Toon posts:

wanadoo cable broadband motorola modem delen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb een probleem met mijn zeer fijne wanadoo premium verbinding, die mij zeer wel gevalt, was het niet dat ie zich niet laat delen. Ik heb het via ICS, sygate en winroute gerpobeerd, en bij allen lukt het niet, terwijl ik wel gewoon kan pingen.

is het gans onmogelijk om softwarematig te routeren of doe ik iets fout?

danke schon

Verwijderd

Ik heb zelf ook wanadoo premium verbinding (ZUIGT DE LAATSTE TIJD trouwens |:( ) en toen ik nog geen router had kon ik de verbinding gewoon via windows zelf delen...

No problemo...

Rechtermuis My Network Places (properties)
Rechtermuis Local Area Connection (of iets anders) (properties)

Daarna bij het tabblad delen...

Succes

Verwijderd

Topicstarter
mmm en heb je ook een leuke eurodoscis motorola?
en ik heb xp en ik heb het geprobeerd.. mm dan kijk ik maar even of ie het met ME beter doet

danke schon alvast dan maar

• djexplo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 31-07 15:50
Geef eens wat meer info. over hoe je het heb ingesteld en kijk in de FAQ!

Voor NOOB's:
In Windows XP kan je gewoon thuis-netwerk instellen doen bij netwerkverbindingen. En daar een diskette aanmaken die je in de rest van de thuis computers stopt zodat het allemaal automatisch wordt ingesteld

[ Voor 66% gewijzigd door djexplo op 31-03-2003 13:46 ]

'if it looks like a duck, walks like a duck and quacks like a duck it's probably a duck'

Verwijderd

Topicstarter
ik heb in de FAQ gekeken :)

het probleem is dit: ik had de oude casema cable uber kutte slome witte demos modem en die deelde ik redelijk probleemloos. nu deel ik em, en gooi de flop in de andere pc's, en er lijkt niets te gebeuren (ik krijg 404 errors)

terwijl ik wel kan pingen en de computer in netwerkomgeving kan zien & benaderen.

ik zat zelf te denken aan een conflict tussen de 2 netwerkaarten ofzo, maar dat lijkt me niet logisch.

maar het blijft vreemd want ip zou elke verbinding gedeeld moeten kunnen worden lijkt me...

• Dreamer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 27-06 12:47

Dreamer

Foutje

dat is dus niet zo makkelijk hier een uitleg hoe je dat zou moeten doen

1. Als je de cdrom van wanadoo/casema hebt geinstalleerd, dan verwijder je dat nu weer (dmv de uninstall optie)

2. download raspppoe

3. installeer raspppoe (lees wel heeeel goed de user manual want het is anders dan je denkt)

4. open nu raspppoe.exe en maak een inbelverbinding.

5. stel nu je netwerk in (winroute installeren, dns gegeven invoeren en iedereen ip adres geven dus geen gateway)

6. en kijk daar je andere comps kunnen op internet

nog een opmerking ernaast Wanadoo/casema veranderd nog weleens van server dus moet je een nieuwe inbelverbinding maken met raspppoe (verwijder dit ook nooit) hebben ze dus een nieuwe server herhaal alleen punt 4 even.

Bij Winroute pro kan je instellen dat hij automatisch verbind (kan bij mij niet standaard met windows maar ik gebruik dan ook win98SE als server)
waarom het niet werkt is simpel bij wanadoo moet je die cdrom gebruiken om op internet komen (maken zij een ppp adapter aan) die cdrom zorgt er ook meteen voor dat software matige routers (zoald winroute wingate sygate enz) niet werkt. enige uitzondering is linux.

specs | specs server
je beste vriend is niet de vriend waar je het meeste over praat,
maar de vriend waar je het meeste aan denkt

Verwijderd

Ik heb nu bijna een maand cable wanadoo premium via eurodocsis (motorola) en werkt perfect met ICS van WinXP.

Heb voor het instellen van de verbinding de 2e netwerkkaart voor het lan eruit gehad. Toen de l2tp verbinding goed werkte heb ik de tweede kaart erbij geprikt en vervolgens de thuisnetwerkwizzard gedraaid. Draait retestabiel zo.
Pagina: 1