Switch fiber converter problemen

Pagina: 1
Acties:

• Masselink
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 31-07 17:30

Masselink

Voor de dorst

Topicstarter
We hebben hier problemen met het lan.

allereerst een situatie schets:

4 vestigingen (binnen 2 KM van elkaar) allen verbonden met glasvezel.
Alle aansluitingen door middel van ST connectoren op een converter.
Dan op een Switch. Nu valt vanaf 1 locatie de verbinding weg zonder 1 aantoonbare reden en zonder regelmaat. Het ressetten van de switch voldoet om de verbinding weer op te krijgen. Er is nu een UTP kabel getrokken ipv. Glas maar het probleem blijft bestaan. De Switch is alleen nog niet vervangen. (gaan we morgen doen). Ik zat nu zelf te denken dat er ergens 2 apparaten zijn met hetzelfde MAC-adres ? kan dat ?

Iemand nog ideeen behalve het vervangen van de switch ?

(Weer iemand trouwens een bedrijf in de regio twente dat netwerk bekabeling aanlegt en/of test ?)

Wireguard VPN Client: https://github.com/masselink/MasselGUARD

• PizZa_CalZone
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 01-03-2025

PizZa_CalZone

WHAAAAA!!

owkeej... ff voor de duidelijkheid.... je hebt een switch... UTP of glas? de converter... Glas-> UTP of Glas SM -> MM? Werkte het eerst wel of is het een nieuwe setup? Iets meer uitleg graag...

Verwijderd

maak anders even een schema met de verbindingen (ook typen) en de evt converters erbij in paint :)

• PizZa_CalZone

PizZa_CalZone

WHAAAAA!!

Verwijderd schreef op 31 March 2003 @ 14:38:
maak anders even een schema met de verbindingen (ook typen) en de evt converters erbij in paint :)
excellent idea :)

• Masselink

Masselink

Voor de dorst

Topicstarter
Onze workaround werkt nu. (UTP Kabel)

De situatie waar probelemen meer zijn.

code:
1
Switch[UTP] <--> [UTP]Converter[ST] <-->[ST]Switch[UTP]

Nu valt de verbinding eens in de x aantal uren helemaal weg of wordt de verbinding ontzettend traag. De converter is al een paar keer vervangen, maar het probleem blijft optreden.

Verwijderd

Tja, als je traced zie je wat er gebeurd, kun je niet ff een poort mirroren om te zien wat er nu gebeurt ? tkan ook gewoon een rotte fiber zijn, al doorgemeten ? Dubbel mac adres kun je al uitsluiten, dat is alleen voor de bewuste systemen lastig, wat voor switches zijn het eigenlijk ??

• PizZa_CalZone

PizZa_CalZone

WHAAAAA!!

Masselink schreef op 31 maart 2003 @ 14:05:

Ik zat nu zelf te denken dat er ergens 2 apparaten zijn met hetzelfde MAC-adres ? kan dat ?
aangezien de workaround wel werkt lijkt me dit dus in iedergeval niet het geval. Het enige waar ik momenteel even op kan komen is dat het een spantree probleem is. Ik check nog wel ff wat mensen op me werk na... misschien weten die het...

• Masselink

Masselink

Voor de dorst

Topicstarter
1. Het zijn Level one 10/100 switches met een optie tot uitbreiding met een ST Fiber module.

2. Ik heb een klap van de switch gehad, dus we zoeken nu naar lek spanning.

We verwachten dat de switch uit valt als er teveel spanning op staat. Na het ontladen doet hij het weer.

Pagina: 1