Toon posts:

[ISP] Limieten in Belgie

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
He allemaal,

Ik heb sinds geruime tijd een abbonement bij Telenet. Ik ben erg tevreden over de datasnelheden. Maar wat ik minder vind is, is dat je maar 10 Gb (~20 GB 's nachts) mag downloaden.

Ook bij ADSL heb je tegenwoordig van die limieten.

Nu ben ik eigenlijk op zoek naar een provider waar je ongelimiteerd kunt downloaden. Dat het misschien niet zo snel is, is niet erg: ik wil gewoon geen limieten. Ik heb al gezocht, maar zie overal die magische 10GB grens.

Kennen jullie ergens zo'n provider in België? _/-\o_

• The Dud3
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13-01 15:51
Tiscali :)

The opinions stated in the above post are purely those of the author,
and do not represent intelligent life of any form.

• pachacuti
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17-04 20:07
Bij telenet kan je hier nog 10 GB extra bestellen aan 1€/GB

• qless
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18:35

qless

...vraag maar...

Mijn ISP easynet heeft geen limieten (en lekker 3.3 Mbps) en voorlopig zijn ze dat ook niet van plan. Helaas nemen ze geen particulieren klanten meer aan.

Ik heb wel wat gehoord over Netplus ofzoiets maar die zitten enkel nog in 't antwerpse, en dan krijg je max 2 Mbps maar wel onbeperkt (zeggen ze)

Website|Air 3s|Mini 4 Pro|Avata 2|Canon R6|Canon 5d2|8 fisheye|14f2.8|24f2.8|50f1.8|135f2|10-22|17-40|24-105|70-300|150-600|Laowa25f2.8-2.5x-5x-macro

Verwijderd

/me roept Fuelke en Tomsworld, die ook met die limieten vechten.

• Fuelke
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-05 19:29

Fuelke

Forza Ferrari

pachacuti schreef op 31 March 2003 @ 14:49:
Bij telenet kan je hier nog 10 GB extra bestellen aan 1€/GB
Hier even de opmerking maken dat Telenet de wijzigingen pas na middernacht de wijzigingen doorvoert in z'n systeem dus als je dicht op de dag zelf over de limiet gaat en denkt ik neem vlug wat extra GB dan lukt het niet om smallband te vermijden. En ze rekenen de volumeblokken op voorhand aan. Zo heb ik 1GB extra aangevraagd iets voor 1 maart. Op de factuur van 15 maart was er reeds 1GB extra verkeer aangerekend voor de periode 16 maart - 15 april :/

La Ferrari più bella è quella che dobbiamo ancore fare: La Prossima

• Tomsworld
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Tomsworld

officieel ele fan :*

Verwijderd schreef op 31 maart 2003 @ 15:23:
/me roept Fuelke en Tomsworld, die ook met die limieten vechten.
* Tomsworld 's gevecht is te overleven, 10 GB per maand en dan 5GB/5€ wat niet gebruikt is overdraagbaar naar de volgende maand.

Dat is skynet adsl. De andere isps via Turboline meten nog niet effectief dacht ik. Wat leuk is als je de mogelijkheid hebt is dsl via een andere aanbieder bv scarlet-dsl kijk ff naar www.xs4all.be

Mja in ieder geval zou ik geen telenet nemen of je moet kunnen leven met 10GB per 30 vlottende dagen, max 15% upstreal, verplichte proxy, alles < 1024 dicht, en ook geen externe smtp kunnen gebruiken.

Snelheid valt mee tegenwoordig bij adsl 3360/128 (192 en 15GB voor plus), ik haal zonder overhead bijna altijd (hangt natuurlijk van de server af) 340 a 350 kB/sec.

edit:
Bijkopen bij skynet is echt realtime (30 min zeggen ze maar in werkelijkheid een minuutjs), je komt op smallband, je koopt bij reconnect en weer breedband. Je kan ook een vooraad aanleggen om nooit op smallband te komen. En wat je surft op smallband wordt er niet bijgeteld dacht ik.

