Looo,
Ben bezig met een backupscript en wil het zo hebben dat aan het einde van het backup process de bestanden naar een windows share gekopieerd worden, ik weet hoe het werkt maar ik stuit op een probleempje
Betekend dit dat ik mijn kernel opnieuw moet bakken met smbfs? Ik hoop het niet, misschien een andere oplossing hiervoor? Op mijn werk heb ik hetzelfde script draaien maar daar kan ik gewoon een mount maken naar de windows fileserver.
(die linuxbak heb ik niet geinstalleerd.)
de manual van smbmnt kan mij hier verder niets over vertellen.
Tevens krijg ik met smbclient wel gewoon verbinding en kan ik gewoon de backupdit op mijn windowsdoos doorbladeren.
Waarschijnlijk kan het wel als je een van deze opties meegeeft:
Heeft iemand hier ervaring mee of doet iemand het ook op deze manier?
-------------------
Shit verkeerde knopie, was nog nie klaar met typen.
-------------------
Op http://www.winnetmag.com/...x.cfm?ArticleID=8897&pg=2 staan wel een aantal voorbeelden van de commandline die je krijgt nadat je verbonden bent, commando's zoals get (get <filename>)...Werkt dit ook andersom?
Hopelijk kom ik zo wat verder....thanks
Ben bezig met een backupscript en wil het zo hebben dat aan het einde van het backup process de bestanden naar een windows share gekopieerd worden, ik weet hoe het werkt maar ik stuit op een probleempje
code:
1
2
3
4
5
| mijnhostnaam:~# smbmount //alwinxp/BACKUP /mnt/ -o username=administrator Password: ******** ERROR: smbfs filesystem not supported by the kernel Please refer to the smbmnt(8) manual page smbmnt failed: 255 |
Betekend dit dat ik mijn kernel opnieuw moet bakken met smbfs? Ik hoop het niet, misschien een andere oplossing hiervoor? Op mijn werk heb ik hetzelfde script draaien maar daar kan ik gewoon een mount maken naar de windows fileserver.
(die linuxbak heb ik niet geinstalleerd.)
de manual van smbmnt kan mij hier verder niets over vertellen.
Tevens krijg ik met smbclient wel gewoon verbinding en kan ik gewoon de backupdit op mijn windowsdoos doorbladeren.
Waarschijnlijk kan het wel als je een van deze opties meegeeft:
code:
1
2
| -c command string execute semicolon separated commands -T<c|x>IXFqgbNan command line tar |
Heeft iemand hier ervaring mee of doet iemand het ook op deze manier?
-------------------
Shit verkeerde knopie, was nog nie klaar met typen.
-------------------
Op http://www.winnetmag.com/...x.cfm?ArticleID=8897&pg=2 staan wel een aantal voorbeelden van de commandline die je krijgt nadat je verbonden bent, commando's zoals get (get <filename>)...Werkt dit ook andersom?
Hopelijk kom ik zo wat verder....thanks
[ Voor 14% gewijzigd door mor0n op 31-03-2003 18:37 ]