Toon posts:

Zoeken naar bestanden die op elkaar lijken

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een ruime collectie mp3's (oude cd/platen collectie overgezet naar mp3) alleen nu merk ik dat ik tijdens het luisteren naar deze verzameling nog wel eens dezelfde nummers voorbij komen. Dit komt omdat er dan in de bestandsnaam een klein type foutje zit, waardoor het lijkt dat het 2 verschillende bestanden zijn. Omdat het ruim 20gb aan mp3's is, heb ik geen zin om dit allemaal handmatig door te zoeken.

Nu is mijn vraag; Is er een programmaatje waarmee je bestanden kan zoeken die op elkaar lijken, dus laten we zeggen met maximaal 5 karakters verschil in de naam?

Ik heb reeds op GoT en google gezocht, maar weet niet helemaal de juiste benaming te noemen, en kan daarom niets zinvols vinden.

Verwijderd

suggestie: je zou ook kunnen zoeken naar een programma dat de streams in ee mp3 checked en meld welke dubbel zijn, zelf weet ik het niet maar dit is maar een suggestie

succes

• ikkes
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 11-09 17:10

ikkes

In diepe rouw

Zef gebruik ik acdsee om dubbele plaatjes en fonts uit te zoeken. Muziek moet ook kunnen, maar dat heb ik nog niet geprobeerd.

People who ask, `Can I ask you a question?' don't really give you a choice, do they?
Live long and prosper.

• lordsnow
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19-09 12:01

lordsnow

I know nothing

Ik heb ook platen collecties naar mp3 geknoeit, en natuurlijk komen er ook dubbele nummers in voor - maar dat nummer hoort toch gewoon op die plaat? Lekker laten zitten dus :)

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 31 maart 2003 @ 14:14:
suggestie: je zou ook kunnen zoeken naar een programma dat de streams in ee mp3 checked en meld welke dubbel zijn, zelf weet ik het niet maar dit is maar een suggestie
Enig idee hoe dat programma heet ofzo, heb er namelijk nog nooit van gehoord!
Die controleert alleen op exact dezelfde bestanden, maar er zitten type fouten in, en zijn ze dus niet exact hetzelfde.
lordsnow schreef op 31 March 2003 @ 14:32:
Ik heb ook platen collecties naar mp3 geknoeit, en natuurlijk komen er ook dubbele nummers in voor - maar dat nummer hoort toch gewoon op die plaat? Lekker laten zitten dus :)
Nee, want ik vindt het irritant, en wil het dus oplossen, dus jouw oplossing is geen optie!

• Erazzzer
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online

Erazzzer

Fear me, I'm German!

Gewoon bij download.com zoeken op Duplicate Files, vind je een hele hoop progs, staan ook wat voor audio bij, die dus de streams nakijken.
Pagina: 1