[WINXP PRO] Wachtwoorden uitzetten en softwarinstall aan?

Pagina: 1
Acties:

• arjandijk162
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 28-08 15:42
Ik heb net windows XP pro geinstalleerd op de familiecomputer en het valt me op dat je maar heel beperkt gebruiksrechten kunt specificeren. Alleen beheerder en beperkte gebruiker is mogelijk.

Ik wil namelijk de wachtwoorden van de bureaubladen uitzetten, zodat er een beetje controle op de geinstalleerde software is. Ook omdat mn zusje niet mag MSNnen (beetje te hoge telefoonrek) en ze slim genoeg is om een alternatief te vinden voor windows messenger.

Verder moeten de gewone gebruikers wel spelletjes kunnen installeren. Ze mogen alleen niet aan hardwareinstellingen komen. Is dit apart in te stellen, of moet ik toch alle gebruikers een beheerdersaccount geven

• Bl0cKeR
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08-09 13:08

Bl0cKeR

titel

check mmc ff, daar kun je rechten toekennen

Naar Uitvoeren gaan en dan mmc intypen

sigh

• arjandijk162
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 28-08 15:42
ik heb het wachtwoord wel voor elkaar, maar ik heb het nog niet voor mekaar gekregen om installatierechten te geven aan niet administrators

• JamesTiberius
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-03-2006

JamesTiberius

Feel the magic

rechtermuisklik op deze computer -> "manage" / "beheren" -> "local users..." -> dubbelklik op gebruiker, tabblad groepen, ... ga je gang

of bedoelde je dat niet?

I laugh in the face of danger ... ... then I hide and wait until it goes away -

• Sundead
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 27-04-2024
start - instellingen - systeembeheer - lokaal beveiligingsbeleid - en dan - gebruiker of computer en dan maar ff verder zoeken.

Kan je hele fijne user policy's toepassen, qua instellingen tot in detail uitwerkbaar (icm met andere dingen zoals IE Admin Kit etc..)

Verwijderd

arjandijk schreef op 31 maart 2003 @ 14:31:
<knip>

Ik wil namelijk de wachtwoorden van de bureaubladen uitzetten, zodat er een beetje controle op de geinstalleerde software is. Ook omdat mn zusje niet mag MSNnen (beetje te hoge telefoonrek) en ze slim genoeg is om een alternatief te vinden voor windows messenger.
Wat bedoel je hier nou precies? Wachtwoorden van bureaubladen? Nooit van gehoord.

Volgens mij moet je bij Manage My Computer (rechtermuisknop op My Computer)naar local users and groups gaan. Als je de gebruikers lid maakt van "users" en verder niets, moet je al een eind kunnen komen.

Het installeren van programma's gaat dan al niet meer. Drivers zeker niet. Hoe je je zusje van MSN afhoudt gaat je zonder policies of NTFS rechten niet lukken ben ik bang.

En zijn afaik geen tijd-policies aanwezig...

• Dol_Fijn
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 05-09 18:00

Dol_Fijn

ToeTerdeToeT

Nou installeren van programma's al opgelost. Kan je zusje nog zo vindingrijk zijn ;)

Uitschakelen MSN in zijn geheel:

uitvoeren >> gpedit.msc >> computerconfiguratie >> beheerssjablonen >> windows onderdelen >> windows messenger >> "het starten van windows messenger verbieden" ingeschakeld.

Klaar is Klara
Pagina: 1