pxe server

Pagina: 1
Acties:

• savale
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19:55
Ik heb een server staan met windows xp proffessional en nu heb ik zojuist een laptop zonder iets erop staan die wel met pxe kan booten (heeft geen floppy of cdrom) Nu wil ik graag een server hebben waarmee ik ten eerste mijn schijf kan partitioneren en daarna formateren en dan windows 2000 kan gaan installeren. weet iemand of er voor windows xp zo een proggie is?

Verwijderd

lijkt me niet dat een serverprodukt voor een client machine geschreven wordt... win2k(3) server op je "server" installen dus (+ris)

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 31-03-2003 17:39 ]

• savale
ja als me andere pc nou w2k advanced had had het installeren een eitje geweest maar helaas heeft windows xp die optie niet om een pxe server te draaien. ik heb al remote recover geprobeerd maar zonder succes nog

• savale
ok misschien voor de geintresseerden. Ik heb het voor elkaar gekregen om via pxe een "bootdisk" te laden en toen onder dos een netwerk te installeren. toen heb ik een gesharede map als e schijf gemount en toen vanaf e: onder dos de installatie gestart! het was ff een beetje uitzoeken maar het is gelukt met dit programma:
http://www.argontechnology.com/cms/
dit is een zeer handig programma dat wel zeer interressant is voor mensen met een laptop zonder cdrom en floppy net als mij.
andere handige links:
http://www.bootdisk.com

[ Voor 7% gewijzigd door savale op 01-04-2003 08:17 ]

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 18:21

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

w2k advanced
NOFI , maar waarom denkt iedereen W2KAS thuis te moeten installeren terwijl je daar geen enkele moer aan hebt :?
Of heeft jouw server meer dan 8 procs ?

Braaikamer - Smoke&BBQ

• pistole
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 17-08 23:28

pistole

Frutter

ook NOFI, maar een bootdisk met netwerk support is ook weer niet bijzonder moeilijk; het lastigste is meestal het vinden van de juiste driver voor je NIC....
Maar i.i.g. fijn dat het gelukt is ;)
offtopic:
mwhahaha forum naam backwards... 1 april weer

[ Voor 16% gewijzigd door pistole op 01-04-2003 08:37 ]

Ik frut, dus ik epibreer

• vso
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

vso

tja...

ik gebruik ControlCenter van Powerquest, zeer handige tool. bootdisk maken met .img file is een eitje met winimage (zit ook standaard bij powerquest drive-image en control center)

CC heeft ook de optie om bootdisks te maken en netwerkdrivertjes toe te voegen.

let wel op .. je moet bij een PXE server op letten dat je een random client naam ofzo genereert, anders is 2 of meer clients opstarten uit den boze..

je config.sys en autoexec.bat en nog een paar .ini files (voor onderandere je netwerk) tweaken !!! dit heeft zin !!! zeker als je met ghost werkt..

Ik druk op F12 of laat via de bios automagisch me pxe starten .. dan krijg ik de keuze voor 3 sec om te kiezen tussen local of netwerk boot ... en niet dan start tie local ..
kies ik voor netwerk .. dan trekt tie een netwerk disk van me pxe-server vandaan. en dan mount hij gelijk een share en daarvandaan start ik Drive-image (of ghost) en kan ik dus mijn image restoren of backup-pen :) IDEAAL _/-\o_

Tja vanalles

Pagina: 1