[EL] Webcam nog te redden?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• insan1ty
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15-03-2023
Ik heb een Philips Vesta USB webcam dinges, en natuurlijk heb ik dat ding opengemaakt.. Blijf natuurlijk een tweaker he.. Maar sinds kort doet ie het dus niet meer :'(
Windows XP herkent m niet meer. Hij staat niet meer onder Scanners and Camera's en ook op een andere pc herkent ie niet..
Dus ik natuurlijk aangesloten en meten. 5V en 0V zijn iig aanwezig en ik heb de kabel ff "doorgepiept" dus een kabelbreuk is niet het geval.
Ik gok er dus op dat de controller [Philips SAA8115HL] dood is, alhoewel ik er niet op hoop. Nogal onmogelijk om dat te fixen aangezien het een 144 pins SMD package is...

Iemand ideeën?

Btw
Mocht blijken dat de controller dood is, is de CMOS chip dan nog wel te gebruiken?

Ohja, scan van controllerboardje:
Afbeeldingslocatie: http://www.smsmonster.nl/files/scan0040.jpg
SAA8112HL [General camera digital processing IC]
SAA8115HL [Digital Camera USB Interface]
TDA8787A [Camera pre-processing IC]

[ Voor 17% gewijzigd door insan1ty op 31-03-2003 12:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

met wat voor kebel is ie aangesloten op je pc? USB/serieel?

offtopic:
post 1100 :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• insan1ty
Verwijderd schreef op 31 March 2003 @ 12:56:
met wat voor kebel is ie aangesloten op je pc? USB/serieel?

offtopic:
post 1100 :D
USB.. 5 Draadjes, 4 aders + 1 shield

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enterprice
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 29-03-2024

enterprice

caseMODder

Zou het niet kunnen dat het USB-stekkertje naar z'n graf is?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Enterprice_NL schreef op 31 maart 2003 @ 13:31:
Zou het niet kunnen dat het USB-stekkertje naar z'n graf is?!
Ik had ook zo iets... usb stekker naar de tering... geprobeerd te solderen maar werdt te
warm en toen begen de lak op de printplaat overal te smelten .. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• insan1ty
Verwijderd schreef op 31 March 2003 @ 13:33:
[...]

Ik had ook zo iets... usb stekker naar de tering... geprobeerd te solderen maar werdt te
warm en toen begen de lak op de printplaat overal te smelten .. :(
Zoals gezegd had ik de aansluitingen doorgemeten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nou ja met de cmos chip opzicht kan je niks
en de controller zal vast nog wel werken vermoed eerder de kabels of stekkers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• insan1ty
OK heb net ff restart, en vroeger ging tijdens het opstarten het groene ledje altijd even aan. Ook dat gebeurt nu niet meer. De kabel kan het niet zijn want er staat dus wel spanning op het controllerboardje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sprite_tm
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11-08 04:52

Sprite_tm

Semi-Chinees

Mmm, klinkt als typisch een gevalletje van jammer, helaas. Waarschijnlijk is inderdaad de controller naar de eeuwige jachtvelden heen, zeker omdat er anders niets aan het printje te zien is.

(Natuurlijk hoop ik dat ik ongelijk heb en dat het beest toch een wederopstanding mag beleven)

Relaxen und watchen das blinkenlichten. | Laatste project: Ikea Frekvens oog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• insan1ty
Sprite_tm schreef op 31 maart 2003 @ 14:42:
Mmm, klinkt als typisch een gevalletje van jammer, helaas. Waarschijnlijk is inderdaad de controller naar de eeuwige jachtvelden heen, zeker omdat er anders niets aan het printje te zien is.

(Natuurlijk hoop ik dat ik ongelijk heb en dat het beest toch een wederopstanding mag beleven)
Ja daar was ik al bang voor..
Btw de link in je sig doet het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zoek in de sheet van de ic's op wat welke pennen zouden moeten doen, zoek naar de clock puls. probeer met een mulimeter (liever een scoop) te controleren of deze aanwezig is. controleer ook even de voedings spanning op de verschillende plaatsen waar deze moet staan. als je geen clock meet kan je er van uit gaan dat ie dood is, maar wat is dat andere kleine ic'tje? met 8pootjes??

ik heb dezelfde camera maar heb deze al een keer gedemonteerd, doe ik niet nog eens (k*t ding ) suc6!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• insan1ty
Verwijderd schreef op 31 maart 2003 @ 22:33:
zoek in de sheet van de ic's op wat welke pennen zouden moeten doen, zoek naar de clock puls. probeer met een mulimeter (liever een scoop) te controleren of deze aanwezig is. controleer ook even de voedings spanning op de verschillende plaatsen waar deze moet staan. als je geen clock meet kan je er van uit gaan dat ie dood is, maar wat is dat andere kleine ic'tje? met 8pootjes??

