Toon posts:

[win2k] install probleem :(

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey,

ik wil dus net win2k weer installeren op een P2 350. Ik verander netjes in de bios dat hij moet booten van de cd, dit doet hij..
Dan staat er dat hij de hardware configuratie gaat controleren en dan start hij na een seconde al weer op :?
Dit klopt dus niet, er zijn nog geen files naar de schijf gekopierd, nog helemaal niks is er dus gebeurd?

Weet iemand wat dit is?

Verwijderd

Wat je iedergeval even kunt proberem is je bios resetten, kijken of het dan goed gaat.......

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 31-03-2003 16:31 ]

Verwijderd

Topicstarter
Dat had ik al gedaan, ik kreeg eerst gezeik over proc. instellingen (stond op 300mhz) en toen had ik hem terug gezet naar 350 (ik weet ook niet hoe die veranderd zijn)
Toen dat veranderd kon die niet booten omdat er weer iets met de bios was, en toen heb ik de bios defaults geload..

ik zal het nog eens proberen, ik begrijp er niks van..

• DeMoN
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12-03 14:25

DeMoN

Pastafari

ppff,.. dit kan van alles zijn denk ik :)

Ermm.. idd ff je BIOS resetten. Misschien staat MBR virus checking aan.
Anders ff met zo min mogelijk hardware in je computer proberen te installeren.
Ook ff je geheugen testen met memtest.
www.memtest86.com

Gamertag: Cosmicv0id
"Het woord Gods is voor mij niets meer dan een expressie en het product van menselijke zwakheid. De Bijbel is een verzamelwerk van legendes die achtenswaardig zijn maar ook primitief en kinderachtig.'' - Albert Einstein

Verwijderd

Topicstarter
Ff het boekje erbij pakken welke jumper ik moet pakken voor het resetten, brb..

edit: bios gereset, nog steeds hetzelfde :|

[ Voor 59% gewijzigd door Verwijderd op 31-03-2003 16:48 ]

• DeMoN

DeMoN

Pastafari

Verwijderd schreef op 31 March 2003 @ 16:38:
Ff het boekje erbij pakken welke jumper ik moet pakken voor het resetten, brb..

edit: bios gereset, nog steeds hetzelfde :|
Heb je niet toevallig ergens een PCI video kaartje liggen? Duw die is ff in je mobo en probeer het daar eens mee...

Anders toch ff met zo min mogelijk hardware booten, en je mem testen.

"Het woord Gods is voor mij niets meer dan een expressie en het product van menselijke zwakheid. De Bijbel is een verzamelwerk van legendes die achtenswaardig zijn maar ook primitief en kinderachtig.'' - Albert Einstein

Verwijderd

Topicstarter
Ik zal zo eens proberen, ik moet eten namelijk...

Verwijderd

Topicstarter
update, geluidskaart en netwerk kaart eruit gehaald, losse ide kabel eruit (:?) en hij doet het nog steeds niet..
Ik ga nu even dat mem test doen..

quote ipv edit :|

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 31-03-2003 20:18 ]

• jaKKer
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23:51

jaKKer

liev ;x She's on Fire

Lukt een andere windows wel? of een andere windows 2000 cd? mischien licht het daaraan?

[ Voor 3% gewijzigd door jaKKer op 31-03-2003 20:20 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb al een andere cd gebruikt, die boot nieteens :|
Ik ga ff met die memtest klooien, als dat niet werkt gaat er een andere cd speler in..

• DeMoN

DeMoN

Pastafari

Checkz0r je IDE kabel eens :P

Ik bedoel, lekker vaag dat ie gewoon los in je kast ligt :?

En wel begrijpelijk dat Win2K reboot als er een HDD half/niet/verkeerd zit aangesloten.. hij knalt er immers uit bij de hardware detectie :)

Verwijderd

even een simpel vraagje; wat voor type muis is er aangesloten ? ps2 of usb ?

Verwijderd

Topicstarter
ps2, en demon, dat was een losse op secundairy, mn hdd is wel gewoon goed aangesloten..
Memtest draait nu, tot nu toe geen errors..

Edit: Memtest was goed, andere cd speler aangesloten, nog steeds hetzelfde.. Ik word er zoooo $(*&@!$&(!@$@!$_ sago van :P

wat was er nou met die ps2 muis?

[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 31-03-2003 21:36 ]

Verwijderd

Heb laatst precies hetzelfde gehad met Gigabyte BX2000 (dual bios) bordje met een PII 350 d'r op. Mem vervangen, kabels vervangen, voeding vervangen, nothing... XP liep ramvast, jumperinstellingen gechecked, 100% ok... Ik dacht laat ik eens gek doen en ff een PII 233 dr op zetten... Problem Solved :z 8)7

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 01 April 2003 @ 01:01:
Heb laatst precies hetzelfde gehad met Gigabyte BX2000 (dual bios) bordje met een PII 350 d'r op. Mem vervangen, kabels vervangen, voeding vervangen, nothing... XP liep ramvast, jumperinstellingen gechecked, 100% ok... Ik dacht laat ik eens gek doen en ff een PII 233 dr op zetten... Problem Solved :z 8)7
Als dat zo zou zijn dat word ik best wel pissed of denk ik.

Wat ik nu al veranderd heb:
Netwerk kaart eruit
Geluidskaart eruit
Losse ide kabel eruit (hoe die erin komt, donno)
Mem gechecked met memtest, was goed
Andere cd speler

Wat ik nog zou kunnen proberen is met 1 reepje mem te installeren ipv 2, verder nog tips?

