[Word 97] wil "normal.dot" steeds opnieuw aanmaken.

Pagina: 1
Acties:
  • 117 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• highking
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 27-07 09:57

highking

Langharig tuig

Topicstarter
Een van onze gebruikers heeft hier sinds vandaag opeens last van (zegt ze iig).

Als ze word maar dan 1x start, krijgt ze tijdens het starten van Word de volgende melding:

code:
1
Het Bestaande []

Met als enige optie, de klop [OK]
De 2 haakjes zijn in beeld 1 vierkantje.
Dan bij het sluiten van een van de schermen krijgt ze de volgende melding:

code:
1
Wilt u het bestaande Normal.dot vervangen?

Hier kan ik kiezen tuseen [Ja], [Nee] en [Annuleren].
Direct daarna krijg ik deze:

code:
1
2
Er zijn wijzigingen aangebracht in de algemene sjabloon Normal.dot. Wilt u deze
wijzigingen opslaan?

Ook hier kan ik kiezen tuseen [Ja], [Nee] en [Annuleren].

Ik ben nu al de hele ochtend aan het zoeken, maar ik kan geen oplossing vinden voor dit probleem.

Het vinkje bij "Extra > Opties > Opslaan > Vragen of normal.dot moet worden opgelsagen" stond al uit.

Normal.dot wissen en opnieuw aan laten maken hielp ook niets.

Office 97 SP's installeren hielp ook niets.

Er staat geen normal.dot op de server, er wordt wel gebruik gemaakt van Novell Groupwise 6.0 met documentbeheer, maar volgens mij ligt het daar niet aan, ikzelf draai de zelfde software (Windows 2000/Office 97/Groupwise 6 client) en heb geen enkel probleem hiermee.

Iemand?? Ik kom er echt niet meer uit!

En nee, ik ga geen Office 2k installeren, 1 vanwege licenties, 2 omdat het gewoon moet kunnen werken, anders zou het op mijn systeem ook mislopen.

[ Voor 2% gewijzigd door highking op 31-03-2003 15:50 . Reden: Layout ]

Verwijderd

Misschien helpt het als je een normal.dot van een eventuele ghost of identieke pc naar die pc kopieert.

• highking

highking

Langharig tuig

Topicstarter
Ik wist wel dat ik iets was vergeten te melden ;)

Dat had ik dus al geprobeerd... :'(

• Reptile209
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13:49

Reptile209

- gers -

is normal.dot read/write enabled *ook voor die user*? Dus kan hij in die dir komen en bijvoorbeeld normal.dot renamen?

Zo scherp als een voetbal!

• highking

highking

Langharig tuig

Topicstarter
Kan, staat namelijk gewoon lokaal, op een Fat32 schijf...

• Reptile209
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13:49

Reptile209

- gers -

Zo scherp als een voetbal!

• highking

highking

Langharig tuig

Topicstarter
De bovenste is niet van toepassing, en de onderste is volgens mij alleen een tijdelijke oplossing, maar ik ga het zo iig even proberen.. :)

/Edit

Dit was dus niet de oplossing, leuk dat ik normal.dot dan onder een andere bestandsnaam kan opslaan, maar de volgende keer dat ik word probeer te starten is het probleem gewoon weer aanwezig! :(

[ Voor 43% gewijzigd door highking op 31-03-2003 14:56 ]

• KingRichard
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 17-08 19:31

KingRichard

former Duke of Gloucester

Probeer eens Word te starten met WinWord.exe /a. Op deze manier worden er geen sjablonen geladen. Als de vreemde foutmelding uitblijft, kun je er vanuit gaan dat Normal.dot toch rot is (macro-virus dat ook andere versies van Normal.dot heeft geïnfecteerd?)
Als de foutmelding weer verschijnt, lijkt me dat je Word opnieuw moet installeren.

[ Voor 15% gewijzigd door KingRichard op 31-03-2003 15:11 . Reden: Hele domme typo ]

a horse! a horse! my kingdom for a horse! (exeunt)
[got.profile] | [t.net.profile] | [specs]

• DeMoN
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12-03 14:25

DeMoN

Pastafari

Ff je normal.dot wissen, in je Word opties aangeven dat je bij afsluiten niet de melding wilt hebben dat normal.dot wordt opgeslagen en je bent van het probleem af.

Gamertag: Cosmicv0id
"Het woord Gods is voor mij niets meer dan een expressie en het product van menselijke zwakheid. De Bijbel is een verzamelwerk van legendes die achtenswaardig zijn maar ook primitief en kinderachtig.'' - Albert Einstein

• highking

highking

Langharig tuig

Topicstarter
KingRichard: Idd, als ik start met "winword /a" kan ik er zoveel openen als ik wil, anders gaat het weer mis.

