Nieuwe voeding geeft problemen

Pagina: 1
Acties:

• Gem
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09-08 06:54
Hoooi mensen , kep eergister een nieuwe voeding gehaalt . De voeding is een Q-teq Gold 400 W (low noise) (2fans) . Ik had 'm er gelijk ingezet en computer opgestart , ging allemaal goed ... toen ik in windows kwam . M'n computer schoot uit na 3 min surfen op I-net . Hij stond helemaal uit , maar het rare is dat m'n DVD-rom LED aanstond en m'n power LED ook 8)7 . Dus ik weer in die kast (Chiefteq) rommelen om te kijken iets van snoertjes ofzo verkeerd zaten , niet dus .
Weer die pc aan ... komt niet meer in windows , krijg allemaal gekke kleuren (HD flipt) in het Windows XP laad scherm, dus gelijk m'n PC uitgezet . Weer m'n ouwe voeding erin gezet , en ja hoor alles weer perfect . Weet iemand hoe ik dit gekke probleem kan fixxen ?? . De voltages waren verder "normaal" behalve de 5V+ die op 5,55V+ stond .

//Greetz , Gem _/-\o_

• highking
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 27-07 09:57

highking

Langharig tuig

Is de zooi geaard? Sommige voedingen kunnen erg slecht tegen ongeaarde stopcontacten.

Verwijderd

De +5V volt mag niet meer dan 5% afwijken. Dus (min 4,75V en max 5,25V)

Aangezien de +5V de belangrijkste voltage rail is van oa de electronica van CD/DVD-ROM, de HD en de CPU kan je nogal wat problemen verwachten als deze niet helemaal lekker is...

'T kan wel eens goed mogelijk zijn dat je voeding niet echt lekker is.

Mijn vraag is eigenlijk waarom je een nieuwe voeding hebt gekocht, terwijl je aangeeft dat de oude voeding eigen perfect voldoet?

• Gem
Te veel geluid + slechte koeling :) ik wil echt voorbereid zijn voor de zomer

• XoReP
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23:01
Gewoon ff voeding ruilen want volgens mij is hij gewoon brak :)

• Gem
wooo , foutje van mij , kep die q-tec er weer in gezet , het is de -5v die op -5,50 staat , maakt dat wat uit ? :)

Verwijderd

Nee. Die mag maximaal +/- 10% van de -5V afwijken.

Dat voltage is ook niet echt van belang, aangezien die eigenlijk alleen voor de seriële poorten wordt gebruikt.

Maar heb je nu nog steeds problemen met die Q-TEC? Of zijn ze na herplaatsing 'spontaan' verdwenen?
Pagina: 1