[PS] Graphic 'pasten' op een bepaalde positie..

Pagina: 1
Acties:

• Obi
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-03 07:53
Yo Tweakers en Tweakerinnen,

Bij een aantal duizend (!) foto's wil ik een logo'tje linksbovenin de hoek plaatsen.. Bij het pasten van een graphic plaatst Photoshop het vanzelf in het midden.. Een automated batch is dus nu niet lekker uit te voeren.. Pasten en dan naar de gewenste plek slepen tijdens het 'opnemen' is ook niet wat ik wil, aangezien elke foto een andere hoogte heeft (wel een vaste breedte) komt het logo dan niet op dezelfde plek terecht.. (10 pixels vanaf de linkerbovenhoek)..

Weet iemand een truukje waarmee je een action kan voorprogrammeren waar een in het clipboard aanwezige image op 10 pixels van links en 10 pixels van boven geplakt wordt, zodat ik dat in een batch kan gooien..? Of moet ik toch ècht bij elke foto het logo pasten en verplaatsen.... :/

Thanx!

• Willem
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 01:16
Heb even een testje gedaan en als je in een batch bijvoorbeeld een selectie maakt, en daar rulers tegenaan plakt, en aan de hand daarvan je logo positioneert blijkt toch dat dat niet goed gaat met meerdere foto's of afbeeldingen van verschillende groottes.

Ben benieuwd naar een oplossing.. :)

PS lang niet gezien ;)

Motor (of auto) onderhoud bijhouden

• Schmoove
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20-08 11:58
Jasc Image Robot, ie doet dit soort dingen geloof ik heel gemakkelijk. Hoe het in Photoshop moet weet ik effe niet... maar zo gauw ik thuis kom zal ik eens kijken hoe dat moet.

• Obi
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-03 07:53
Een bescheiden schopje, met een groet voor Willem (Kom nog wel 's kijken hier op sommige afdelingen, maar heb bizar weinig tijd te laatste tijd..) en de vraag aan Schmoove of hij (of iemand anders) een oplossing heeft inmiddels.. Ikzelf heb niets kunnen vinden :/

• RSP
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 24-06 10:36

RSP

Ik heb gehoord dat Picture Shark de oplossing is voor dit soort problemen maar heb zelf geen ervaring met dit pakket.

• Yoozer
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20-01 22:02

Yoozer

minimoog

Dit is misschien heel vergezocht... maar als je een server met PHP hebt, kun je dan niet met de glib (of hoe 't ding ook mag heten) de zwik automatiseren?

teveel zooi, te weinig tijd

• Schmoove
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20-08 11:58
kan het ook niet vinden in Photoshop.... sorry

• Punksmurf
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 06-01-2024
yoozer,

dat kan wel maar dan moet je alle graphics opslaan op je webspace dus flink ruimte hebben (of met kleinere batches werken ofzo)
en je bent gebonden aan .png of .jpg.

verder heb ik ook niemeer dan deze €0,02...

met een hamer past alles

Verwijderd

Als alle plaatjes even groot zijn dan kan het door in elke hoek een pixel te plaatsen.

Dus je maakt een nieuwe layer met in elke hoek een pixel, die zet je op 1% zodat ze niet zichtbaar meer zijn en vervolgens merge je deze met de layer met het logo.
Pagina: 1