Ik heb een Philips Vesta USB webcam dinges, en natuurlijk heb ik dat ding opengemaakt.. Blijf natuurlijk een tweaker he.. Maar sinds kort doet ie het dus niet meer 
Windows XP herkent m niet meer. Hij staat niet meer onder Scanners and Camera's en ook op een andere pc herkent ie niet..
Dus ik natuurlijk aangesloten en meten. 5V en 0V zijn iig aanwezig en ik heb de kabel ff "doorgepiept" dus een kabelbreuk is niet het geval.
Ik gok er dus op dat de controller [Philips SAA8115HL] dood is, alhoewel ik er niet op hoop. Nogal onmogelijk om dat te fixen aangezien het een 144 pins SMD package is...
Iemand ideeën?
Btw
Mocht blijken dat de controller dood is, is de CMOS chip dan nog wel te gebruiken?
Ohja, scan van controllerboardje:

SAA8112HL [General camera digital processing IC]
SAA8115HL [Digital Camera USB Interface]
TDA8787A [Camera pre-processing IC]
Windows XP herkent m niet meer. Hij staat niet meer onder Scanners and Camera's en ook op een andere pc herkent ie niet..
Dus ik natuurlijk aangesloten en meten. 5V en 0V zijn iig aanwezig en ik heb de kabel ff "doorgepiept" dus een kabelbreuk is niet het geval.
Ik gok er dus op dat de controller [Philips SAA8115HL] dood is, alhoewel ik er niet op hoop. Nogal onmogelijk om dat te fixen aangezien het een 144 pins SMD package is...
Iemand ideeën?
Btw
Mocht blijken dat de controller dood is, is de CMOS chip dan nog wel te gebruiken?
Ohja, scan van controllerboardje:

SAA8112HL [General camera digital processing IC]
SAA8115HL [Digital Camera USB Interface]
TDA8787A [Camera pre-processing IC]
[ Voor 17% gewijzigd door insan1ty op 31-03-2003 12:58 ]