ping en packet loss

Pagina: 1
Acties:
  • 139 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• chrisstructor
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 01-02-2020

chrisstructor

Employ your more evil being

Topicstarter
Ik had een vraagje met betrekking tot chello-internet.
Ik heb met de search optie al heel got afgespeurd, maar niets over package loss met betrekking tot chello gevonden.
Ik woon in de omgeving rotterdam.
Ik heb een standaard chello i-net pakket van 49 euro per maand.
De download-snelheid is rond de 120-140 kb, upload rond de 7 kb.
Heel netjes dus voor chello begrippen.
Wat nu zo vreemd is :
Als je bv wolfenstein speelt of quake, haal je toch meestal een ping rond de 60-100, wat dus bijna niet speelbaar is.
Hoe kan dit nu met zo'n hoge download-snelheid.
Het zou dus moeten komen door package loss met de chello server.
Maar hoe komt het dat deze package loss zo hoog is???
Wat kan ik eraan doen om deze loss te verlagen??
Alvast bedankt

There are 10 types of people in this world, those who understand binary and those who don't

• Twistedmark
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 09-05 15:57
hhm een ping van 60 tot 100 is echt nie onspeelbaar. 150< begint minder lekker te spelen. Zelf kan je er vrij weinig aan doen volgens mij.

Als je last hebt van lag zou ik ook ff kijken of je kazaa en dat soort progjes uit hebt staan.

[ Voor 28% gewijzigd door Twistedmark op 31-03-2003 17:53 ]

• happy3736
  • Laatst online: 30-12-2024
ik denk dat je packet loss bedoeld
ping eens naar www.chello.nl en kijk dan of je packet loss hebt
mischien kapot kabel? ( storende bronnen? )

• Bert-Jan
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17-02-2024
in q3engine games kan het helpen je maxpackets lager te zetten (cl_maxpackets 30 ofzo), en verder, chello is gewoon teh suq

• Twistedmark
Bert-Jan schreef op 31 March 2003 @ 17:54:
in q3engine games kan het helpen je maxpackets lager te zetten (cl_maxpackets 30 ofzo), en verder, chello is gewoon teh suq
Ligt maar net aan je regio. Ik heb Chello en heb altijd de laagste ping. Op mijn clanserver meestal rond de 20.

Verwijderd

Pingen naar www.chello.nl [213.46.242.72] met 32 byte gegevens

Antwoord van 213.46.242.72: bytes=32 tijd=62 ms TTL=249
Antwoord van 213.46.242.72: bytes=32 tijd=3 ms TTL=249
Antwoord van 213.46.242.72: bytes=32 tijd=25 ms TTL=249
Antwoord van 213.46.242.72: bytes=32 tijd=14 ms TTL=249

Lekker stabiel die ping met chello :+
's Avonds heb ik 5 % packetloss..

• dreeke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-10-2025

dreeke

outdated icon

Mijn ping is hier altijd torenhoog, terwijl de downloadsnelheid wel hoog ligt. Downloaden gaat dus wel, surfen vrijwel niet. Maar je raakt er aan gewend.... ADSL is aangevraagd :|

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

• IceStorm
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 09:56

IceStorm

This place is GoT-like!!!

Download snelheid, ping en packet loss hangen niet voor 100% met elkaar samen. Je kunt best een klote ping hebben zonder packet loss ;).

Als je online gamed, zet je dan ook andere programma's (p2p etc) uit? Zodat je verbinding ook optimaal voor gamen wordt gebruikt?
Voor de rest, je kunt gewoon pech hebben. Daarnaast is 60 ms niet onspeelbaar (zolang het maar constant is en je geen spikes hebt).

[edit]Hmm, lichtelijk niet zo stabiele pings :P.

[edit2]Topictitel maar even aangepast ;)

[ Voor 12% gewijzigd door IceStorm op 31-03-2003 18:00 ]

• Rafe
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 27-06-2025
1. Ping 60-100 is prima speelbaar, ik heb zelfs RtCW met ping 200 gespeeld en na kort wennen leer je 'vooruit' te schieten, waardoor je nog wel aardig kan fraggen.
2. Download heeft met een breedband verbinding weinig te maken kwa online gamen, je krijgt 5 tot 10 KB/s binnen. Upload daarintegen is een stuk belangrijker.

