Toon posts:

[Remote Desktop] 2 pc's benaderen lukt niet

Pagina: 1
Acties:
  • 102 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Wil vanaf thuis (Win2k Pro client) remote een Windows 2000 Server en Windows XP Professional Client kunnen benaderen via Remote Desktop.

Nu had ik eerst alleen de Terminal Services Client geinstalleerd om naar Windows 2000 server te connecten. Dit werkte perfect, ff poortje mappen en klaar.

Nu wil ik echter ook een Windows XP Prof. client kunnen benaderen, heb dus Remote Desktop geinstalleerd, maar nu zit ik met het probleem dat als ik vanaf thuis connect of alleen de server kan besturen of alleen de client. Ik wil allebei kunnen benaderen.

Hoe kan ik dit het beste realiseren.

Bvd

• Zap
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Zap

~

Kun je met de Win2k Terminal Services client geen poortnummer instellen? Want dan zou je voor zowel de server als de client een portmapping op een aparte/andere poort aan kunnen maken.

Ik heb zelf alleen ervaring met Remote Desktop van Windows XP, en daarmee kan dat volgens mij niet. Terminal Services is echter wel wat uitgebreider qua opties dacht ik me te herinneren..

#

Verwijderd

Topicstarter
Zap schreef op 31 March 2003 @ 15:45:
Kun je met de Win2k Terminal Services client geen poortnummer instellen? Want dan zou je voor zowel de server als de client een portmapping op een aparte/andere poort aan kunnen maken.

Ik heb zelf alleen ervaring met Remote Desktop van Windows XP, en daarmee kan dat volgens mij niet. Terminal Services is echter wel wat uitgebreider qua opties dacht ik me te herinneren..
Nee helaas kun je, zowel in Terminal Services Client als met Remote Desktop, geen poortnummer instellen.

• DUX
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 21-09 13:18

DUX

blijft ook nu voor Oranje

Als je er echt niet meer uitkomt kun je wellicht nog een ander remote control-programma proberen (of een combinatie van deze programma's + de MS versie):

- VNC
- NetOp
- DameWare

.    < G o o o o o o o o g l e >
Vorige 1 2 3 4 5 6 7 8 Volgende

• Witte
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11-09 21:57
Op je LAN installeer je op elke client-PC VNC,
Op je server, die je met TS benadert, zet je VNC-viewer.

Met TS-client bedien je op afstand je server, en vanaf daar ga je met VNC-viewer verder. Sim-pel.

Houdoe

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op 31 March 2003 @ 16:02:
[...]

Nee helaas kun je, zowel in Terminal Services Client als met Remote Desktop, geen poortnummer instellen.

Echt wel!

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

• Jelmer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23:13
In de client kan je gewoon <ipadres>:<poort> opgeven hoor! Dus je zorgt dat poort 3389 naar w2k wordt geforward en bijv 3390 naar de xp machine poort 3389.

Verwijderd

Topicstarter
wist niet dat je gewoon poortnummer er achter kon zetten, ga het zo ff proberen
thnx
Pagina: 1