Toon posts:

[Access] Problemen met Like query

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de volgende query:

WHERE (((NAW.Klas) Like '*4*' Or (NAW.Klas) Like '*5*' Or (NAW.Klas) Like '*6*'));

Maar nu zit ik met volgende probleem. De bedoeling is nu dat ie dus alleen de klas terug geeft als de 4 in het midden zit van een resultaat. Dus bv A4a of A5b of G6e maar dus niet als ie bv B05 in het resultaat heeft staan.
De 4,5 of 6 moeten dus in het midden staan.

Hoe los ik dit op?

• Korakal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23-08 10:53

Korakal

Up up up!

Is het altijd een 3-teken code? Probeer eens met een 'left;2' functie iets te combineren. Die kijkt naar de eerste twee tekens (wanneer je als voorwaarde 2 zet).

Verwijderd

Verwijderd schreef op 31 maart 2003 @ 13:03:
Ik heb de volgende query:

WHERE (((NAW.Klas) Like '*4*' Or (NAW.Klas) Like '*5*' Or (NAW.Klas) Like '*6*'));

Maar nu zit ik met volgende probleem. De bedoeling is nu dat ie dus alleen de klas terug geeft als de 4 in het midden zit van een resultaat. Dus bv A4a of A5b of G6e maar dus niet als ie bv B05 in het resultaat heeft staan.
De 4,5 of 6 moeten dus in het midden staan.

Hoe los ik dit op?
Gebruik geen * maar een ? als wildcard.
* staat voor een willekeurige hoeveelheid tekens, ? voor precies 1 teken.

Edit: Ja, je kan ook alleen het middelste teken selecteren, maar dan zou ik geen Left gebruiken, maar Mid, dus Mid(klas, 2, 1) = '4' ofzo...

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 31-03-2003 13:14 ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 31 March 2003 @ 13:08:
[...]

Gebruik geen * maar een ? als wildcard.
* staat voor een willekeurige hoeveelheid tekens, ? voor precies 1 teken.

Edit: Ja, je kan ook alleen het middelste teken selecteren, maar dan zou ik geen Left gebruiken, maar Mid, dus Mid(klas, 2, 1) = '4' ofzo...
Thx,

die ? als wildcard werkt perfect!