• LollieStick
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 28-02 12:09
Ik heb een nieuwe Kodak 4230 camera. Het vreemde met dit doosje is dat de camera steeds uit valt. Met de meegeleverde batterijen (Duracell) heb ik daar geen last van gehad. Nu heb ik oplaadbare batterijen van de HEMA :( gebruikt en van panasonic (oude beestjes, datum reeds verlopen. Deze batterijen werken overal perfect in maar niet in de camera. Ligt dit aan de camera of zijn die batterijen gewoon brak?

[ Voor 4% gewijzigd door LollieStick op 31-03-2003 14:48 ]

• Johnny
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15:05

Johnny

ondergewaardeerde internetguru

Watvoor batterijen precies?
Ni-mh of Ni-CAD?
Hoeveel MAh?

Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.

• Mark_V
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 06-06-2022
Zijn waarschijnlijk Nicads, zijn zeer slecht te gebruiken in digicams.

Koop goede 1800mAh NIMH batterijen en je hebt nergens meer last van.

• LollieStick
ik heb eerlijk gezegd geen flauw idee wat voor batterijen het zijn. Er staat 1,2 volt op en 1400 MAh (HEMA herlaadbaar)

(ik hoop dat 1,2V niet te weinig is. Is mijn ouders niet opgevallen. Meestal is het toch 1,5V?)

[ Voor 39% gewijzigd door LollieStick op 31-03-2003 14:34 ]

• Mark_V
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 06-06-2022
LinuxUser schreef op 31 March 2003 @ 14:33:
ik heb eerlijk gezegd geen flauw idee wat voor batterijen het zijn. Er staat 1,2 volt op en 1400 MAh (HEMA herlaadbaar)

(ik hoop dat 1,2V niet te weinig is. Is mijn ouders niet opgevallen. Meestal is het toch 1,5V?)
Hmmm, dat zijn 1400mah nimh batterijen, is niet veel, maar daarmee zou het toch moeten lukken..... Ken je niet iemand met goede batterijen, zodat je hem met die dingen kan testen? En heb je ze wel recentelijk opgeladen, nimh's lopen vrij snel leeg als je ze niet gebruikt. Ook als je ze lang (half jaar ofzo) helemaal niet gebruikt, kunnen ze echt kapot gaan.

Alle oplaadbare batts zijn trouwens 1.2V.

• LollieStick
De batterijen zijn net opgeladen. Ik heb hier op het moment geen goeie batterijen liggen (ze zijn allemaal brak :(). Ze zijn ook niet lang ongebruikt geweest. Ze zijn zo goed als nieuw.

Ik ga straks wel evne naar het tankstation om daar wat Philips batterijen o.i.d. te halen. Dit is zwaar irri :(

Hoeveel mah is aan te raden?

[ Voor 6% gewijzigd door LollieStick op 31-03-2003 14:45 ]

• Johnny

Johnny

LinuxUser schreef op 31 March 2003 @ 14:43:
De batterijen zijn net opgeladen. Ik heb hier op het moment geen goeie batterijen liggen (ze zijn allemaal brak :(). Ze zijn ook niet lang ongebruikt geweest. Ze zijn zo goed als nieuw.

Ik ga straks wel evne naar het tankstation om daar wat Philips batterijen o.i.d. te halen. Dit is zwaar irri :(

Hoeveel mah is aan te raden?
Jij hebt hetzelfe probleem als iedere beginnende digitale fotograaf... digitale camera's en batterijen is namelijk toch iets ingewikkelder dan vaak wordt gedacht, maar als je het eenmaal snapt is het niet meer zo moeilijk.

Lees dit maar eens:

http://home.hetnet.nl/~heuker2000/batterijen/batterijen.htm

Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.

Verwijderd

Ik had ook altijd problemen met batterijen totdat ik de GP powerbank kocht. Sindsdien nooit problemen en als ze leeg zijn zijn ze met +/- 1 uurtje weer vol. Het kost wat, Maar dan heb je ook wat :D .

• LollieStick
Ik heb iets nieuws ontdekt. Ik heb welliswaar die site even bekeken. Ik heb nieuwe Philips batterijen (longlife). Het duurt erg lang voordat de camera 'op gang komt'. Ik bedoel de lens moet naar buiten komen meteen nadat de camera ingeschakeld is. Dit duurt bijna 5 minuten. Gaat dit nu dubbel of heb ik nog niet-geschikte batterijen gekocht :(?

• Johnny

Johnny

LinuxUser schreef op 31 March 2003 @ 17:34:
Ik heb iets nieuws ontdekt. Ik heb welliswaar die site even bekeken. Ik heb nieuwe Philips batterijen (longlife). Het duurt erg lang voordat de camera 'op gang komt'. Ik bedoel de lens moet naar buiten komen meteen nadat de camera ingeschakeld is. Dit duurt bijna 5 minuten. Gaat dit nu dubbel of heb ik nog niet-geschikte batterijen gekocht :(?
Philips longlife batterijen zijn voor apparaten die in een lange tijd, een constante hoeveelheid van weinig stroom trekken.

Digitale camera's vallen niet bepaald onder die categorie (8>

• LollieStick
Kodak heeft zelf ook nog batterijen meegeleverd (wist ik dus niet maar zei mijn vader). Deze doen het ook niet. Het lijkt er op dat de camera gewoon dood is :'( We gaan er mee terug en dan moeten ze het bij de winkel maar uitzoeken.

Verwijderd

Hoi ik heb hetzelfde probleem gehad nadat je met nieuwe batterijen 5 á 6 foto's hebt gemaakt.

Je lost dit simpel op door Ni-MH batterijen te kopen van 1.2 volt. Ik heb 2000 Mah. Rechargeable. Het werkt weer prima!
Pagina: 1