Silicom USB adapter vraagjes

Pagina: 1
Acties:

• hemiparo
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Omdat ik problemen heb met mijn @home verbinding (en met mij velen in de regio 's-Hertogenbosch :'( ) heb ik van @home een Silicom USB adapter ontvangen om te kijken of dat problemen oplost. Voorheen had ik een interne 3Com netwerkkaart.

Verbinding werkt maar toch heb ik er een paar vraagjes over:

- hoe kan het dat ik rechtsonder toch de Silicom te zien krijg met de melding dat 'een van de netwerkkabels niet is aangesloten' ?

- waarom krijg ik bij de melding: 'medium ontkoppeld' en krijg ik mijn IP dus ook niet te zien?

- ben ik nu minder safe online?

- wat is aan te raden: bij de Silicom te blijven of terug naar de 3Com netwerkkaart? (ik merk namelijk niet veel verschil)

(verschillende topics over deze adapter gevonden maar niet met het gewenste resultaat)

• PizZa_CalZone
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 01-03-2025

PizZa_CalZone

WHAAAAA!!

hemiparo schreef op 31 March 2003 @ 16:44:

Verbinding werkt maar toch heb ik er een paar vraagjes over:

- hoe kan het dat ik rechtsonder toch de Silicom te zien krijg met de melding dat 'een van de netwerkkabels niet is aangesloten' ?

- waarom krijg ik bij de melding: 'medium ontkoppeld' en krijg ik mijn IP dus ook niet te zien?

- ben ik nu minder safe online?

- wat is aan te raden: bij de Silicom te blijven of terug naar de 3Com netwerkkaart? (ik merk namelijk niet veel verschil)
- uhhmm die melding krijg je waarschijnlijk omdat je netwerkkaart er nog in zit... en die zit niet aangesloten dus vandaar die melding.

- het medium (de kabel -> netwerkkaart) is dus ontkoppeld waardoor als je naar de eigenschappen van je netwerkkaart gaat en daar naar je tcp/ip settings kijk je inderdaad geen ip ziet (ik ga er vanuit dat je met dhcp werkt)

- nee

- dat ligt eraan welke van de 2 sneller is. maar ik zou zoiezo bij die usb adapter blijven op het moment dat je netwerkkaart problemen geeft (zoals je had vermeld) (of een nieuw netwerkkaartje aanschaffen kost, geen gup)

[ Voor 4% gewijzigd door PizZa_CalZone op 31-03-2003 17:02 ]

• hemiparo
  • Niet online
- mijn netwerkkaart zit er idd nog in maar... ik krijg EN van de oude kaart (waar dus gaan kabel in zit dus dat is duidelijk) en van de USB adapter deze melding. Als ik de 3Com eruit haal krijg ik alleen van de USB deze melding... heeft dus niks met de kaart te maken. Ook de drivers van de 3Com zijn dan weg.

- klopt... maar ik heb WEL verbinding. Hoe kan dit dan?

- :)

- maakt niks: verbinding valt evenvaak (of evenweinig) weg... en met de kaart heb ik wel een IP adres zoals ik kan zien en geen lelijk icoontje (ik weet, kan deze verbergen maar waarom is deze er zowiezo dan te zien?)

• PizZa_CalZone
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 01-03-2025

PizZa_CalZone

WHAAAAA!!

hemiparo schreef op 31 March 2003 @ 17:05:
- mijn netwerkkaart zit er idd nog in maar... ik krijg EN van de oude kaart (waar dus gaan kabel in zit dus dat is duidelijk) en van de USB adapter deze melding. Als ik de 3Com eruit haal krijg ik alleen van de USB deze melding... heeft dus niks met de kaart te maken. Ook de drivers van de 3Com zijn dan weg.

- klopt... maar ik heb WEL verbinding. Hoe kan dit dan?

- :)

- maakt niks: verbinding valt evenvaak (of evenweinig) weg... en met de kaart heb ik wel een IP adres zoals ik kan zien en geen lelijk icoontje (ik weet, kan deze verbergen maar waarom is deze er zowiezo dan te zien?)
- vreemd...

- je hebt verbinding op je usb adapter dus daar staat wel je ipadres config e.d. ofwel je kijkt dus naar de verkeerde settings. :9

- _/-\o_

- gebruik die netwerkkaart dan.... als het tog evengoed of evenslecht werkt. :P
(welk icoontje?? welk ipadres??)

• hemiparo
  • Niet online
- vond ik dus ook :?

- nee nee, ik heb idd verbinding via mijn USB adapter. Als ik 'ipconfig' doe krijg ik de melding:

Status van medium: . . . . . . . . : medium ontkoppeld

- ;)

- van @home deze USB adapter gekregen om de problemen tegen te gaan. Als ik nu ga zeggen dat ik toch maar de oude gebruikt heb zullen ze zeggen dat het aan die kaart lag :(

Daarom voorlopig dus gewoon de USB adapter... alleen kan ik die rare dingen niet verklaren?

• hemiparo
  • Niet online
niemand anders meer?

• GambitRS
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-06-2013

GambitRS

w00t

je USB modem is toch wel goed aangesloten op je kabel modem of niet? Je zegt dat je gewoon verbinding hebt? Maakt jouw het dan uit wat je IP is, als je het dan echt wilt weten kan je bijvoorbeeld eventjes op IRC gaat zitten en het daar opzoeken. Wel omslachtig, maar werkt wel.

MechWarrior || Monsters Game

• hemiparo
  • Niet online
;) probleem is: ik wil gewoon weten of, ondanks dat ik geen IP zichtbaar heb, alles wel safe is ingesteld op mijn pc. Heb wel een firewall maar vind het op een of andere manier een raar idee...
Pagina: 1