Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

temp, voltage progje

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben aan het zoeken geweest naar een progje om je cpu temp enzo te meten. Ik heb op MBM gedownd en geinstalled maar ik krijg het niet geconfigureerd. Ik heb al met search gezocht en met de help van MBM zelf maar ik krijg het niet geconfigureerd. ik krijg wel temps maar bv.: 75° en -12°.

Kan iemand mij helpen? O-) O-)

• AcouSE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-11 14:31

AcouSE

Swedish Chef

Moederbord (Chipset)? Processor? MBM versie? Etc. Etc.

Meer info in je openingspost zou geen kwaad kunnen :)

• Brokencore
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 09:04
Probeer speedfan is. Te downloaden op download.com

Verwijderd

Op de site van MBM staat toch welke sensoren je moet kiezen voor welke mobo. Heb je daar al naar gekeken?

Verwijderd

Wat zijn je specs? Niet zo handig eh als je ze niet bij vermeld. ;)
• Moederbord (Chipset)
• CPU (processor)
• Heb je zitten oc'en? Heb je genoeg koelpasta? Goede airflow?
• Welke MBM versie? Heb je wel de goeie..?
• Hoe bedoel je met 'geconfigureerd', krijg je een waarschuwing oid?

Voor programma's om je CPU temp en dergelijke te meten heb je bijvoorbeeld, Sisoftsandra, Speedfan. Hoe meer info hoe beter zo komen we niet verder. :)

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 31-03-2003 19:35 ]

• t!mP
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 29-11 20:23

t!mP

is inflatie gevoelig

ik adviseeer speedfan of mobo software ...
zo heeft asus bv std software asus probe kan je ook vrijwel alles mee zien.

Verwijderd

Topicstarter
Ok sorry.
specs weet ik niet allemaal. het is een aldi pc. p4 2.0ghz. Ik ben al naar het boekje aan het zoeken geweest maar vind het niet |:( |:( |:(

Ik heb ondertussen speedfan gedownd en geinstalled.
Ik kan alleen mijn fan snelheid niet zelf bepalen. suckt dus wel want mijn cpu fan maakt nogal veel geluid.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 31 maart 2003 @ 23:13:
Ok sorry.
specs weet ik niet allemaal. het is een aldi pc. p4 2.0ghz. Ik ben al naar het boekje aan het zoeken geweest maar vind het niet |:( |:( |:(
Specs kan ook in je compu info staan, bijvoorbeeld 'Eingenschappen van deze Computers' met Sisoftsandra etc, of je kast open maken. ;)

Kan je je speedfan niet handmatig instellen? We moeten wel meer info hebben zo kunnen we je écht niet helpen, om nog simpel te zeggen, koop een nieuwe cooler/fan en zorg voor een goeie airflow.

Check ook voor de zekerheid of er niks tegen de fannetje aanhangt, :)

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb al in de handleiding gekeken maar vind niets over het moederbord, harde schijf, ...
Ik vind het ook kut maar ik denk dat het boekje met de specs weg is. Ik vind er niets over.
Btw.: mijn fan is niet stuk maar ik wil gewoon lagere temperatuur in mijn case

Je kan idd met speedfan handmatig je rpm inst O-) O-) ellen maar als ik van 100% naar 35% zet bv. dan veranderd er niets.

• AcouSE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-11 14:31

AcouSE

Swedish Chef

En staat er helemaal geen tekst op je moederbord?

Verwijderd

apart... is it me of herkent MBM de sensoren automatisch ;)

Verwijderd

Aldi Medion zijn meestal MSI/Asus mobo's...

• FlashBlue
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 21-08-2024

FlashBlue

nog altijd een bèta versie ...

mm; ik heb die aldi pc ook ; dat is een msi plank , de 6513 om precies te zijn, de speed van je fan kan je niet instellen op die plank; speedfan zal alleen de rpm kunnen weergeven.
verder nog effe dit; die metingen zijn absoluut crap; kloppen meestal van geen kanten.
zowel msi als asus als ....... hebben altijd enorme afwijkingen op spanningsmetinginge (tot 6 V zelfs); en kleinere afwijkingen ( 2 tot 6 ° ) op temperatuur

Verwijderd

Topicstarter
FlashBlue schreef op 01 April 2003 @ 18:00:
mm; ik heb die aldi pc ook ; dat is een msi plank , de 6513 om precies te zijn
Heb je ook de p4 2.0Ghz?

