Toon posts:

Keyboard input simulatie met Goede Uitleg

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zal het nog duidelijker opschrijven wat ik zoek. Eerst wat extra info:

Besturing systeem: Linux
Smaak linux: Debian
CPU: PII

Vraag:
Ik ben op zoek naar een programma of een commando dat een toets aanslag simuleert. Ik wil dit namelijk gebruiken voor de aplicatie mame.

Voorbeeld voor wat ik bedoel:
Ik maak gebruik van LIRC. Als je dan met de afstandbediening een toets indrukt kan je een bepaald programma laten opstarten of een script laten uitvoeren. Nu wil ik in mame er voor zorgen dat als ik op een toets druk van mijn afstand bediening dat het spel begint. Of als ik op een anderen toets druk dat ik het optie menu krijg. Dit werkt normaal gesproken alleen door het indrukken van de "1" toets op het toetsen bord.

Ik hoop dat het nu duidelijk genoeg is en laat even weten hoe ik de volgende keer het nog duidelijker kan zeggen want dan kan ik het aanpassen.

• odysseus
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21:03

odysseus

Debian GNU/Linux Sid

Draait dat spel in een console of in X?

Leven is het meervoud van lef | In order to make an apple pie from scratch, you must first create the universe.

Verwijderd

Topicstarter
Het spel draait onder de console in grafisch mode.

• Skinkie
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-06-2020

Skinkie

Op naar de 500

ik denk dat een kernel HID het beste gaat werken :)

Steun Elkaar, Kopieer Nederlands Waar!

Verwijderd

Topicstarter
Kan je even in het kort uitleggen wat je daar precies mee bedoelt. Dan kan ik zelf even uitzoeken hoe ik dat precies moet doen. Maar ik snap nog niet helemaal wat je bedoelt met "kernel HID".

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:03
In m'n allereerste sluitmessage (inmiddels 2 topics geleden) gaf ik al aan dat dit bijvoorbeeld zou kunnen door 'eenprogramma < `echo 1` in te typen. Heb je dat al geprobeerd? Zo ja, waarom vermeldt je dat dan niet (+waarom het niet werkt)? Zo nee, waarom niet?

Ik krijg niet echt het idee dat je de antwoorden op je vragen echt goed doorleest op deze manier....

Verwijderd

Topicstarter
Helaas dat bleek niet te werken. Dit werkt in principe wel als het programma nog niet is opgestart. Maar dat is op dit moment wel het geval.

Ik heb nu wel wat gevonden precies wat ik bedoel maar het is helaas alleen voor X-windows.
http://freshmeat.net/projects/irx/

Dus heeft iemand ook zoiets voor de console of een anderen optie ik hoor het graag.
Pagina: 1