Grazen met een laptop.

Pagina: 1
Acties:

• nulkelvin
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09-06-2021

nulkelvin

ehmm is er nog koffie?

Topicstarter
Ik heb een laptop, die ik niet veel gebruik en daarom altijd aanstaat als fileserver en gateway (lekker stil en weinig stroomverbruik). Mijn vraag: sinds ik daar een koetje op laat grazen wordt dat ding toch zo ontzettend warm, de interne ventilator, die normaal alleen na heavy gebruik aangaat staat nu altijd aan, de warmte voel ik aan de onderkant van dat ding en ik voel hem ook door het keyboard naar boven komen. Wat kan ik hier aan doen? Het is duidelijk dat de RC5-client de processor volledig belast, maar dat is de bedoeling. Weet iemand hoe ik dat koel-probleem kan oplossen?

ik wilde dat ik eens een coole sig. kon bedenken.

• Gregoor
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 08-05 10:56
Pff, voor een laptop wordt dat toch redelijk lastig, daar is denk ik niet zo makkelijk iets aan te doen.

Verwijderd

keolbox/koelkast?

• winnie
  • Registratie: Juli 1999
  • Nu online

winnie

de poes...

Koelbox lijkt me niet zo handig (daar kan de warmte die die zelf genereert niet uit. Extra fannetje ofzo zal beter zijn. Of inderdaad de zooi in de koelkast zetten ("Schat, pak jij even de melk en reboot meteen even de webserever").
Ik heb ook een koe op mijn laptop draaien (niet permanent, maar meestal iets van 4 uur achter elkaar) en dat ding wordt inderdaad erg warm. Maar de ingebouwde ventilator heeft volgens mij nog wel alles onder controle.

• redwing
  • Laatst online: 16:41
Kun je niet instellen dat je processor op een lagere kloksnelheid draait ? Graast ie wat minder hard, maar wordt ie iig een stukkie minder warm.

[removed]

• Sneek
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10-05 14:33

Sneek

Tweaker

Mijn laptop graast sinds januari, meestal 24/7, tenzij ik reis. Ik reboot ongeveer een keer per week. Nooit last mee gehad, hij wordt inderdaad warm, maar vooral tijdens de wintermaanden vond ik dat wel een fijn gevoel op mijn schoot :P
Mijn Busines$ krijgt er een paar laptops bij (G3-500's en een wintelding voor mij (pIII-700). Gaan ook allemaal aan de }:0

• redwing
  • Laatst online: 16:41
Ik zag trouwens dat er bij de nieuwe client (geld geloof ik niet voor alle platformen) een optie bij is gekomen waarmee je je koetje kunt laten stoppen mocht je overschakelen naar battery-power of als je proc zijn temp te hoog oploopt, is misschien ook een oplossing.

[removed]

Pagina: 1