[cooling] Tt Volcano 9 op Apogee

Pagina: 1
Acties:

• sarlo
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 09-02 16:15
Ik heb op het moment een brakke cpu koeler (whisperrock 3 tot 2100+) en die wordt met dit weer rond de 57 idle en 66 streesed :(
Deze wil ik dus gaan vervangen door een tt volcano 9..

Maar volgens verschillende review sites staat er kijk goed of je wel ruimte hebt rond de socket !!!
Ik heb zelf al gekeken (heb een apogee 7vlj) ik mijn ogen moet het wel lukken :?

Maar misschien heeft iemand ervaring en zegt dat het niet past. Verder is dit toch wel een redelijk goeie koeler (zo rond de 50 graden stressed :?) voor mijn 2100+ (ik overclock niet anders had ik wel een 1700+ t'bred gekocht :o )

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Geen idee of die koeler op het mobo past, ik heb het zelf niet geprobeerd. Heb zelf een Coolermaster, type weet ik zo niet, met een xp2000+ geclocked naar 2150+ en hij is rond de 60 stressed, misschien ook een optie ? maakt maar iets van 27 db lawaai ofzo. Heeft een koperen onderstuk.

Suc6,

Viper

Verwijderd

Ik heb hier een 1800+ met een nog brakkere coolermaster cooler... ik kom nooit boven de 42graden.. zelfs niet met dit weer..

Whisperrock 3 is voor zo ver ik weet een goede cooler.. misschien me je een keer je koelpasta vervangen en stof weg halen? misschien dat het helpt, dan hoef je niet een nieuwe cpu cooler te kopen...

en die tt volcano 9 past er wel op.. iemand die ik ken heeft die ook en dat mobo...

• Herr Muller
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 02-12-2023
Afbeeldingslocatie: http://www.chaintechusa.com/eng/products/SOCKA/images/7vjl_b1.gif
specs + plaatjes van volcano 9 <--^dan weten we tenminste waar we het over hebben :)

tsja.. als iemand nou ff opmeet hoe groot zijn volcano 9 aan de onderkant is, dan kan jij opmeten hoeveel ruimte je op je mobo hebt.

[ Voor 9% gewijzigd door Herr Muller op 31-03-2003 14:48 ]

Verwijderd

ow is die whisperrock 3 tot 2100+ ? bij mij staat ie op een 2200+ en wordt max 44 graden :P?

• kutkip
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23-12-2025
Verwijderd schreef op 31 March 2003 @ 15:45:
ow is die whisperrock 3 tot 2100+ ? bij mij staat ie op een 2200+ en wordt max 44 graden :P?
Hehe een 2200+ is altijd een Tbred en die wordt veel minder heet dan een 2100+ Palomino. (ja ze zijn er ook als Tbred) Als ik jou was zou ik idd nog ff die koeler opnieuw installeren want zo slecht is die niet.

[ Voor 14% gewijzigd door kutkip op 31-03-2003 15:50 ]

• RammY
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 04-02 17:24

RammY

Dát!

dus blijkbaar gewoon een koelprutkwestie. Haal es een tubetje Artic Silver en smeer dat es tussen je proc en koelblok. Of anders probeer je het eerst met wat goedkopere koelprut.

Deze advertentieplaats is te huur!

• sarlo
Mja ik heb hem goed gemonteerd met artic silver 2 en 4 casefans :X
Maar ik heb wel een kamer die heel de dag zon heeft :(

Verwijderd

Titel aangepast.. :z

• t!mP
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19-12-2025

t!mP

is inflatie gevoelig

mja als je temps met die koeler die je nu hebt al zo hoog ligge, kan je mayb je airflow iets verbeteren.
de pc's die ik gebouwd heb ( amds ) werde met std koeler nog niet zo warm...

• Knal127
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 09:32

Knal127

Een raar geval...

Een Tt Volcano9 past op een 7VJL; ik heb het zelf hier ook gedaan....

Wat bedoel je "t is tijd?" t is altijd tijd......¿-¿......

Verwijderd

ik had een xp2100+ palomino met een asus A7V8X en een zalman cnps5005cu, 60mm op 5000 toeren, met twee case fans een blowhole in de zijkant met nog een fanen hij werd nog steeds 66 graden met een case temp. van 40 graden.
heb nu een xp2400+ met een epox 8rda+met cpu fan op 2800 toeren wordt hij 46 graden en de case temp is 30 graden.
-edit-
waarschijnlijk scheelt het redelijk in temperatuur dat je bij epox de vcore lager kan zetten terwijl je hem bij asus alleen maar hoger kan zetten
-edit-

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 31-03-2003 23:48 ]

• sarlo
t!mP schreef op 31 March 2003 @ 22:45:
mja als je temps met die koeler die je nu hebt al zo hoog ligge, kan je mayb je airflow iets verbeteren.
de pc's die ik gebouwd heb ( amds ) werde met std koeler nog niet zo warm...
Ik heb 4 casefans (2 in 2 out) die 2400 rpm maken en het is alles behalve een kabel bende dus met de airflow zit het wel goed :)

Verwijderd

ik heb ook zon mobotje gr. burner :)

Verwijderd

en ik niet

/edit
burner, redelijk nutteloze opmerking :)

Verwijderd

de maten staan er toch bij....desnoods pak je een papiertje of kartonnetje en daar schrijf je de maten op af knip je uit en probeert het om tussen die condensatoren te prakken.... O-)

als alles goed past...ben jij weer wat wijzer......... :9

Verwijderd

Ik zelf heb een epox 8dra+ ik zat ook te twijfelen of hij wel paste maar ik heb het er gewoon op gegockt mn power suply zit er zn beetje recht boven. Je moet maar even vergelijk of de socket van mijn moben en diegene die jij hebben op dezelfde pos zitten.maar zoals ik het zie verwacht ik niet al te veel probs
Pagina: 1