Is deze TFT (http://silverapp1.mycom.n...oductType=1§ionID=110) geschikt genoeg voor webdesign/DTP? In het opzicht van kleuren/helderheid met name
beetje zelf zoeken kan geen kwaad, KLIK!
Ik denk dat je dat alleen echt zelf kunt beslissen.Verwijderd schreef op 31 March 2003 @ 18:26:
oke, heb het gelezen. Maar volgens mij is hij dan niet erg geschikt of zie ik dat verkeerd?
Dat ligt eraan wat je wil en of je als je colormanagement gebruikt, over de juiste apparatuur beschikt om je beeldscherm juist te calibreren, wij gebruiken ze wel op de zaak, ben tot nu toe erg tevreden.
Hetenige zit ém in de bleu range zoals je gelezen hebt, maar echt last heb ik er nog niet van gehad, het verschil is miniem. Ook neem ik aan dat je als DTP-er niet aan de lopende band on-screen ontwerpt. (als je al ontwerpt c.q. zelf kleuren kiest) In de meeste gevallen dat kleuren zo nauw moeten luisteren heeft de klant gekozen voor Pantonekleur(en) omdat dat sowieso veel betrouwbaarder is, tevens proef je niet op je scherm maar zal er een irisprint of pdf worden gemaakt. (die pdf zal nooit aan de kleur zijn voor de klant omdat die hem op zijn eigen beeldscherm bekijkt)
Hetenige zit ém in de bleu range zoals je gelezen hebt, maar echt last heb ik er nog niet van gehad, het verschil is miniem. Ook neem ik aan dat je als DTP-er niet aan de lopende band on-screen ontwerpt. (als je al ontwerpt c.q. zelf kleuren kiest) In de meeste gevallen dat kleuren zo nauw moeten luisteren heeft de klant gekozen voor Pantonekleur(en) omdat dat sowieso veel betrouwbaarder is, tevens proef je niet op je scherm maar zal er een irisprint of pdf worden gemaakt. (die pdf zal nooit aan de kleur zijn voor de klant omdat die hem op zijn eigen beeldscherm bekijkt)
Dick Bruna? Copyright? Nooit van gehoord!
Verwijderd
En als je alleen webdesign doet: ik denk dat 99% van de mensen z'n monitor niet exact precies nauwkeurig elke dag calibreert, dus dat kleurverschil blijf je toch houden. En voor drukwerk heb je sowieso een drukproef, of PMS kleuren e.d.
Pagina: 1
Dit topic is gesloten.
![]()