[ Voor 17% gewijzigd door Tomsworld op 31-03-2003 15:33 ]

"De kans dat een snee brood op een nieuw tapijt valt met de beboterde zijde onderaan, is recht evenredig met de prijs van het tapijt"

• Sa1
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19:11

Sa1

nu vraag ik me af, (woon zelf in nederland, daar heb ik overigens dsl 8mbit zonder limiet) hoe small is dat smallband?

want opzich vind ik 't best een redelijke deal, paar jaar terug had ik multiweb, daar had ik 750mB datalimiet ... ECHT weinig, kon namelijk ook downloaden met ongeveer 250kB/sec, dan zit je der uiteraard snel aan.

Alleen als je over de 750mB kwam, moest je gewoon 1 gulden (nog in guldens, dus ongeveer 45 eurocent) per mB betalen. Echt duur, en 't kwam gewoon op de factuur te staan. Dus je MOEST betalen.

Gelukkig was er de mogelijkheid om je modem te resetten, de gegevens werden 1 x in 't uur uitgelezen uit 't modem, als je voor 't uitgelezen werd snel 't modem resette, telde hij 't niet op. Dus had je een uur voor nix gedownload :)

Verwijderd

Topicstarter
smallband is zoals Telenet omschrijft: vergelijkbaar met modemsnelheid. Effectief gezien ligt die snelheid veel lager. Met een modem kun je nog redelijk browsen, met Telenet's Smallband is dat al een crime.
Maar als ik het zo lees: er is dus geen provider die aan mijn vraag beantwoord?

• qless
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18:35

qless

...vraag maar...

Smalband met ADSL is 64 Kbps, dus das nog redelijk surfbaar en mailbaar. Smalband met Telenet is iets van 16 Kbps dus onwerkbaar sloom.

Website|Air 3s|Mini 4 Pro|Avata 2|Canon R6|Canon 5d2|8 fisheye|14f2.8|24f2.8|50f1.8|135f2|10-22|17-40|24-105|70-300|150-600|Laowa25f2.8-2.5x-5x-macro

Verwijderd

Topicstarter
Tja, voor een adsl-aansluiting heb je ook een telefoonabo nodig. Die heb ik niet (gsm rules). Dus ik geraak niet van Telenet af denk ik.

Als je dat bij het abbonementsgeld voor adsl erbij rekent, dan is ADSL véél duurder dan Telenet

Verwijderd

Voor de update:

Tegenwoordig zjn er geen proxy servers meer nodig via Telenet. Of ze nog steeds alle poorten blokken is mij niet duidelijk.

Ik heb eens verder gezocht naar aanbieders van breedband internet in Belgie. Maar vind toch niet veel. Ik heb ook de ISPs bekeken die hier genoemd werden.
Helaas. Die ene ISP in het Antwerpse (Netplus) vind ik helemaal niet. Het zou alleen mooi zijn, want ik woon in Antwerpen.

Misschien is er in de tussentijd iets verandert. Maar ik ben ook opzoek naar unlimited download en ups in Belgie.. is er hier intussen iets in verandert?

Ook zou ik graag iets zoeken waar je dus geen vaste lijn abbo moet bij afsluiten. Ik bedoel: adsl via Belgacom is wel leuk, maar als je geen vaste lijn hebt dan kun je nog niets. Je betaald je dus scheel aan abbo kosten.

Bij telenet heb je di dus niet. Maar is de download en upload limiet te laag. Ga me nu niet vertellen over die blokken, want met 10 GB heb je nog niets... ik wil graag géén limiet.

In Nederland is dit dus zonder probleem mogelijk. Dat moet hier in Belgie toch ook kunnen?? Iemand?

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 03-01 20:09
Ook hier in nederland heb je of een limiet (met al die lite-troep iig) of een FUP. Het 'geen datalimiet' is niets meer of minder dan marketing (==beetje liegen dus).