ik heb dezelfde camera maar heb deze al een keer gedemonteerd, doe ik niet nog eens (k*t ding ) suc6!!
24CO4W6 van ST... Geen results op google.. Heb helaas geen scoop..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

op de 8terkant zit een zekering K2 staat hierop

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/woldemans/got/pv.jpg

ff tjekke..

onder het 2e circel zit ook een component dat wel eens een fuse zou kunne zijn

meten dus...

greetz en suc6!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• insan1ty
1 > infinite Ohm
2 > 869 Ohm

k2 dood?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

die 24C04XXis een EEPROM met I2C Bus daar worden denk ik de licht instellingen enzo in opgeslagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• insan1ty
Verwijderd schreef op 31 March 2003 @ 23:02:
die 24C04XXis een EEPROM met I2C Bus daar worden denk ik de licht instellingen enzo in opgeslagen.
Ik had in de datascheet van die SAA8112HL ook al iets gelezen over de I2C bus inderdaad..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bij mij is K2 0 ohm... die van jou is dood dus... maar probeer hem eens met een druppen tin te verbinden. (foei!) ik weet niet welke waarde dat deze zou moeten hebben maar de max stroom van usb is 500mA en aangezien deze rechtstreeks op de voeding hangt zal ie wel iets van 4 a 500mA zijn ff twee draadjes plakken en dan een (snel) glaasje ertusse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• insan1ty
We proberen even.. Ik edit het erzo bij

OMG IK GELOOF HET ZELF NIET!!!
HIJ IS OPGESTAAN UIT DE DOOD _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Afbeeldingslocatie: http://www.smsmonster.nl/files/willum.jpg

[ Voor 67% gewijzigd door insan1ty op 31-03-2003 23:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

youre welkom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• insan1ty
Het kan aan mij liggen maar het lijkt net alsof ie het nu beter doet dan ooit tevoren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hmmz lijkt me sterk maar hoe heb je het nu opgelost?? druppel tin?
of andere fuse?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• insan1ty
Verwijderd schreef op 31 March 2003 @ 23:21:
hmmz lijkt me sterk maar hoe heb je het nu opgelost?? druppel tin?
of andere fuse?
Doorverbonden via draadjes.. Heb geen 500mA fuse hier ligge..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik zou wel binne kort ff een (smd) fuse proberen te scoren bij een plaatselijke electro-boer
(display denbosch) die fuse zit er niet voor nix als je sluiting maakt of zo kan je meer kapot maken dan alleen je cam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• insan1ty
Verwijderd schreef op 31 March 2003 @ 23:24:
ik zou wel binne kort ff een (smd) fuse proberen te scoren bij een plaatselijke electro-boer
(display denbosch) die fuse zit er niet voor nix als je sluiting maakt of zo kan je meer kapot maken dan alleen je cam.
Ja klopt, ik weet dat het niet echt veilig is, vooral voor mn USB meuk op mn mobo.. Ik ga deze week wel ff langs onze grote vriend Piet Kennis, endorsed by GoT.Tilburg :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sprite_tm
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11-08 04:52

Sprite_tm

Semi-Chinees

Gefeli, ik ben blij dat ik ongelijk had :)

(Link in m'n sig zal ik zo weghalen, is een tikkie aan de ouwe kant en die foto heb ik toch niet meer... Dank voor het opmerken tho')

Relaxen und watchen das blinkenlichten. | Laatste project: Ikea Frekvens oog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enterprice
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 29-03-2024

enterprice

caseMODder

Nou, gefelie... Je zei alleen dat je de kabel gechecked had. Niet de aansluiting. Vandaar mijn opmerking erover...

Ik had niet verwacht dat er een zekering(en) op een webcam zat :? Ik zal dat wel onthouden, is wel iets sim-pels om zo over het hoofd te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• insan1ty
Enterprice_NL schreef op 01 April 2003 @ 02:25:
Nou, gefelie... Je zei alleen dat je de kabel gechecked had. Niet de aansluiting. Vandaar mijn opmerking erover...

Ik had niet verwacht dat er een zekering(en) op een webcam zat :? Ik zal dat wel onthouden, is wel iets sim-pels om zo over het hoofd te zien.
Ik ook niet, ik wist niet dat die dingen in SMD uitvoering bestonden...
Hoe dacht je dat ik die kabel getest had dan? De stekkers eraf geknipt en de aders gestript en dan gemeten ofzo? Of misschien toch gewoon met de probes op de USB stekker? :P ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn HD heeft laats kortsluiting gehad (verderop dezelfde draad) en natuurlijk dood. Nu las ik laats dat er wel eens een zekering in zou kunnen zitten iemand een idee hoe die er uit ziet? Zelf heb ik geen idee.

Ik heb al vlakbij de molex aansluiting gekeken maar kan zo niks ontdekken er zitten wel een aantal klokjes maar volgens mij zijn dat weerstanden.
Zit wel een blokje op K1 maar dat is een led.
Pagina: 1