Toon posts:

Goede Tapedrive software

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de search al gebruikt maar geen nuttig info kunnen vinden.

Of ik heb geen goede zoek termen gebruikt of er staat niks.

Hier mijn vraag dus:

Ik heb een HP colorado 8 gig streamer en de software van windows die werkt wel alleen niet naar mijn verlangens.

De shuttled Task wil niet goed werken.
Hij start het Bakcup proggie wel op alleen start die de backup niet. :?

Ik ben opzoek naar software die netjes 3X in de week een backup maakt van de geslecteerde bestanden die veranderd zijn.
8)

Verwijderd

zoeken naar "Veritas backup exec"

"Arcserve" zal wat teveel van het goede zijn

• TD-er
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12-03 23:26
Bij de oudere HP streamers werd colorado backup geleverd.
Vanaf ergens in 2000 zijn ze begonnen met het leveren van Tapeware. Persoonlijk vind ik dat best prettige software, ook omdat je een client hebt en een server gedeelte. Die hoeven niet op dezelfde computer te draaien. 't is er voor linux en windows (zowel client als server)

een demo kun je downloaden van www.tapeware.com

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

Verwijderd

Topicstarter
Ik ga tapeware vanavond eens proberen.
Ben zeer benieuwd hoe die client werkt

• DaMightyWackO
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13:04

DaMightyWackO

-=Think Twice=-

Veritas of Arcserve. Laatste zit vol met mogelijkheden en tools. Hebben we hier op mn stageplaat draaien. Nooit problemen mee. Geeft duidelijke berichten en foutraporten over back-up. Neem gewoon de basic modules, redelijk simpel maar goed genoeg voor thuis gebruik

the funniest thing about this particular signature is that by the time you realise it doesn't say anything it's too late to stop reading it

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
DaMightyWackO schreef op 31 maart 2003 @ 16:22:
Veritas of Arcserve. Laatste zit vol met mogelijkheden en tools. Hebben we hier op mn stageplaat draaien. Nooit problemen mee. Geeft duidelijke berichten en foutraporten over back-up. Neem gewoon de basic modules, redelijk simpel maar goed genoeg voor thuis gebruik
arcserve :? backupexec :? wel een beetje overdone voor de gemiddelde thuisgebruiker, echter voor het grote werk zijn het prima produkten

TS: neem iets als backupmypc (www.orlogix.com) das een fijn pakketje (dit is een soort van backupexec 'lite' (er word gebruik gemaakt van technologie van veritas), en het werkt prima (heb er ervaring mee)

A wise man's life is based around fuck you

• mr_petit
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 06:47

mr_petit

opperprutser

is die hp colorado backup software niet gewoon bij hp te downloaden?
ik denk dat dat voor een thuisgebruiker beter aan te raden is dan tapeware.

Niet dat tapeware slecht is, maar om nou te zeggen dat het bugfree is.... :/

Voordeel van tapeware is dat het een leuke database eraan gekoppeld heeft waardoor je alle versies op alle tapes kan zien, maar om alleen een backup te maken van geselecteerde bestanden 3x in de week op een enkele computer of thuisnetwerk zou ik dus absoluut iets simpelers nemen (ik neem aan dat het hier om een thuissituatie gaat).

Heb je veel onvoorzichtige users die veel deleten en niet meer weten wanneer ze dat hebben gedaan 8)7 , of wil je automatische backupschema's met meerdere tapes draaien, neem dan pas ietwat professionelers

"man is not truly one, but truly two,"

Verwijderd

Topicstarter
k heb een server 220 gig aan data. Niet alles moet op tape. Ik draai dus 3X per week en elke keer een andere Tape heb er 3.
En het is een thuis situatie met 7 clients.

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 05:50

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Waarom niet gewoon ntbackup? Effe een job maken, opslaan en klaar is kees. Toegegeven, schedulen gaat er niet mee. Maar het is gratis en werkt ook naar behoren.

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

• Zwelgje
Microkid schreef op 31 maart 2003 @ 21:55:
Waarom niet gewoon ntbackup? Effe een job maken, opslaan en klaar is kees. Toegegeven, schedulen gaat er niet mee. Maar het is gratis en werkt ook naar behoren.
in 98 zit geen ntbackup, :z

en je kan met ntbackup wel schedulen hoor!