Verwijderd

Niet goed gelezen, |:(

[ Voor 98% gewijzigd door Verwijderd op 01-04-2003 19:14 ]

• Sjoewe
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 08:57
Speedfan heeft een behoorlijke afwijking:

Athlon XP2400+ op Asus A7V8X

Speedfan V4.08
Proc. 58 graden

Asus probe V2.18.00
Proc. 52 graden

Mobo temp is hetzelfde op 29 graden

Vind ik nogal een verschil, waarbij ik Asus toch meer vertrouw dan Speedfan...

• My-life
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 10:20
Ik heb een Gigabyte plank. Om precies te zijn een GA-6VXC7-4X. Welke prog kan ik het best gebruiken? Volgens mij heeft gigabyte zelf niet echt een tool hiervoor.
En wijken de sensoren van zulke planken ook erg af? Hij geeft bij mij meestal iets van 36-38 graden aan. Voor een P3 1 Ghz. wel goed vind ik. Maar ik zoek dus een tool waarbij ik mij fans kan regelen (als dit kan) en ik wil hem ook een stukje overklokken :9 .
Iemand ID-en?

Verwijderd

Topicstarter
Je kan mss MBM downloaden. hier is linkje van hun site: http://mbm.livewiredev.com

Als je je pc gaat overklokken denk ik dat je waterkoeling nodig hebt. ben niet zeker want ik weet er nog niet veel van dus lach me niet uit als het niet zo is. 8)7 8)7 8)7

• Scatman_II
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 28-11 22:03

Scatman_II

R9500 Pro >:)

Verwijderd schreef op 01 april 2003 @ 19:40:
Je kan mss MBM downloaden. hier is linkje van hun site: http://mbm.livewiredev.com

Als je je pc gaat overklokken denk ik dat je waterkoeling nodig hebt. ben niet zeker want ik weet er nog niet veel van dus lach me niet uit als het niet zo is. 8)7 8)7 8)7
Ik lach je niet uit ;)

En als je flink wil overclocken zul je inderdaad aan de watercooling 'moeten'.

Maar met luchtkoeling kom je ook een heel eind hoor... Als je tenperaturen een beetje bruikbaar zijn natuurlijk... [ ik ga meestal uit van onder de 50 graden, heb je wat speling :) ]

Nadeel van watercooling is dat het duur is... Voordeel: erg stil.

OC / CM - Begint eer ge Bezint

• My-life
  • Laatst online: 10:20
BHZ-Robert schreef op 31 March 2003 @ 18:53:
Probeer speedfan is. Te downloaden op download.com
Kun um niet vinduh... :'(
Ligt het nu an mij... Of? :?

Verwijderd

Topicstarter
Hier heb je hem al: meuktracker: SpeedFan 4.08

offtopic:
Juij ik word niet uitgelachen :) :)

• Novah
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23-11 10:57
Zelfde soort topic:
P-4 1,8 Willamete @ 65 C!!!

Check vervolgens mijn post:
Hmjah een Aldi PC... een cheapo mobo zonder tempsensoren had je kunnen aan zien komen maargoed...
Ik hoop natuurlijk voor je dat er wel degelijk tempsensoren aanwezig zijn maar met aldi pc's ofzo... jah... weet je het eigenlijk nooit.

[ Voor 46% gewijzigd door Novah op 01-04-2003 20:21 . Reden: oeps, quote stond teveel in ]

• Lord Palf
  • Laatst online: 03-11 17:39
heb hier een asus plank liggen maar mn bios speedfan probe en mbm geven allemaal dezelfde voltages/temperatuur
waarom heb ik geen afwijking en jullie allemaal wel?!?
Pagina: 1