Toon posts:

Wat is wijsheid m.b.t. kopen nieuwe Toshiba laptop

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

ik wil een nieuwe Toshiba laptop kopen. Ik heb er eentje gezien bij computerpirates.com met een P4 1.7, 256mb, 30gb, 14", dvd, enz. Deze kost ongeveer 1150euro inc. btw (satellite pro 2100)
Maar nu zag ik op marktplaats deze advertentie:
http://www.marktplaats.nl...ware&u=notebooks&ID=75264

Die kost iets meer, maar heeft wel een 15" scherm, en een CDRW combo.
Die CDRW combo boeit me niet zo, maar dat 15" scherm is denk ik wel leuk.
maar toch twijfel ik nog wat het slimste is om te doen...
Er staat natuurlijk wel dat hij nieuw is, maar stel dat hij gejat is o.i.d. kan ik dan nog garantie krijgen via Toshiba als er iets is?
En ik zit ook nog een beetje ermee, dat hij het op het eerste gezicht goed kan doen, maar er misschien na een tijdje mee kapt. En dat het altijd link is om zo'n ding op te halen en zoveel geld bij je te hebben. (je weet maar nooit wat voor iemand hem aanbiedt...)

Dus zouden jullie aub even je mening willen geven over wat jullie zouden doen.. ?
Een iets betere kopen, maar met risico's of toch maar een iets mindere, maar dan gewoon uit een winkel.
Alvast bedankt!

• wouterve
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18-02 16:49

wouterve

Swinger of States

Ik denk dat het het slimste is om er gewoon een bij een winkel te kopen. Je hebt dan gewoon de meeste zekerheid als er iets mis mee is - je kunt dan gewoon terug naar je shop, je hebt een vast aanspreekpunt. Dat heb je niet als je bij Marktplaats koopt. En het blijft een hoop geld natuurlijk... Waarschijnlijk heb je de garantie overigens nog wel gewoon, want meestal is die wel overdraagbaar, zeker als je er van de verkoper de originele rekening bij zou krijgen, zou het geen probleem hoeven zijn.

Verder ligt het gewoon helemaal aan de eisen die je aan je laptop stelt. Zijn de betere specificaties het voor jou waard om een extra risico te nemen? Of zou je ook tevreden zijn met een iets mindere laptop? Dat is iets wat je helemaal zelf moet uitmaken, ik kan namelijk vanaf hier niet zien wat je precies met je laptop wilt gaan doen.

Overigens heb ik ook net een Satellite Pro 2100 besteld bij Dunnet, in een speciale aanbieding. Wordt vrijdag geleverd, en ik ben heel benieuwd :).

Verwijderd

wouterve schreef op 31 March 2003 @ 15:29:

Overigens heb ik ook net een Satellite Pro 2100 besteld bij Dunnet, in een speciale aanbieding. Wordt vrijdag geleverd, en ik ben heel benieuwd :).
Hoeveel kost ie als ik mag vragen?Geen zin om te bellen ;)

Verwijderd

Topicstarter
Hmm tja...
Ik wil er een beetje op webdesignen en verder gewoon de normale dingen (msn, icq, office, beetje games en dvds kijken, maar dat zal ik et meest via tv-out doen)
Voor webdesignen is het natuurlijk altijd wel relaxt om een groot scherm te hebben, maar dat is omdat je dan een hoge resolutie kan en er veel op kwijtkan.
En allebei de schermen kunnen 1024x768 als maximale resolutie, dus dat voordeel is opzich niet zo groot meer...

Ik denk dat het inderdaad slimmer is om hem via een winkel te kopen. Die CDRW gebruik ik nooit aangezien hij op een netwerk komt en ik op die manier mn files er wel vanaf kan krijgen, en naja dat scherm... dat is dan jammer.

Oke ik heb besloten, thanx!
En alvast veel plezier met jouw 2100 Pro :)

• wouterve
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18-02 16:49

wouterve

Swinger of States

Verwijderd schreef op 31 maart 2003 @ 16:12:
[...]

Hoeveel kost ie als ik mag vragen?Geen zin om te bellen ;)
EUR 1545,= inclusief BTW. 't Is een P4-M 2Ghz, 256MB Ram, 30GB Hdd, 15" TFT, etc. Meer specs vind je hier. Aanbieding is te vinden op http://shop.dunnet.nl , kijk in het menu onder Computers, Notebooks :).
Verwijderd schreef op 31 March 2003 @ 16:14:
Oke ik heb besloten, thanx!
En alvast veel plezier met jouw 2100 Pro :)
Fijn dat ik kon helpen, en ik denk dat het vast wel zal lukken, dat plezier met die 2100 Pro :).

[ Voor 23% gewijzigd door wouterve op 31-03-2003 18:14 . Reden: Link naar specs toegevoegd ]