• Microkid

Microkid

Smile

zwelgje schreef op 31 March 2003 @ 22:02:
[...]

in 98 zit geen ntbackup, :z

en je kan met ntbackup wel schedulen hoor!
Upgrade naar W2K of XP, problemo opgelost ;) :)

Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

• Zwelgje
Microkid schreef op 31 maart 2003 @ 22:05:
[...]

Upgrade naar W2K of XP, problemo opgelost ;) :)
dat zie ik toch echt anders, je lost niet je probleem op maar je creeerd een workaround,

upgraden naar XP of 2000 is voor de TS mischien wel helemaal geen optie :?

• mr_petit

mr_petit

opperprutser

even er vanuitgaande dat je alles legaal wilt doen: backupsoftware met databasesupportis wel duur.

een volledige versie van hp colorado vind je hier (het lijkt dus heel veel op ntbackup....versie 7(=prehistory) althans)

let erop waarvoor je de software wilt gebruiken (backup natuurlijk duh 8)7 ), maar dus vooral wat voor data en waarvoor je het wilt beschermen.
Voor alleen bescherming tegen servercrashes heb je geen database in je software nodig: altijd de laatste backup moet teruggezet worden (en alle files). Disaster recovery is dan wel handig, maar volgens mij moet dit ook vanuit de drive ondersteund worden (heb ik in mijn carriere gelukkig nog geen ervaring mee hoeven opdoen :+ )

indien je zeer veel data moet backuppen (en dus op zeer veel tapes) en regelmatig meuk moet terugplaatsen vanwege onjuiste wijzigingen / corrupte files / verdwenen files enz, dan is database support heel handig (je kan gelijk zien welke datafiles van welke datums op welke tapes staan; alle backupacties worden in een databaseje netjes bijgehouden).
En ja, zal je net zien dat je database corrupt raakt 8)7 ....meeste (alle) proggies kunnen dat gelukkig automatisch repareren.

Let er wel op dat je drive maar eigenlijk 4 GB capaciteit heeft (even uitgaande dat je een dds2 drive hebt). die 8gb is dan met een compressieratio van 2:1.
In de praktijk haal je dat nooit. divx jes e.d. hebben natuurlijk helemaal geen compressie ratio.
Daarnaast zijn dds 2 tapejes niet de betrouwbaarste (zeker als ze zo oud als je drive zijn ;) ). Gelukkig kosten ze ook geen drol.

edit:
het is misschien wel gemakkelijk als de TS zijn gebruikte OS plaatst + wat meer info (of ben ik leesblind)

[ Voor 6% gewijzigd door mr_petit op 31-03-2003 22:25 ]

• Microkid

Microkid

Smile

Sja, met W98 worden de mogelijkheden gewoon beperkter. Je hebt best kans dat pakketten zoals Arcserve en Vertias niet eens draaien onder W98. (heb het zelf nooit getest dus kan het niet bevestigen noch ontkennen, wellicht iemand anders?).

• mr_petit

mr_petit

opperprutser

Microkid schreef op 31 maart 2003 @ 22:22:
Sja, met W98 worden de mogelijkheden gewoon beperkter. Je hebt best kans dat pakketten zoals Arcserve en Vertias niet eens draaien onder W98. (heb het zelf nooit getest dus kan het niet bevestigen noch ontkennen, wellicht iemand anders?).
tapeware (server lite) draait iig wel onder w98, maar niet van harte: het is niet aan te raden andere software die als service draait mee te installeren.
Dit is natuurlijk software afhankelijk, maar ik heb voorbeelden gezien dat een bepaalde combo onder w98 niet werkte en onder w2k wel. (maar ja, dat was met een 'distributieserver' voor een a3 kleurencopier, en die zal de TS wel niet thuis hebben staan 8)7 )

Verwijderd

Topicstarter
Het draait THUIS dus kwa kosten zegt dat genoeg 8)

Tapeware he ik geprobeert en ik vind het perfect werken.

BTW. Me server draait op W2K AV, en de tape's zijn nieuw!

Van die compressie Ratio 2:1 had ik al rekening gehouden maar gaat vooral om documenten, email, enzo.

DivX is jammer dan

Verwijderd

in windows98 zit toch wel gewoon msbackup?
Pagina: 1