Ik ben bezig met VB.net en directoryservices. Ik probeer via LDAP alle gebruikers/ou's uit een novell server te lezen. Dit gaat allemaal goed. Op 1 ding na.
Een novell gebruiker heeft een unieke GUID, welke in princiepe op te vragen moet zijn. Alleen krijg ik het volgende:
NativeGuid <error: an exception of type: {System.Runtime.InteropServices.COMException} occurred> String
Dit krijg ik op Guid.
Guid <error: an exception of type: {System.Runtime.InteropServices.COMException} occurred> System.Guid
Toch zou de Guid van novell een string waarde moeten bevatten.
Weet iemand hoe ik de guid van de gebruiker kan uitlezen? ik zit de hele dag al te zoeken op google maar kan er niets over vinden.
Als volgt een stukje code:
PS: ik wil het graag in DS houden, ik weet dat het mogelijk is met een novell driver te installeren ed. maar dat is geen optie, aangezien het bij een groot aantal klanten moet gaan werken (en nog een aantal andere redenen).
Een novell gebruiker heeft een unieke GUID, welke in princiepe op te vragen moet zijn. Alleen krijg ik het volgende:
NativeGuid <error: an exception of type: {System.Runtime.InteropServices.COMException} occurred> String
Dit krijg ik op Guid.
Guid <error: an exception of type: {System.Runtime.InteropServices.COMException} occurred> System.Guid
Toch zou de Guid van novell een string waarde moeten bevatten.
Weet iemand hoe ik de guid van de gebruiker kan uitlezen? ik zit de hele dag al te zoeken op google maar kan er niets over vinden.
Als volgt een stukje code:
Visual Basic .NET:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
| Dim objNDSEntries As New DirectoryEntry() Dim objNDSEntry As DirectoryEntry objNDSEntries.Path = txtServer.Text Try For Each objNDSEntry In objNDSEntries.Children Select Case objNDSEntry.SchemaClassName Case "inetOrgPerson" TextBox1.Text += objNDSEntry.Name & " (gebruiker)" & vbCrLf TextBox1.Text += " Guid: " & " (" & objNDSEntry.Guid.ToString & ")" & vbCrLf TextBox1.Text += " NativeGuid: " & " (" & objNDSEntry.NativeGuid & ")" & vbCrLf End Select Next Catch Ex As Exception MsgBox(Ex.ToString) End Try |
PS: ik wil het graag in DS houden, ik weet dat het mogelijk is met een novell driver te installeren ed. maar dat is geen optie, aangezien het bij een groot aantal klanten moet gaan werken (en nog een aantal andere redenen).