Toon posts:

netwerkomgeving zichtbaar krijgen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik krijg netwerkomgeving op school niet zichtbaar heeft iemand misschien enig idee hoe dit moet ??? moet namelijk een werkstuk van mij van een andere computer halen is te groot voor floppie dus moet maar via netwerk

• Y0ur1
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
kun je niet even wat meer informatie geven?? ip's, subnet, domein/werkgroep, pingen etc etc

Verwijderd

Dat heeft met je werkgroupen te maken. Zit je in dezelfde werkgroep?

• Vincent17
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-07 00:20
probeer eens een mapping aan te leggen of probeer eerst eens of die andere pc wel kan pingen.

• PizZa_CalZone
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 01-03-2025

PizZa_CalZone

WHAAAAA!!

uhhmm..... weet je het ip of hostname van de doelhost?
(die ken je gewoon intikken in je adresbalk \\xxx.xxx.xxx.xxx)

• holoX
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18-08 14:56
Vraag het aan je systeembeheerder, als je er niet inkomt zal dat dan ook wel niet mogen he ;)

Verwijderd

]-[Skinlab]-[ schreef op 31 maart 2003 @ 14:21:
Vraag het aan je systeembeheerder, als je er niet inkomt zal dat dan ook wel niet mogen he ;)
Denk dat dit idd. het probleem is ;)
Ze doen dit niets voor niets.

Verwijderd

Topicstarter
ik kan niet naar configuratiescherm, het meeste is uitgeschakeld voor de leerlingen

Verwijderd

Topicstarter
wij gebruiken op school Novell

Verwijderd

zet het gewoon ffies op je usb memory stickje.. ;)

• PizZa_CalZone

PizZa_CalZone

WHAAAAA!!

Verwijderd schreef op 31 maart 2003 @ 14:24:
ik kan niet naar configuratiescherm, het meeste is uitgeschakeld voor de leerlingen
uhhmm configuratie scherm??? daar hoef je helemaal niet heen... probeer gewoon de host te bereiken via je adresbalk zoals als eerder vermeld... :P

Verwijderd

Topicstarter
en hoe berijk ik de host ik heb geen idee hoe dat moet weet ook niet hoe die computer heet enig idee hoe ik daar achter kan komen

• PizZa_CalZone

PizZa_CalZone

WHAAAAA!!

owkeej.... kan je fisiek bij die andere pc?? dan kan je daar een dosbox openen en dan "ipconfig /all" intikken. In de bovenste regel staat de hostname van die pc en een stuk verder staat het ipadres. Maak op deze pc een share directory aan en ga vervolgens weer richting het systeem waar de data op staat die je wilt verplaatsen. open je internet explorer en tik in de adresbalk \\(hostname) of \\(ipadres). :) nu kan je gewoon browsen naar die map die je hebt aangemaakt en daar ken je gewoon copy pasten... :P :P

(uhmm dit werkt alleen als je in dezelfde workgroup of subnet zit...)

[ Voor 24% gewijzigd door PizZa_CalZone op 31-03-2003 14:53 ]

Verwijderd

Topicstarter
vechn1 is de werkgroep

Verwijderd

Topicstarter
ik kan dus neit sharen dat is het probleeem
maar ik moet gewoon een netwerk omgeving icoontje krijgen dan kan ik het zo opzoeken namelijk

• PizZa_CalZone

PizZa_CalZone

WHAAAAA!!

maar als je niet kan sharen heb je er geen reet aan aangezien je dan ook nix kan overgooien. dus waarom zou je dan je netwerkomgeving willen zien?

Verwijderd

Topicstarter
ik kan inloggen op die computer en het staat op de hardeschijf van die computer dus niet op de server. maar ik weet niet hoe je iets meot sharen want wij hebben novell geen idee hoe dat werkt

• djluc
  • Laatst online: 20:41
Waarschijnlijk zul je echt geen rechten hebben om te sharen. Een memory stick is dé oplossing voor jouw probleem. Waarom upload je het niet naar eeninternet server, en dan op een andere pc weer downloaden.

• blobber
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

blobber

Sol Lucet Omnibus

winzip?meerdere floppen spannen?

To See A World In A Grain Of Sand, And A Heaven In A Wild Flower, Hold Infinity In The Palm Of Your Hand, And Eternity In An Hour

Pagina: 1