Ok, ik heb al eerder geplaatst dat ik een hWnd van een window niet kan vinden. Ik ben nu wellis waar een stuk verder gekomen maar zit wederom al weer 2 dagen vast.
Ik heb een proggie, die een code voor me bouwd als ik met mijn muis over het chatwindow ga, en dus dit geeft aan mij :
Heel leuk, 16 childs op een rijtje, en hij geeft me keurig de hWnd als ik met mijn muis op de chatbox sta. Deze hWnd is natuurlijk iedere keer anders. De ene keer is het 2920, de andere keer is het 3300(Child15). Maar met dit stukje code wil het maar niet lukken om de hWnd via dit stuk code te vinden, alleen door met mijn muis over de box heen te gaan.
Van child 1 t/m 9 geeft hij keurig alle hWnds, maar de rest is gewoon allemaal 0
volgens het programma. Tuurlijk denk je dan dat die windows niet bestaan, maar als ik met mijn muis erover heen ga, krijg ik keurig de hWnd en de Classnames. Het window bestaat dus wel
.
Met een ander stukje code krijg ik de hWnd van child16 te pakken, maar alleen door middel van de hWnd van child15 in te geven, en schuif ik het probleem dus 1 stapje naar boven
.
Zou iemand weten hoe je die 15e hwnd te pakken krijg, zonder dat FindWindowEx of FindWindow 0 terug geeft?
Dank voor het lezen, als je meer info nodig heb, vraag maar.
Ik heb een proggie, die een code voor me bouwd als ik met mijn muis over het chatwindow ga, en dus dit geeft aan mij :
Visual Basic:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
| Function GetMyWindow() As Long 'Variables Dim lParent As Long Dim lChild(1 To 16) As Long 'Get Parent Window lParent = FindWindow("CabinetWClass", "TMF Chatbox - Microsoft Internet Explorer") 'Get Child Window(s) lChild(1) = FindWindowEx(lParent, 0, "Shell DocObject View", "") lChild(2) = FindWindowEx(lChild(1), 0, "Internet Explorer_Server", "") lChild(3) = FindWindowEx(lChild(2), 0, "Shell Embedding", "") lChild(4) = FindWindowEx(lChild(3), 0, "Shell DocObject View", "") lChild(5) = FindWindowEx(lChild(4), 0, "MSAWT_Comp_Class", "") lChild(6) = FindWindowEx(lChild(5), 0, "Shell Embedding", "") lChild(7) = FindWindowEx(lChild(6), 0, "Shell DocObject View", "") lChild(8) = FindWindowEx(lChild(7), 0, "Internet Explorer_Server", "") lChild(9) = FindWindowEx(lChild(8), 0, "Shell Embedding", "") lChild(10) = FindWindowEx(lChild(9), 0, "Shell DocObject View", "") lChild(11) = FindWindowEx(lChild(10), 0, "Internet Explorer_Server", "") lChild(12) = FindWindowEx(lChild(11), 0, "Shell Embedding", "") lChild(13) = FindWindowEx(lChild(12), 0, "Shell DocObject View", "") lChild(14) = FindWindowEx(lChild(13), 0, "Internet Explorer_Server", "") lChild(15) = FindWindowEx(lChild(14), 0, "Microsoft VM For Java(TM) Host Window Class", "") lChild(16) = FindWindowEx(lChild(15), 0, "MSAWT_Comp_Class", "") GetMyWindow = lChild(15) End Function |
Heel leuk, 16 childs op een rijtje, en hij geeft me keurig de hWnd als ik met mijn muis op de chatbox sta. Deze hWnd is natuurlijk iedere keer anders. De ene keer is het 2920, de andere keer is het 3300(Child15). Maar met dit stukje code wil het maar niet lukken om de hWnd via dit stuk code te vinden, alleen door met mijn muis over de box heen te gaan.
Van child 1 t/m 9 geeft hij keurig alle hWnds, maar de rest is gewoon allemaal 0
Met een ander stukje code krijg ik de hWnd van child16 te pakken, maar alleen door middel van de hWnd van child15 in te geven, en schuif ik het probleem dus 1 stapje naar boven
Zou iemand weten hoe je die 15e hwnd te pakken krijg, zonder dat FindWindowEx of FindWindow 0 terug geeft?
Dank voor het lezen, als je meer info nodig heb, vraag maar.