Een collega van mij heeft een nieuw mobo (KT4V) gekocht. Op dit bord heeft hij een Athlox processor (2100?) zitten. TIjdens het aanzetten merkte hij dat de processor aanduiding niet juist was (ik dacht 1100 ipv 2100). Hij heeft toen de FSB verhoogd van 100 naar 266 (!). Ergo..... zijn pc start niet meer op. Proc heeft ie getest op een ander bord en die doet het nog wel.
Na een CMOS clear volgens het boekje echter ook niet meer. Ik heb toen gesuggereerd om een BIOS recovery uit te voeren maar ik weet niet hoe dat moet. Volgens de MSI site even een bestandje downloaden en huppa zo gebeurt... Echter in de het pakketje zitten 4 bestandjes (2 tekstbestanden en een amifl827.exe en a6712vms.180 bestandje.
Volgens de handleiding....-->
Rename the desired AMI BIOS file to AMIBOOT.ROM and save it on a floppy disk. e.g. Rename A569MS23.ROM to AMIBOOT.ROM
Insert this floppy disk in the floppy drive. Turn On the system and press and hold Ctrl-Home to force update. It will read the AMIBOOT.ROM file and recover the BIOS from the A drive.
When 4 beeps are heard you may remove the floppy disk and restart the computer.
Welk bestand moet ik nu renamen? Of heb ik iets over het hoofd gezien?
graag hulp!!!!
Ik heb al de search afgeschuimd, maar weinig bruikbaars gevonden.
Na een CMOS clear volgens het boekje echter ook niet meer. Ik heb toen gesuggereerd om een BIOS recovery uit te voeren maar ik weet niet hoe dat moet. Volgens de MSI site even een bestandje downloaden en huppa zo gebeurt... Echter in de het pakketje zitten 4 bestandjes (2 tekstbestanden en een amifl827.exe en a6712vms.180 bestandje.
Volgens de handleiding....-->
Rename the desired AMI BIOS file to AMIBOOT.ROM and save it on a floppy disk. e.g. Rename A569MS23.ROM to AMIBOOT.ROM
Insert this floppy disk in the floppy drive. Turn On the system and press and hold Ctrl-Home to force update. It will read the AMIBOOT.ROM file and recover the BIOS from the A drive.
When 4 beeps are heard you may remove the floppy disk and restart the computer.
Welk bestand moet ik nu renamen? Of heb ik iets over het hoofd gezien?
graag hulp!!!!
Ik heb al de search afgeschuimd, maar weinig bruikbaars gevonden.