• DaaNium
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 31-07 10:01

DaaNium

incl. 70% zachte ghee

ik heb ook zoiets gehad, maar dan met Windows XP.. dat kwam omdat er 256MB geheugen inzat.. installatie lukte niet.. toen hadden we 1x 128MB erin gezet.. nix aan de hand (later die anders 128MB er weer bij geplaatst, liep perfect)

..maar ik denk dat het verhaal van kapitein Ortega best eens waar kan zijn..

Verwijderd

Topicstarter
Zal het es proberen, ik heb 2 x 64MB erin..

• DeMoN

DeMoN

Pastafari

Heb je niet ff een WinXP CD'tje liggen? Of Win2000 Adv. Server, Server, of whatever..

Iets was een beetje op 2K lijkt iig..
Knallen die er ook uit?

Mijn visie:

Je zegt dat je proc probs had enzo.. je hebt aan je BIOS gekloot, en het werkte weer.

- Dit is op zich toevallig omdat (HED)PE zegt dat ie dit ook eens heeft gehad en het toen dus aan zijn proc lag. Het kan in jouw geval dus ook je proc zijn.

Je bent Win2K aan het installeren en je zegt dat als je een andere CD gebruikt hij niet eens boot!

- Dit lijkt dus alsof je een install doet van een backup ( ;) ) van de orginele Win2K CD.. die andere boot niet eens, dus weet je wel zeker dat de CD 100% ok is?
Doet hij het wel in een andere bak?

Verwijderd

Topicstarter
Ik ga er naar kijken demon, die cd klopt volgens mij wel, ik heb er 1000 installs mee gedaan namelijk ;)
Verder heb ik nu 1 reepje eruit gehaald, ik boote

CMOS CHECKSUM ERROR - DEFAULTS LOADED :?

ik weer bootsector en proc goed instellen, maar hij deed het nog niet..

edit: bios gereset, weer ingesteld incl. datum en hij komt in de installatie.. Hij is alle drivers enzo aan het laden..

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 01-04-2003 12:18 ]

• DeMoN

DeMoN

Pastafari

Verwijderd schreef op 01 april 2003 @ 12:09:
Ik ga er naar kijken demon, die cd klopt volgens mij wel, ik heb er 1000 installs mee gedaan namelijk ;)
Verder heb ik nu 1 reepje eruit gehaald, ik boote

CMOS CHECKSUM ERROR - DEFAULTS LOADED :?

ik weer bootsector en proc goed instellen, maar hij deed het nog niet..
Ik neem aan dat je met 'bootsector instellen' bedoelt dat je hem van CD laat booten?

Blijft raar dat je die proc elke keer goed moet instellen :/ Heb je niet ergens een battery liggen die je ff voor dit BIOS kan gebruiken.. Misschien is ie wel leeg.

Of misschien is ie juist in de war. Daarom moet je sowieso voordat je gaat slapen vanavond ff je BIOS battery eruit krikken en gewoon naast je kast leggen ofzo.. dan weet je de volgende dag ZEKER dat hij is geresetted.

Dus,
- BIOS battery er vanaaf uit.
- ALS het kan een andere processor lenen van iemand.
- Ook nog met alleen die ANDERE 64 meg reep booten.

Verwijderd

Topicstarter
Mja hij doet het dus :P (zie edit vorige post)
Maar nog iets vaags, hij gaat dus dan al die troep kopieren naar de schijf, dan staat het op een gegeven moment, windows 2000 setup start nu..
Dan zie ik eventjes zon knipperend streepje en dan boot die? Dan is het toch al tijd om hem gewoon vanaf de C: te laten booten? (dat doet die dus niet..)

• DeMoN

DeMoN

Pastafari

Verwijderd schreef op 01 april 2003 @ 12:25:
Mja hij doet het dus :P (zie edit vorige post)
Maar nog iets vaags, hij gaat dus dan al die troep kopieren naar de schijf, dan staat het op een gegeven moment, windows 2000 setup start nu..
Dan zie ik eventjes zon knipperend streepje en dan boot die? Dan is het toch al tijd om hem gewoon vanaf de C: te laten booten? (dat doet die dus niet..)
Je bedoeld dat ie net klaar is met in 'DOS mode' de bestanden kopieeren, gaat booten en dan in de Grafische modus terecht komt?

Leg nou nog eens duidelijk uit wat je bedoeld! :P

Verwijderd

Topicstarter
Dat ja :P

• DeMoN

DeMoN

Pastafari

Ja, dan is het idd tijd om vanaf C te booten.. maar goed.. wat doet ie nu dan? Gaat ie gewoon weer opnieuw beginnen met de setup van CD ofzo?

Dan flikker je gewoon die CD eruit :P

Verwijderd

Topicstarter
GODVER DE GODVER :P
Nu krijg ik weer elke keer dat hij wil booten Floppy disk(s) Failed :( |:(
Hoe kan dit nou weer...

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 01-04-2003 12:42 ]

• DeMoN

DeMoN

Pastafari

Ja, en de volgende keer dat je boot krijg je een 1 April melding zeker? :+

• DaaNium
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 31-07 10:01

DaaNium

incl. 70% zachte ghee

ik zou toch maar eens voor 'n nieuwe battery gaan kijken dan... :)

..maar ik denk dat het verhaal van kapitein Ortega best eens waar kan zijn..

Verwijderd

Topicstarter
:+

Ik word hier echt doodziek van, hij heeft het altijd gedaan :(
Ik pluk wel even een batterij van een ander mobo af dan? Dat zijn toch allemaal dezelfde?

[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 01-04-2003 12:43 ]

• wizzzzzz
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 26-08 15:17
Tijd voor een nieuwe pc ;)

Verwijderd

Topicstarter
ha-ha :(
Batt vervangen, nog steeds Floppy disk(s) fail 40

Het lampje van die floppy blijft telkens aan..

• dielessen
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 10-12-2024
Ik zou je flatcable eens omdraaien van je floppydisk
Pagina: 1