Sorry dat ik jullie hier mee lastig val (als 't uberhoubt wel mag)
maar ik zit nu de nodige uurtjes naar m'n scherm te staren en ben er nog steeds niet uit:
als ik naar m'n test pagina ga krijg ik de volgende melding:
Parse error: parse error in c:\apache\htdocs\query\index.php on line 5
In mijn index.php (de eerste paar regels) staat 't volgende:
de boedoeling is dat er eerst gecontroleerd of 'submit' wel of geen waarde bevat, submit wordt gedefigneerd via een klein formpje waarmee ik dus bericht, naam, mail, onderwerp invul.
Echter kom ik nog niet zo ver, want ik krijg al een error bij 't openen van m'n page.
mensen 't spijt me echt, ik kom er helemaal niet uit wat ik fout doe.
want volgens mij doe ik 't redelijk volgens de regeltjes
//edit
bij mij is regel vijf: { (en niet if ($_POST['omschrijving']))
maar ik zit nu de nodige uurtjes naar m'n scherm te staren en ben er nog steeds niet uit:
als ik naar m'n test pagina ga krijg ik de volgende melding:
Parse error: parse error in c:\apache\htdocs\query\index.php on line 5
In mijn index.php (de eerste paar regels) staat 't volgende:
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
| mysql_connect ("mijnhost","mijnuser", "mijnpass"); mysql_select_db ("testdb"); if ($_POST['submit']) { if ($_POST['omschrijving']) $error="Je moet een bericht invullen!"; elseif ($_POST['naam'] =="") $error="Je moet je naam invullen!"; elseif ($_POST['emailadres'] =="") $error="Je moet je e-mailadres invullen!"; elseif ($_POST['onderwerp'] =="") $error="Je moet een onderwerp invullen!"; if ($error) { //als er geen error is kunnen we een query opstellen en een record toevoegen in de database //query opstellen $query = "INSERT INTO nieuws (datum,bericht,emailadres, .......... cut ........ |
de boedoeling is dat er eerst gecontroleerd of 'submit' wel of geen waarde bevat, submit wordt gedefigneerd via een klein formpje waarmee ik dus bericht, naam, mail, onderwerp invul.
Echter kom ik nog niet zo ver, want ik krijg al een error bij 't openen van m'n page.
mensen 't spijt me echt, ik kom er helemaal niet uit wat ik fout doe.
want volgens mij doe ik 't redelijk volgens de regeltjes
//edit
bij mij is regel vijf: { (en niet if ($_POST['omschrijving']))
[ Voor 23% gewijzigd door himlims_ op 31-03-2003 16:34 ]