Het zal dus idd toch een rotte normal.dot zijn, zal eens kijken of ik iets vinden kan.

DeMoN: Dat had ik al geprobeerd, zie mijn eerste post.

/EDIT:

Ik heb even alle versies van normal.dot van haar systeem verwijderd, zonder enig resultaat. Waar haalt dat kreng dat in ...'snaam die rotte versie vandaan? :(

[ Voor 28% gewijzigd door highking op 31-03-2003 15:46 ]

Verwijderd

wel, in de /Tools/Options/File Locations' of ... 'bestandslokaties' :? kun je vinden waar alle templates staan ...

• DeMoN
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12-03 14:25

DeMoN

Pastafari

highking schreef op 31 maart 2003 @ 15:42:
KingRichard: Idd, als ik start met "winword /a" kan ik er zoveel openen als ik wil, anders gaat het weer mis.

Het zal dus idd toch een rotte normal.dot zijn, zal eens kijken of ik iets vinden kan.

DeMoN: Dat had ik al geprobeerd, zie mijn eerste post.

/EDIT:

Ik heb even alle versies van normal.dot van haar systeem verwijderd, zonder enig resultaat. Waar haalt dat kreng dat in ...'snaam die rotte versie vandaan? :(
wtf..

Ik heb je startpost helemaal doorgelezen en nog kom ik met zo'n butt-reply. Waarschijnlijk maakt het dus wel uit dat de klok een uur vooruit is gegaan :+

Maar btw, elke keer als je je Word start dan maakt ie een nieuwe normal.dot aan, dus je kan blijven verwijderen maar ik denk niet dat het daar aan ligt.

Start Word ipv /a eens op met:

winword.exe /n dan opent ie geen document.. kijken of ie het dan wel doet.

Anders zou ik Word er HELEMAAL afgooien.. incl. de register keys enzo en dan weer opnieuw proberen. (dus niet alleen de SP's)

Gamertag: Cosmicv0id
"Het woord Gods is voor mij niets meer dan een expressie en het product van menselijke zwakheid. De Bijbel is een verzamelwerk van legendes die achtenswaardig zijn maar ook primitief en kinderachtig.'' - Albert Einstein

• highking

highking

Langharig tuig

Topicstarter
Ja, en de gebruikerssjablonen staan gewoon op de standaardmap: C:\Program Files\Microsoft Office\Sjablonen

En daar staat maar 1 normal.dot. (Ook niet een onder een submap, ook niet ergens anders op de pc.)

Verder staan er wel een tweetal .dot-bestanden geinstalleerd van de GroupWise client, die staan in C:\Novell\Groupwise, die wil ik alleen liever niet wissen omdat dat de integratie met Groupwise weg is, en de foutmelding geeft ook niet aan dat het daar in kan zitten...

Demon: Ik heb zojuist Word 2x geprobeerd op te starten met "winword /n", en toen had ie d'r ook last van... leuk zulke software... aaaaarch!! :(

Goed, ze is morgenochtend niet aanwezig, dus dan heb ik alle tijd om Office even opnieuw te installeren... in ieder geval bedankt voor de reacties, jammer dat het niet op een "normale" manier is op te lossen, maar dat zal denk ik altijd zo blijven zolang er Microsoft in de naam van het product zit... *zucht*

[ Voor 35% gewijzigd door highking op 31-03-2003 16:29 . Reden: Ben er klaar mee! :( ]

• CoRrRan
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 02-06 20:28

CoRrRan

Don't Panic!!!

Wat je zou kunnen doen, is even kijken of er 'events' gebeuren als de normal.dot gestart worden. Dit kun je zien door even de VB-editor te starten met ALT-F11 en dan kijken of je ergens code ziet staan die er niet hoort.

Ik zeg niet dat dit een oplossing is, maar mogelijk levert het iets op.

-- == Alta Alatis Patent == --

• highking

highking

Langharig tuig

Topicstarter
Van VB snap ik de ballen, dus dat had zeker niet geholpen, ik heb vannochtend mbv Q254250 Office 97 volledig van de schijf gescraapt. Opnieuw geinstalleerd.. en wat denk je?

Weer het zelfde probleem! :(

We gaan d'r nu toch maar Office 2000 aanbieden, want hier komen we gewoon niet uit. In de knowledgebase van Ms staat een artiekel uit 2000 waarin dit probleem wordt onderkent, maar de laatste update van Office 97 dateerd uit 1999. :(

Verwijderd

kijk eens op je lokale c: schijf van het werkstation waarmee je op dat moment werk. staan er 2 bestandjes: NTVDM2 en bootrun/bootlog rechtstreeks onder de c schijf?
het zou namelijk zo maar een w97.wdm virus kunnen zijn die normal.dot steeds beschadigd.
Pagina: 1