Toon posts:

Keyboard input simulatie

Pagina: 1
Acties:
  • 34 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik had al eerder een topic gestart. Ik was misschien daar niet helemaal duidelijk in wat ik wil. Ik zoek een commando onder linux dat een toets aanslag van de "1" toest simuleert. Hoe doe ik dit. Ik heb al goed lopen zoeken met echo enzo maar ik kwam er niet goed uit. De toets moet echt net lijken of die van het toetsen bord afkomt.

• Valium
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 04-05 20:39

Valium

- rustig maar -

Het ligt er natuurlijk aan wat de bedoeling precies is. Misschien kun je een wat uitgebreider verhaal neerzetten over wat het precies is wat je wilt. Extra info graag!

Info als: moet het grafisch werken of CLI, moet de gebruiker zelf nog kunnen tikken, is het alleen voor een 1, of moet het ook andere dingen kunnen?

Ikzelf gebruik de pipe voor dit soort zaken. iets als:
code:
1
echo "hups" | script.sh

Geeft hups op de STDIN van een CLI-progseltje.

Verwijderd

Topicstarter
Okay die onders optie ziet er erg duidelijk uit. Het gaat om het programma smame het draait op dat moment al wel. Je kan dus het programma zien met ps -A.

Snap je wat ik bedoel ?

Verwijderd

Topicstarter
Nog even wat extra info het draait op een frame buffer. En met de "1" toets start je een optie. En zo zijn er nog wat meer cijfers die ik wil defineren.

Verwijderd

En nog steeds is dit een enorm vaag verhaal. Ten opzichte van je vorige topic hierover is dit zo ongeveer net zo vaag als het niet vager is. Lees NOS policy - updated 28/03/03 eens door. Daar staan tips voor topicstarts. En ook het meerdere keren direct onder elkaar posten is niet nodig. Daar is de edit knop voor :)

Dit is veel te vaag zo en gaat op slot.

Dit topic is gesloten.