Het zit hem vooral in het instellen van je game, als je bij je verbindingssnelheid 'cable' invult, gaat de game ervan uit dat je een standaard (amerikaanse) kabelverbinding met een upload van ongeveer 12KB/s. Kennelijk kan jouw verbinding dat niet aan, en speelt het dus niet lekker, probeer de setting eens op ISDN te zetten.

Packet loss merk je vooral als je ergens naartoe loopt (laten we van een trap af lopen als voorbeeld nemen), en een seconde later weer 'terug naar boven wordt gesleurd' naar de plek waar je begon.
De server heeft dan jouw informatie (in packets) van bewegen niet ontvangen, en stuurt dan naar de game: "jij staat boven aan de trap", en de game corrigeert zichzelf door je character weer bovenaan de trap te zetten.
De packets met die 'loop info' zijn dus niet bij de server aangekomen, kwijt dus.

edit:
Ook hoi iedereen :+

[ Voor 5% gewijzigd door Rafe op 31-03-2003 18:00 ]

• Twistedmark
Rafe schreef op 31 March 2003 @ 17:59:

Packet loss merk je vooral als je ergens naartoe loopt (laten we van een trap af lopen als voorbeeld nemen), en een seconde later weer 'terug naar boven wordt gesleurd' naar de plek waar je begon.
De server heeft dan jouw informatie (in packets) van bewegen niet ontvangen, en stuurt dan naar de game: "jij staat boven aan de trap", en de game corrigeert zichzelf door je character weer bovenaan de trap te zetten.
De packets met die 'loop info' zijn dus niet bij de server aangekomen, kwijt dus.
Hey weet ik dat ook weer. Ik vroeg me al af waarom ik opeens een heel eind terug stond, terwijl ik toch echt al verder was gelopen.

[ Voor 3% gewijzigd door Twistedmark op 31-03-2003 18:02 ]

• chrisstructor

chrisstructor

Topicstarter
Alvast bedankt voor de vele replies.
En ik wil mijn ping echt laag hebben want ik speel 1v1 rail quake 3 :) .
En daar is een ping zwabberend van 60-100 niet ju van het.
Zijn er misschien instellingen binnen quake3 en RTCW die deze ping kunnen verlagen???
Ik zal cl_maxpackets 30 eens probere.
En die ISDN setting ook maar eens probere.........
Verder nog suggesties??
Alvast bedankt

[ Voor 8% gewijzigd door chrisstructor op 31-03-2003 18:09 ]

There are 10 types of people in this world, those who understand binary and those who don't

Verwijderd

chrisstructor schreef op 31 March 2003 @ 17:50:
Als je bv wolfenstein speelt of quake, haal je toch meestal een ping rond de 60-100, wat dus bijna niet speelbaar is.
ping 60-100 is prima bespeelbaar, pas bij 150+ begint het merkbaar te worden en boven de 250 is het niet meer bespeelbaar imo.

Packetloss is wat anders, test eens als je een ping van 100 stuks laat lopen naar de betreffende server, of en hoeveel packetloss je hebt.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 31-03-2003 18:24 ]

• chrisstructor

chrisstructor

Topicstarter
Ik denk inderdaad nie dat het dan package loss is.
Maar waarom is die ping dan zo hoog terwijl mijn downloadsnelheid goed is???
Daar snap ik nou echt niks van :( ......

Verwijderd

chrisstructor schreef op 31 March 2003 @ 18:24:
Ik denk inderdaad nie dat het dan package loss is.
Maar waarom is die ping dan zo hoog terwijl mijn downloadsnelheid goed is???
Daar snap ik nou echt niks van :( ......
omdat ping helemaal niks met download snelheid heeft te maken. Ping maar eens tweakers.net en microsoft.com, wedden dan microsoft.com een hogere ping heeft?

Hoe komt dat? Omdat er oa minder hopjes tussen jou en tweakers.net zit, en de fysieke afstand die jou bitjes moeten afleggen tussen jou thuis en tweakers ook een stuk kleiner is.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 31-03-2003 18:27 ]

• IceStorm

IceStorm

Ping heeft weinig met downloadsnelheid te maken. Met een ping van 100 duur het 100 ms voordat een jou actie 'begrepen' wordt (of dat nou downloaden of online gamen is). Bij online gamen is het vervelend dat het zo 'lang' duurt maar voor jou download maakt het weinig uit of ie 'instant' of 'pas' na 100 ms op gang komt :)

(ietwat creatieve uitleg ;)).