Maar op de via bbned aangesloten lijntjes mag je bij alle isp's 100G in de maand doen.

Verder nog even ter extra info:

geen limiet bestaat niet in particuliere aansluitingen

reden 1: altijd een overboeking dus het kan technisch niet (als je isp nog weinig klanten hebt kan het goed gaan).

reden 2: dan zou je in NL 2Terabyte aan data kunnen halen per maand en kost je lijn voor een isp geld ipv dat het nog iets opbrengt.

[ Voor 3% gewijzigd door bjck op 05-01-2004 00:07 ]

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Verwijderd

Heeft er iemand voor mij misschien een lijst van ISPs in Belgie? Ik vind alleen de grote namen.

Verwijderd

bjck schreef op 05 januari 2004 @ 00:07:
Ook hier in nederland heb je of een limiet (met al die lite-troep iig) of een FUP. Het 'geen datalimiet' is niets meer of minder dan marketing (==beetje liegen dus).

Maar op de via bbned aangesloten lijntjes mag je bij alle isp's 100G in de maand doen.

Verder nog even ter extra info:

reden 1: altijd een overboeking dus het kan technisch niet (als je isp nog weinig klanten hebt kan het goed gaan).

reden 2: dan zou je in NL 2Terabyte aan data kunnen halen per maand en kost je lijn voor een isp geld ipv dat het nog iets opbrengt.
Dat snap ik.
Maar een ud-collega is aangesloten bij xs4all. Deze stuurt mij regelmatig bestanden door van 650 MB of groter (niets illegaals overigens). Dit is allemaal geen probleem en met regelmatig bedoel ik meerdere keren per maand.

Bij Telenet heb ik een lekkere verbinding, maar ik mag maar 10 GB downloaden waarvan 1.5GB upload. Oke dit wordt verdubbelt gedurende de nacht, maar toch.

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

bjck schreef op 05 januari 2004 @ 00:07:
[..]
[..]
Bestaat wel degelijk hoor. Enige voorwaarde is dat je werkt voor of studeert aan een op SURFnet aangesloten instelling: zie http://www.surfsneladsl.nl/. Bij ADSL van SURF geldt hetzelfde als bij een 'echte' SURFnet aansluiting zoals hogescholen en universiteiten daarvan genieten: je betaalt voor de aansluiting, niet voor wat je er overheen slingert.

[ Voor 5% gewijzigd door CyBeR op 05-01-2004 11:32 ]

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• Tomsworld
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Tomsworld

officieel ele fan :*

CyBeR schreef op 05 januari 2004 @ 11:32:
[...]

Bestaat wel degelijk hoor. Enige voorwaarde is dat je werkt voor of studeert aan een op SURFnet aangesloten instelling: zie http://www.surfsneladsl.nl/. Bij ADSL van SURF geldt hetzelfde als bij een 'echte' SURFnet aansluiting zoals hogescholen en universiteiten daarvan genieten: je betaalt voor de aansluiting, niet voor wat je er overheen slingert.
Cyber, je vergeet een klein detail. België :+

Maar TS, ik zou es rondkijken op www.userbase.be , limietloos is www.adsl2fit.be maar dat heeft vrij veel problemen. Voor hogere limieten en upload kan je ook es gaan kijken naar, www.online.be of naar scarlet als je enkel hogere upload wil.

"De kans dat een snee brood op een nieuw tapijt valt met de beboterde zijde onderaan, is recht evenredig met de prijs van het tapijt"

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Tomsworld schreef op 05 januari 2004 @ 11:36:
[...]

Cyber, je vergeet een klein detail. België :+
Jij ook :) Namelijk dat de persoon die ik quotte het over Nederland had ;)

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Verwijderd

Bedakt voor deze reacties alvast. Ik ga eens kijken bij al die providers.
Het nadeel van ADSL is alleen de telefoonlijn die je af en toe nodig hebt. Ik heb geen vaste lijn. Misschien kan dat nog voor problemen zorgen.
Pagina: 1