital Ixus V3

• mlevd
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11-02-2025
Lijkt mij eerder dat Ghost en pc crashen omdat je hd stuk is.

• RawPeanut
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 15-05-2023

RawPeanut

Nog niet gare aardnoot

mlevd schreef op 31 March 2003 @ 19:02:
Lijkt mij eerder dat Ghost en pc crashen omdat je hd stuk is.
precies, software kan in de regel heel weinig kapot maken qua hardware, tenzij je dus programma's draait die bewust de onderdelen out of spec laten functioneren of een niet ondersteunde handeling laten verrichten. De kans dat Ghost dit doet is imo heel erg klein.

Canon Digital Ixus V3

Verwijderd

Topicstarter
oke dan verricht ik nog 1 sectie op die hdd anders verklaar ik em dood, iig bedankt.

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Probeer de maxtor hdd tool, Maxtor heeft Quantum geloof'k overgenomen en op www.maxtor.com kun je ook voor quantum hd's een diagnostic tool downen. Die kijkt of hij goed aangesloten is, controle en eventueel lowlevel format.

Suc6
Pagina: 1