Verwijderd

Verwijderd schreef op 31 March 2003 @ 18:25:
[...]

omdat ping helemaal niks met download snelheid heeft te maken. Ping maar eens tweakers.net en microsoft.com, wedden dan microsoft.com een hogere ping heeft?
microsoft.com heeft helemaal geen ping dude..

• Twistedmark
Verwijderd schreef op 31 maart 2003 @ 18:36:
[...]

Nee je kunt Microsoft.com niet pingen.

Verwijderd

Is er trouwens iets waarmee je spikes kunt verhelpen? Ik heb daar namelijk ontzettend veel last van. Als ik Wc3 speel dan krijg ik vaak disconnects omdat er geen data wordt verstuurd. En 2 minuten later dan weer wel. Oplossing zou je van het zijn :)

• IceStorm

IceStorm

Verwijderd schreef op 31 maart 2003 @ 18:36:

Dat doet aan het voorbeeld natuurlijk weinig af ;)

Spikes liggen zelden aan jou(w pc) en dus bijna altijd aan het achterliggende netwerk van je ISP.

[ Voor 20% gewijzigd door IceStorm op 31-03-2003 18:49 ]

• chrisstructor

chrisstructor

Topicstarter
Ok, maar hoe komt het dat deze ping zo zwabbert dan bij chello????
Twee vragen dus eigenlijk :)
1 Hoe krijg ik de ping stabiel?
2 Hoe krijg ik die ping wat lager?

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18-05 21:44
yahoo.com dan, zelfde id
upload is idd belangrijk, ik heb ADSL, en eerst was dat met 8kbs upload. pin was rond de 60-70 (ikke blij, beter als die 400 van me modem)
toen de upload werk verdubbeld werd mn ping gehalveerd!!!!

edit: speel je toevallig vaak op USA servers???? (zie HLSW als je het niet weet)

[ Voor 17% gewijzigd door RocketKoen op 31-03-2003 18:51 ]

TheS4ndm4n#1919

Verwijderd

Verwijderd schreef op 31 March 2003 @ 18:36:
[...]

omg nou whatever een andere site ergens ver weg, ibm.com dan ofzo.
chrisstructor schreef op 31 maart 2003 @ 18:48:
Ok, maar hoe komt het dat deze ping zo zwabbert dan bij chello????
Heeft met oa de lijnbelasting te maken, zeer waarschijnlijk is je ping savonds hoger dan snachts/sochtens/smiddags.
Twee vragen dus eigenlijk :)
1 Hoe krijg ik de ping stabiel?
2 Hoe krijg ik die ping wat lager?
Niet. Je bent afhankelijk van chello. Klagen kan, of andere kabelaar zoeken of adsl.

[ Voor 53% gewijzigd door Verwijderd op 31-03-2003 18:54 ]

• chrisstructor

chrisstructor

Topicstarter
OK dan.........de upload is dus importantes..............
Hmmmm, die is 7 kb bij mij.......nie echt denderend..........
Kan ik die wat oppeppen??????

Hmmmmm de la hano......
Wat jij zegt, daar zit wel wat in :(

[ Voor 19% gewijzigd door chrisstructor op 31-03-2003 18:56 ]

• IceStorm

IceStorm

Upload hangt ook gewoon af van je provider. Hoewel 7 kb/sec wel crappy is (max 16 kb/sec).

Verwijderd

die van microsoft.com was flauw ja :+
Nee maar I get your point.. btw ik vind een ping van 100 al teveel voor instagib/railen.. maar ik ben low ping gewend :p

Verwijderd

met quake kan je alleen nog ff met /cl_maxpackets en /snaps kutten...
ik heb ze zelf met chello op 50 cq 60 en dan als ik mazzel heb zit mijn ping onder de 10 :)

• Glorix Jim
  • Laatst online: 11-05 14:23
Voor je ping virtueel te verlagen met quake3 kan je een negatieve timenudge instellen :)
cl_timenudge -20 of -30 is wel goed voor de ping die je nu hebt
Voor de precieze werking van timenudge moet je maar eens het internet afstruinen :)

Verwijderd

Als chello niet meezit in jou buurt neem dan ADSL.. heb ik ook nu.. ik heb chello en adsl beide.. op het moment.
En je merkt wel dat door packetloss en veel ping spikes online gamen niet goed gaat.. ik raak serieus 5x zoveel met de sniper als ik met ADSL speel.

