2 pci slots te weinig

Pagina: 1
Acties:
  • 137 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• marko77
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 06-05-2025
Een maat van mij heeft v.d. week een videokaart gekocht waar een tv-in op zit. Nu zag hij tot zijn verbazing dat hij in zijn pc maar 2 pci slots heeft, en deze zijn beide bezet, een netwerkaart en een geluidskaart.

Hij kan natuurlijk een USB netwerkkaart kopen, maar ik vroeg me af of het niet mogelijk is om zo'n pci slot te splitsen of iets dergelijks, ik heb hier al voor rondgezocht maar daaruit werd ik niet veel wijzer. 2 slots vind ik wel heel weinig, en het is niet eens zo'n oude pc.

Mijn rig

• RambOe
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 13-08 19:29
ander moederbord kopen, makkelijkste :O

• marko77
OK, dat snap ik ook wel, maar dat is nog geen antwoord op mijn vraag.

Mijn rig

Verwijderd

Waar zit de videokaart nu op? agp of iso?

• -ET-
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13:31

-ET-

Phone Home

er zijn volgens mij wel pci splitters, maar ik geloof dat dat niet ten goede komt aan je performence.

• Outerspace
  • Laatst online: 14:12

Outerspace

Admin General Chat
uhmm... Waarom koopt hij gewoon niet een nieuwe mobo. Is hij van die 2 pci slots af.

offtopic:
edit: oeps iets te laat

[ Voor 24% gewijzigd door Outerspace op 31-03-2003 13:36 ]

Wauw, een sig!

Verwijderd

plus je kan weer problemen krijgen met oudere windows versies,...

Verwijderd

Een optie is natuurlijk, omdat nieuwe moederborden duur zijn, wanneer je een oude videokaart op je isa slot zit, een isa geluidskaart te zetten(zijn overal wel te krijgen voor een habbekrats) en in dat vrije pci slot je nieuwe videokaart te zetten...

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Er zijn PCI risers te krijgen, maar die zijn niet zonder hak/zaagwerk in een (vermoedelijk kleine) kast gaan passen. Alternatieven zijn USB NIC of geluid (SB Extigy voor high-end, USB speakers voor het simpele werk), of een USB TV/Video device.

Maar op langere termijn ligt het probleem bij de user :z - je bent een }:O als je een uitbreidingskaart (of willekeurige andere apparaat) daadwerkelijk koopt voordat je gekeken hebt of hij (fysiek) compatibel is met je systeem 8)7

Oslik blyat! Oslik!

• marko77
Een nieuw mobo zou kunnen , maar ik denk niet dat hij de skills heeft om dat te installeren,
ik heb t zelf nog niet bekeken, maar ik denk dat zn videokaart nu op de agp zit

Edit-

hoe ziet zo'n isa slot eruit dan??

edit2-

die lelijke grote zwarte joekels zeker :P

[ Voor 26% gewijzigd door marko77 op 31-03-2003 13:43 ]

Mijn rig

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Sja, dan moet hij in het vervolg maar beter opletten op de specs van zijn OEM PC of gewoon zélf een PC in elkaar te bouwen, dan weet je tenminste wat je onder de huid hebt :)

Er bestaan wel PCI risers/extenders, maar daar heb je hetzij niks aan (weinig ruimte en/of het past gewoon niet in een huis-tuin-keuken PC) of ze zijn peperduur.

Verwijderd

Een probleem is dat ander spul dan videokaarten voor agp connectors zeldzaam zijn,.. ik neem aan dat er meer op de mobo zit dan 1X agp, en 2X pci,.. tip: probeer alsnog een oude geluidkaart te scoren, en zet de nieuwe videokaart in de pci bak... (heb je ook nog 2 videokaartjes, ook leuk) :)

• Piggen
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 14:11

Piggen

Lekker bakkie

Wat is dat eigenlijk voor een pc, met maar 2 PCI sloten, een barebone ofzo?

Maar zouden sound en/of LAN niet onboard zitten bij zo'n mobo, zeker als het een niet te oud mobo is. Dan zal hij wel 1 kaart kunnen verwijderen.
Maar het is idd wel dom om als een kip zonder kop dingen te gaan kopen zonder zeker te weten of het wel past.

BTW is de topictitel een beetje vaag, d'r moet een komma tussen

[ Voor 19% gewijzigd door Piggen op 31-03-2003 13:44 ]

• marko77
Tis een pc van een pc prive project, een HP iets van 800-900 mhz pentium.
Meer weet ik niet, ik ga vandaag wel ff kijken. Ik dacht eerst ook dat sound wel onboard zou moete zijn ofzo.

Mijn rig

Verwijderd

Wanneer er sound onboard is gebruik die dan, of zet een oude geluidskaart in je isa slot, lijkt me de beste oplossing en dan het videokaartje in je pci slot,... De enige optie denk ik...

• dion_b
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

marko77 schreef op 31 March 2003 @ 13:43:
Tis een pc van een pc prive project, een HP iets van 800-900 mhz pentium.
Meer weet ik niet, ik ga vandaag wel ff kijken. Ik dacht eerst ook dat sound wel onboard zou moete zijn ofzo.
HP heft erg uitgebreide specs online- als je het modelnr van die bak post kunnen wij (of jij) het gewoon online uitzoeken.

