Toon posts:

COM-poort voor notebook zonder compoort

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik heb een Toshiba Satellite Pro 2100 notebook. Deze notebook heeft geen com-poort.
Deze heb ik wel nodig om bv. Cisco-routers te kunnen configgen enz.

Weet iemand of er PCMCIA of USB oplossingen zijn om een com-poort met een 9-pins (modem) connector te verkrijgen.
Ik ben al wezen zoeken maar kan niks vinden.

Bijvoorbaatdank,
Fluffy Bunny Feet

[edit]
Ik heb al wat gevonden: http://www.usbgear.com/USB_rs232.html
Iemand ervaringen met dit soort spul ?

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 31-03-2003 14:20 ]

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Er zijn inderdaad USB-com poorten, werken prima voor dat soort dingen. Sitecom heeft ze in iedergeval, kan je zo bij een beetje toko waar ze computers verkopen best wel krijgen.

Ey!! Macarena \o/

• Rum
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 07-03 13:06

Rum

Ja, wij hebben hier op t werk ook 1 van die dingen. Werkt prima! We hebben hem nagebouwd om in 1 van onze producten te bouwen (RFID-handscanner). Nog nooit problemen mee gehad!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:29

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Ik neem aan dat je dat ding dan van de zaak hebt? Knap stom van ze dan dat ze daar niet ff bij nadenken. Maar idd, die dingen zijn in de handel en schijnen best goed te werken. Overigens schijnt omgekeerd (dus verloopje van serieel naar USB) ff iets lastiger te zijn ;)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• u_nix_we_all
  • Niet online
Verwijderd schreef op 31 maart 2003 @ 14:16:
Hoi,

[edit]
Ik heb al wat gevonden: http://www.usbgear.com/USB_rs232.html
Iemand ervaringen met dit soort spul ?
Ik heb ook zoiets, usb-serieel, gebaseerd op de chipset van Prolific ,
de pl2303. Ging goed (onder linux) tot aan kernel 2.4.17

Met latere kernels heb ik problemen met deze pl2303 driver,
mijn laptop hangt bij het afsluiten van het programma dat de seriele poort
gebruikt.

You don't need a parachute to go skydiving. You need a parachute to go skydiving twice.

• RetepV
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 05-06 15:39

RetepV

ALLES valt te repareren

Rum schreef op 31 maart 2003 @ 14:30:
Ja, wij hebben hier op t werk ook 1 van die dingen. Werkt prima! We hebben hem nagebouwd om in 1 van onze producten te bouwen (RFID-handscanner). Nog nooit problemen mee gehad!
Whoa, volgens de DMCA is jouw bedrijf nu een terroristische organisatie, wist je dat al?

Serieus, jullie hebt dat apparaatje reverse-engineered en in een product van jezelf gezet: major copyright schending :).

Macbook Pro

• Rum
  • Laatst online: 07-03 13:06

Rum

RetepV schreef op 01 april 2003 @ 16:26:
[...]

Whoa, volgens de DMCA is jouw bedrijf nu een terroristische organisatie, wist je dat al?

Serieus, jullie hebt dat apparaatje reverse-engineered en in een product van jezelf gezet: major copyright schending :).
Nou, ik geloof dat hij niet exact nagebouwd is, maar dat er een aantal dingen veranderd zijn, die voor ons praktischer waren. Sowieso begreep ik dat we hier gebruik maken van een andere USB-chip. Verder maak ik me er overigens niet druk om, ben toch alleen maar (software)programmeur :)

Verwijderd

kijk op http://www.sitecom.com dat bedrijf levert vrachten van dit soort dingen (ook wel PCMCIA kaartjes met COM poortjes) uit ervaring weet ik dat die USB dingen niet altijd geweldig werken
Pagina: 1