Toon posts:

workload monitoren van een Cluster in JSP

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo ik moet voor een stage opdracht een applicatie bouwen in JSP waarmee de workload van de verschillende pc is een cluster kunnen worden bekeken. Nu is mijn vraag, is dit mogelijk en zo ja hoe dan. Ik kan niks vinden hierover! Mijn begeleider denkt dat het mogelijk is, maar weet het niet zeker.

Het cluster bestaat uit linux PC's 6 server en een hele groep clients. De clients zijn niet altijd beschikbaar, maar de servers wel.

Weet iemand ook een goede JSP handleiding of website waar alles normaal wordt uitgelegd?

alvast bedankt!!

• chem
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-08 07:59

chem

Reist de wereld rond

Je krijgt een stage opdracht die je niet snapt?
Is het dan geen plan bij je opdrachtgever het eea. na te vragen? Je vraagstelling is nl. ook niet geweldig. Als je enkel van 6 servers de load wil weten en monitoren dan kan je beter mrtg etc. pakken. Als het ech om de load van je Servlets-cluster dan lijkt het me een heel ander verhaal.

Klaar voor een nieuwe uitdaging.

Verwijderd

Topicstarter
Nee, er is geen echt plan hier!
Het is de bedoeling dat de workload van alle actieve pc's (dus Servers en de clients die beschikbaar zijn) constand wordt berekend (elker 20 sec) zodat er schema's uit kunnen komen. Daarbij moet de applicatie dadelijk door andere applicaties kunnen worden gevraagt om de IP van de pc met de minste workload op dat moment!
Het cluster wordt namelijk gebruikt voor het berekenen van zware formules en heuristic problems. Om de workload te verdelen willen ze dus weten welke PC de minste workload heeft! Ook willen ze kunnen zie op welke dagen de workload het hoogst en het laagste is.

Ik weet wel wat de bedoeling is van de opdracht, hoe Java werkt (JSP).
Maar het gaat om het monitoren van de worload op afstand!! Kan dat met JSP?

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 31-03-2003 14:52 ]

• Jelmer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21:47
Niet met JSP, daar zul je altijd native system calls voor moeten gebruiken. Voor linux heb je bijv /proc/loadavg waar eea in staat over de belasting. Windows zul je echt in de api moeten duiken..

• chem
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-08 07:59

chem

Reist de wereld rond

Ja rustig maar, niet elke zin hoeft met !! te eindigen.
Jelmer slaat de spijker op z'n kop. Het JSP gedeelte ontgaat me nogal in deze opdracht, ik neem aan dat je Java-servlets bedoelt met een JSp-frontend.

Verder is het een kwestie van of een Java call voor de cpu load vinden, of een andere methode om dit te bepalen. Google gaat je dit vast vertellen.

Ten tweede is het weinig JSP-specifiek. Grafiekjes maken, stats verzamelen, voorspellen wie het rustig krijgt etc. hebben weinig met JSP/Java te maken maar zijn algemene berekeningen.

Klaar voor een nieuwe uitdaging.

Verwijderd

Topicstarter
Oke bedankt

Nog even voor de duidelijkheid, het moet in JSP want de webserver is Tomcat. Dus dan kan ik het beste jsp of html gebruiken. Daarbij moet het mogelijk worden om via een import dadelijk ook gegevens los te krijgen. Dus daarom java / JSP.

Ik zal de Api van linux en java eens induiken om de call's voor de cpu uit te vinden.
Pagina: 1