Overigens, Obeah, de TS heeft nergens een ISA slot genoemd en ik betwijfel ook ten zeerste of er eentje in zo'n bak zit

Oslik blyat! Oslik!

• marko77
Zoals ik al zei, ik heb zelf nog niet gekeken naar die bak, dat doe ik vamiddag, dan weet ik hoe of wat. iig thanx for de info allemaal.

nu maar hopen dat ie of netwerk of sound onboard heeft :P

Mijn rig

Verwijderd

Er moet nog wel iets in die bak zitten, 1X agp en 2X pci lijkt me ietsie wijnig,... vandaar dat ik er vanuit ga dat er nog een kaartje in moet passen,...

• -ET-
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13:31

-ET-

Phone Home

Verwijderd schreef op 31 March 2003 @ 13:50:
Er moet nog wel iets in die bak zitten, 1X agp en 2X pci lijkt me ietsie wijnig,... vandaar dat ik er vanuit ga dat er nog een kaartje in moet passen,...
micro atx bordje? +cnr slot ofzo denk ik

• dion_b
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Verwijderd schreef op 31 maart 2003 @ 13:50:
Weinig :? Valt best mee. Dit is vast een ultra small-form-factor design PC. Die hebben vaak allerlei zut onboard (o.a. VGA, dus geen AGP slot, durf ik te wedden- denk aan die Via EPIA gevallen, ook al zoiets). Onboard NIC was twee jaar terug nog niet standaard, dus een losse PCI NIC is goed voor te stellen. Maar ik snap idd die PCI sound card niet...

Oslik blyat! Oslik!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Verwijderd schreef op 31 March 2003 @ 13:50:
als het een micro ATX bordje is dan is het heel goed mogelijk.
misschien nog ergens een AMR of CNR slotje.

• Piggen
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 14:11

Piggen

Lekker bakkie

Het is vast een mATX bordje. Die merkpc's zitten vaak in van die kleine kastjes. Ik heb hier ook nog een Gateway pc'tje en daar zitten ook maar 3 PCI sloten in, verder niks.

• marko77
Voor de geinteresseerden, het is een moederbord met idd maar 2 pci slots, hij had sound wel onboard, zn pci's waren bezet door een videokaart en netwerkkaart. Hij gaat nu dus een agp videokaart kopen, die slot is nl niet bezet. Kan ie meteen wat vettere spellen spelen :) dan kan ie zn oude videokaart eruit halen en dan heeft ie weer een vrije pci.

Wel een karige mobo moek zeggen, ook maar 2 ramslots.

Mijn rig

• M@rijn
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17-08 16:41
Een radeon AIW kopen is nog wel het makkelijks er is een versie die heeft: TV,3D en geluid bij elkaar

• Varienaja
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-06-2025

Varienaja

Wie dit leest is gek.

DTC_marijn schreef op 31 maart 2003 @ 19:37:
Een radeon AIW kopen is nog wel het makkelijks er is een versie die heeft: TV,3D en geluid bij elkaar
Een AIW geeft 't geluid van de TV inderdaad door, maar het is zeker geen geluidskaart!

Siditamentis astuentis pactum.

Verwijderd

Ik zou zelf echt voor een nieuwe moederbord gaan... Het punt is dat je je probleem anders alleen verschuift. Met 2 pci sloten kun je weinig uitbreiden.

Ik kom nu zelfs tekort met mijn 5 pci sloten.

• marko77
Klopt, hij is ook wel van plan om een heel nieuw systeem te kopen, maar dat pas over een tijdje. Kijk niet iedereen is zo tweakerig bezig dat ze alle slots bezet moeten hebben :P

Mijn rig

• dion_b
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

marko77 schreef op 31 maart 2003 @ 19:15:
Voor de geinteresseerden, het is een moederbord met idd maar 2 pci slots, hij had sound wel onboard, zn pci's waren bezet door een videokaart en netwerkkaart. Hij gaat nu dus een agp videokaart kopen, die slot is nl niet bezet. Kan ie meteen wat vettere spellen spelen :) dan kan ie zn oude videokaart eruit halen en dan heeft ie weer een vrije pci.
Wacht ff- er zit nu een NIC en VGA in :?

Waarom heeft hij dan een andere (AGP) videokaart nodig als hij die videokaart met TV-in gekocht heeft :? :?

Oslik blyat! Oslik!

• SonyEricsson
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 09:47
thread niet gelezen maarre
makkelijkste is toch een USB netwerkkaartje of als je bter geluid wilt...een Creative Extigy :)
heb je gelijk 2 pci poorten vrij

• dion_b
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

SonyEricsson schreef op 01 April 2003 @ 02:15:
thread niet gelezen maarre...
Doe dat dan voordat je dingen zegt die al expliciet genoemd zijn :Z

Oslik blyat! Oslik!

• marko77
Zijn tv-in kaart heeft geen monitor uitgang, het is alleen een tuner volgens mij

Mijn rig

Pagina: 1