• chrisstructor

chrisstructor

Topicstarter
Heeee junkie :)
dar-junkie :)

Ps hartstikke bedankt voor de replies :)
Ik ga nog een beetje rommelen met quake :) .

Heb deze leuke link gevonden op i-net :
(Echt heel nuttig ! )

http://ucguides.savagehelp.com/Quake3/connection.html

[ Voor 54% gewijzigd door chrisstructor op 01-04-2003 10:35 ]

• EdwinB
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 17-05 13:57
Klein schopje...

Ik heb dus ook enorm last van hoge tot ZEER HOGE (+2000) ping tijden.

Het scheelt ook welk spel ik speel. MOHAA is nog te doen (100-200) maar als ik bijvoorbeeld op een CS server wil inloggen dan kan ik gewoon NIET spelen. Ik respawn simpelweg niet en mijn ping schommelt dan tussen de 500 en de 3500. Dit alles is overdag en 's avonds tot een uur of 10 à 11. Daarna schiet mn ping naar 40 tot 60 en kan ik lekker gamen.

Mijn ping in CS is dus abnormaal hoog, terwijl als ik op hetzelfde moment zelf de server ping de reactietijd stukken lager ligt. Ik heb op NL servers (ook webservers) ong 50ms en op USA servers tussen de 100 en de 150.

Al met al een heel vreemd verhaal waar ik geen wijs meer uit kan.

Verwijderd

Het is heel normaal dat je met usa servers een hogere ping hebt. Lees ook even het topic door want daar staat exact uitleg waarom.

• PASware
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11:02
EdwinB schreef op 09 april 2003 @ 21:23:
Klein schopje...

Ik heb dus ook enorm last van hoge tot ZEER HOGE (+2000) ping tijden.

Het scheelt ook welk spel ik speel. MOHAA is nog te doen (100-200) maar als ik bijvoorbeeld op een CS server wil inloggen dan kan ik gewoon NIET spelen. Ik respawn simpelweg niet en mijn ping schommelt dan tussen de 500 en de 3500. Dit alles is overdag en 's avonds tot een uur of 10 à 11. Daarna schiet mn ping naar 40 tot 60 en kan ik lekker gamen.

Mijn ping in CS is dus abnormaal hoog, terwijl als ik op hetzelfde moment zelf de server ping de reactietijd stukken lager ligt. Ik heb op NL servers (ook webservers) ong 50ms en op USA servers tussen de 100 en de 150.

Al met al een heel vreemd verhaal waar ik geen wijs meer uit kan.
probeer is te pingen naar:
ftp.chello.nl (zit in NL)
www.xs4all.nl (of een andere isp in nl)
www.download.com (zit in VS, voor zover ik weet)
nog een site waarvan server in de VS staat

Kijk dan is naar verschil

Met pingen heb je al voldoende aan 1kb/s upload en 1kb/s download. Je stuurt maar een heel klein pakketje.

Als ik ga RTCWen chk ik soms me DUmeter en ik kom niet boven de 5 kb/s upload en download uit (soms download wel, maar dat maakt zowat niks uit) en ik heb vaak een goeie ping met servers die in europa "staat". Servers in bijvoorbeeld de VS lagt al wat meer (ping van 150 of hoger).

Ik heb chello btw

Tesla Model 3 SR+ | 4425wp (Dak) - 1920wp (platdak) - 840wp (gevel 90gr) | Panasonic 5kW warmtepomp | Hewalex WPB 200L boiler

• EdwinB
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 17-05 13:57
Verwijderd schreef op 09 April 2003 @ 22:24:
Het is heel normaal dat je met usa servers een hogere ping hebt. Lees ook even het topic door want daar staat exact uitleg waarom.
Het is niet normaal dat je in CounterStrike een ping hebt van +1000 en gewoon niet in het level spawnt...

Net nog pogingen gewaagd op diverse stabiele goede CS servers en ik kom gewoon niet aan spelen toe...
Pagina: 1